سرپرست سابق جمعیت هلال‌احمر شهرستان یزد:
سرپرست سابق جمعیت هلال‌احمر شهرستان یزد با اشاره به اینکه نگهداری اعضا، مشمول یک سری از هزینه‌ها است و کاهش این هزینه‌ها باعث دلسردی یک سری از اعضا شده است، گفت: یکی از مشکلات عمده جمعیت هلال‌احمر، بودجه و اعتبارات است.
کد خبر: ۶۶۷۵۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰ 14 October 2018

حسین مجیبی‌فر  در آیین تکریم و معارفه سرپرست جمعیت هلال‌احمر شهرستان یزد، با اشاره به اینکه هلال‌احمر در بحث امدادرسانی بیشتر مدنظر قرار می‌گیرد، گفت: قبل از حادثه، عمده و اولین کاری که انجام می‌شود آموزش است.

وی تربیت امدادگر و ساماندهی تیم‌های عملیاتی را به ترتیب دومین و سومین کار بعد از حادثه دانست و افزود: در بحث آموزش، جوانان در حوزه آموزش‌وپرورش و دانشگاه مشارکت و شاخه آزاد که عموم مردم در رنج سنی ۲۹ سال می‌توانند در حوزه جوانان هلال‌احمر فعالیت داشته باشند.

سرپرست سابق جمعیت هلال‌احمر شهرستان یزد تصریح کرد: مردم با توجه به اینکه باید آموزش ببیند که خروجی آن تربیت امدادگر می‌شود، فعالیت داوطلبان از سن ۲۹ شروع و محدودیت سنی ندارد و بیشتر از توان فکری برای فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر از آن‌ها استفاده می‌کنیم.

مجیبی‌فر ادامه داد: ازجمله پزشکان، پرستاران کارآموزی به دلیل تخصص‌هایی که دارند، تمایل دارند با فعالیت داوطلبانه و بدون هیچ چشمداشتی با جمعیت هلال‌احمر همکاری کنند و آموزش کمک‌های اولیه از مقطع عمومی شروع و درنهایت با تیم‌های تخصصی که ازجمله آن‌ها تیم‌های تخصصی کوهستانی، نجات‌غریق، پیش بیمارستانی و اسکان اضطراری داریم، پایان می‌رسد.

سرپرست سابق جمعیت هلال‌احمر شهرستان یزد بابیان اینکه چنانچه افراد آموزش‌های تخصصی را ببینند، در این تیم‌ها ساماندهی و به‌حسب نیاز به آن‌ها فراخوان داده می‌شود، ابراز داشت: بودجه و اعتبارات یکی از مشکلات عمده جمعیت هلال‌احمر است.

وی اضافه کرد: هلال‌احمر به دلیل اینکه بیشتر از منابع انسانی استفاده می‌کند، از جهت نیروی انسانی اعضا مشکلی ندارند؛ اما در کنار نیروی انسانی، نگهداری اعضا، مشمول یک سری از هزینه‌ها است و کاهش این هزینه‌ها باعث دلسردی یک سری از اعضا شده و کسانی که برای کمک می‌آیند هیچ‌گونه چشمداشتی ندارند و کار هلال‌احمر، کار راحتی نیست و باید معمولاً در حوادث، سوانح شرکت کنند.

مجیبی‌فر در پایان خاطرنشان کرد: چنانچه مانتوانیم حداقل‌هایی را برای آن‌ها در نظر بگیریم، عموماً دلسردی برای آن‌ها ایجاد و بیشتر هدف جمعیت هلال‌احمر این است که این دلسردی را کمتر کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار