مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم از برگزاری همایش پدافند غیرعامل در مرکز همایش‌های صداوسیما به مناسبت هفته پدافند غیرعامل خبر داد.
کد خبر: ۶۶۷۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۷ 15 October 2018

 

به گزارش تابناک قم، مهدی متقیان در جلسه پدافند غیرعامل که در سالن امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، اظهار داشت: هفته پدافند غیرعامل از 8 تا 14 آبان بوده که شعار سال جاری پدافند غیرعامل در سایه حماسه حسینی است.

وی افزود: حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی، حفاظت سایبری از کشور، تأمین نیازهای مردم، حفاظت از جان مردم و تأمین مدیریت مردم از انواع حوزه‌های پدافند غیرعامل است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم اهداف برنامه‌های پدافند غیرعامل را موردتوجه قرار داد و گفت: هدف عمده برنامه‌های پدافند غیرعامل در سال جاری معرفی دستاوردهای پدافند غیرعامل و گفتمان سازی آن در سطح جامعه است.

متقیان با اشاره به اهداف سال جاری پدافند غیرعامل، بیان کرد: استفاده فراگیر از رسانه‌های استان، استفاده از ظرفیت نخبگان و توجه به عملکردهای کم‌هزینه و پرمخاطب، استفاده حداکثری از ظرفیت‌های سازمان‌های دولتی و تشکل‌های مردمی، تأکید بر افزایش اطمینان از آمادگی در سطح ملی، تأکید بر اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی جامعه در حوزه شهری و کشوری پدافند غیرعامل و دیگر موارد از اهداف سال جاری است.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ها در سطوح ملی، قرارگاهی، دستگاهی، استانی و شهری پیش‌بینی‌شده و لازم است دستگاه‌های استان کمیته پدافند غیرعامل را شکل داده و در حوزه شهری نیز شهرداری برنامه‌های خود را تدوین کنند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم برنامه‌های کلی و برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل را موردتوجه قرار داد و تأکید کرد: تولید محتوا و انتشار از طریق پیام‌رسان‌های مجاز داخلی، ایجاد کمربند رسانه‌ای در هفته پدافند غیرعامل در حوزه‌های شنیداری، نوشتاری و دیداری، اطلاع‌رسانی و تبلیغ دستاوردهای این حوزه و دیدار اعضای ستاد بزرگداشت با مراجع عظام از برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل است.

متقیان ادامه داد: مقامات و شخصیت‌های کشور، برگزاری نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه توسط مدیران، سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه، هماهنگی با شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه جهت طرح موضوع در نماز جمعه، رونمایی از پروژه‌های پدافند غیرعامل، انجام تبلیغات محیطی با همکاری شهرداری، همایش پدافند غیرعامل در مرکز همایش‌های صداوسیما، ایجاد نمایشگاه‌های تخصصی جهت آشنایی با فناوری پدافند غیرعامل و ارتقاء و تقویت آموزش‌های ضمن خدمت کارکنان از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده است.

وی با تأکید بر لزوم ارائه برنامه‌های ادارات و بخش‌های استان در حوزه پدافند غیرعامل، عنوان کرد: مسئولان و مدیران ارشد دستگاه‌های اجرایی باید برنامه‌های خود را در حوزه افزایش آگاهی مردم در زمینه مفاهیم پدافند غیرعامل باید ارائه دهند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم استفاده از دستاوردهای کشورهای موفق را ضروری دانست و ابراز کرد: سوابق، مکانیزم و عوامل انجام فعالیت‌های بیوتروریسم توسط ایالات‌متحده احصاء شده و در حال ترجمه است و با استفاده از این اسناد می‌توانیم از عملکرد کشورهای موفق مطلع شده و آن‌ها را به کار بگیریم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار