مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: تهیه نقشه حریم گسل‌ها در جلسه‌های کارگروه مدیریت بحران، امور زیربنایی و فنی و شورای برنامه‌ریزی مطرح می‌شود تا به تصویب برسد و تهیه این نقشه با همکاری مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی انجام می‌شود.
کد خبر: ۶۶۷۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۵ 14 October 2018

به گزارش تابناک قم، سید مهدی صادقی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری برگزار شد اظهار داشت: هم دستگاه‌ها و هم ساختمان‌ها و هر امکاناتی که دولتی است حتماً باید بیمه کامل و مناسب شده باشد تا خدای‌ نکرده در هنگام وقوع حادثه با مشکلی به وجود نیاید.

وی با اشاره به اهمیت مدیریت بحران گفت: داشتن هماهنگی و همراهی به ما می‌تواند کمک کرده و از هر هزینه اضافی یا خسارت بیشتر جلوگیری کند بنابراین بر اساس سناریوها تنظیم‌ شده این مسئله باید مراقبت شود.

استاندار قم با تأکید بر آموزش تمامی آحاد جامعه برای مواقع اضطراری افزود: اداره کل راه و شهرسازی باید اراضی دولتی را با تعهد دو ساله در اختیار شهرداری برای احداث فضا سبز قرار دهد همچنین اداره کل منابع طبیعی با همکاری شهرداری‌ها اراضی ملی را که در ورودی شهر است را باید تبدیل به پارک جنگلی کند تا در هنگام وقوع بحران از این اماکن استفاده شود.

صادقی تأمین سنسورهای مربوط به زلزله را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: هماهنگی‌های لازم در این رابطه برای جلوگیری از خسارت بیشتر باید انجام بگیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی قم نیز در این جلسه گفت: تهیه نقشه حریم گسل‌ها در جلسه‌های کارگروه مدیریت بحران، امور زیربنایی و فنی و شورای برنامه‌ریزی مطرح می‌شود تا به تصویب برسد و تهیه این نقشه نیز با همکاری مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی انجام می‌شود.

حسن صبوری افزود: با تهیه این نقشه زمین و عرصه‌های شهری با فناوری‌های روز شناسایی می‌شوند تا در احداث ساختمان‌های مهم فاصله از گسل رعایت شود، تا مشکلی در زمان وقوع حادثه نداشته باشیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار