رئیس شورای شهر تهران:
دیروز به ما گفتند که دیوان محاسبات اعلام کرده است که شهردار نیز جز 20 قانون منع بکارگیری بازنشستگان است، اما هنوز اداره کل حقوقی ریاست جمهوری نظر خود را کتبا اعلام نکرده است.
کد خبر: ۶۶۷۵۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶ 14 October 2018

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران گفت: در این جلسه در مورد انتصابات جدید در شهرداری و همچنین تبیین موارد و صحبت‌هایی که امشب می‌خواهیم در جمع نمایندگان تهران ایراد کنیم، صحبت شد.

وی با بیان اینکه امشب شورای شهر تهران میزبان مجمع نمایندگان تهران در مجلس است،‌گفت: این جلسه هر دو ماه یک بار برگزار می‌شود و از آنجایی که در مورد بحث تثبیت مدیریت شهری می‌خواهیم صحبت کنیم،‌ قرار شد که این بار جلسه در شورای شهر باشد.

رئیس شورای شهر تهران، با بیان اینکه امشب در مورد قانون منع بکارگیری بازنشستگان و همچنین چگونگی استفساریه صحبت می‌شود، در مورد نظر سخنگوی وزارت کشور در مورد این که شهرداران نیز مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان می‌شوند، گفت: وزارت کشور گویا به شما گفته و هنوز به ما چیزی نگفته است!

وی با بیان اینکه من دیروز با الویری و لاهوتی رئیس فراکسیون شهری مجلس به نزد معاون جدید عمرانی وزارت کشور رفتیم، گفت: دیروز به ما گفتند که دیوان محاسبات اعلام کرده است که شهردار نیز جز 20 قانون منع بکارگیری بازنشستگان است، اما هنوز اداره کل حقوقی ریاست جمهوری نظر خود را کتبا اعلام نکرده است هر چند که در حال رایزنی هستیم که هر چه سریعتر خانم جنیدی نظر نهایی خود را اعلام کند و ما نیز از طولانی شدن این پروسه انتقاد داریم، اما باید منتظر نظر کتبی معاونت حقوقی ریاست جمهوری بمانیم.

هاشمی با بیان اینکه قرار شد مجددا با رحمانی فضلی در این زمینه صحبت کنیم و ما از معاونت حقوقی گلایه داریم که چرا این رویه طولانی شده است و باید استفساریه بدهیم، گفت: یکی از دلایل جلسه امشب نیز استفساریه و یا کسب نظر مثبت یا منفی نمایندگان مجلس است.

وی خطاب به خبرنگار صدا و سیما گفت: شما آنقدر عجله نداشته باشید. افشانی بارها گفته است که کاملا بر مدار قانون حرکت می‌کند و اگر بداند که مدیریتش غیرقانونی است حتی یک ساعت هم نمی‌ماند و در جلسه‌ای که با وزیر کشور داشته‌ایم این مسئله را تکرار کرده، اما هنوز تکلیف مشخص نیست.

هاشمی در مورد انتصابات اخیر شهردار تهران نیز گفت: ما در جلسه هم‌اندیشی به شهردار گفتیم که چه اصراری هست که هنوز تثبیت مدیریت نیست،‌ دست به تغییرات می‌زنید اما افشانی گفت من تا آخرین لحظه قوی می‌مانم و اجازه نمی‌دهم با تضعیف‌هایی که می‌شود، بلبشو شود و سفت پای تصمیماتم هستم.

وی با بیان اینکه افشانی دلایل تغییرات را بیان کرد، گفت: انتصابات جزو اختیارات شهردار است و اینکه چه اتفاقی افتاده را نمی‌دانیم اما افشانی گفت که اجازه تضعیف نمی‌دهد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار