راه های استان آماده اربعین؛
با رفع ۱۹ نقطه حادثه خیز و ساخته شدن ۱۰۲ کیلومتر راه جدید طی سال جاری در مسیرهای ارتباطی به مرز مهران، جاده های استان با شرایط بهتری نسبت به سال گذشته برای اربعین آماده شده است.
کد خبر: ۶۶۷۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹ 15 October 2018

 به گزارش تابناک ایلام؛ استان ایلام با ۴۲۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق و با بهره مندی از نعمت همجواری با عتبات عالیات یکی از مقصدهای اصلی زائران اربعین است.

مرز مهران در استان ایلام که یکی از بهترین مرزها از لحاظ امنیت و ظرفیت هایی متعدد است به عنوان امن ترین مرز با کشور عراق شناخته می شود و هر ساله پذیرای زائران و مهمانان اباعبدالله الحسین(ع) است.

یکی از مهمترین نیازهای استان ایلام طی سال جاری برای توسعه زیرساخت های استان بخش راه بوده است چراکه حجم بالای تردد در مرز مهران نیازمند زیرساخت های بیشتر است.

حذف ۱۹ نقطه و احداث ۱۰۲ کیلومتر راه جدید

احمد کرمی معاون امور عمرانی استاندار ایلام اظهار داشت: در بحث زیرساخت ها که مهمترین آن بحث راه است و به عنوان شریان اصلی می تواند نقش کلیدی در تسهیل زوار ایجاد کند، اقدامات بسیار خوبی امسال انجام گرفته است.

وی افزود: امسال در همه مسیرهای منتهی به اربعین ۱۰۲ کیلومتر مسیر جدید آماده شده که ۴۴ کیلومتر از این میزان به صورت بزرگراه و مابقی به صورت راه اصلی است.

معاون استاندار ایلام اضافه کرد: اقدامات بسیار خوب دیگری نیز انجام گرفته است، در بسیاری از مسیرها نقاط حادثه خیز حذف شده، ۱۹ نقطه حادثه خیز استان که در محورهای منتهی به مرز مهران هستند رفع شده است.

وی ادامه داد: همچنین ۱۰.۵ کیلومتر روشنایی در مسیرهای بزرگراهی استان انجام گرفته است.

کرمی اظهار داشت: یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه های منتهی به اربعین خط کشی شده که این خود به تسهیل حرکت زوار بسیار کمک کننده است.

وی افزود:  از دیگر اقدامات بسیار خوب در مهران به دلیل تسهیل در حرکت زوار و مردم اجرای پروژه کنار گذر غربی شهر مهران به طول ۱۲ کیلومتر  است.

پارکینگ های بزرگ مهران آسفالت شد

معاون استاندار ایلام گفت: این پروژه در دو قطعه ۶ کیلومتری اجرای آن آغاز شده، بخش عمده ای از مسیر نیز در مرحله بیس است و می تواند کمک کننده در تسهیل زوار و همچنین به عنوان مسیر اضطراری باشد و تا ۴۰ درصد از ترافیک داخلی شهر مهران را کاهش می دهد.

وی عنوان کرد: در شهر مهران نیز نسبت به سال های گذشته اقدامات بسیار از جمله در بحث بهسازی آسفالت معابر، نصب علائم راهنمایی و رانندگی، پارکینگ ها و... انجام شده است.

معاون استانداری ایلام اضافه کرد: بخشی از محوطه پارکینگ ها که در سال گذشته آسفالت شده بود امسال به وسعت قابل توجهی آسفالت است، همچنین در پایانه برکت  به دلیل مشکلاتی که سال گذشته در ازدحام اتوبوس ها و تداخل ترافیکی به وجود می آمد و مشکلاتی را برای زوار ایجاد می کرد، امسال سکوهای پارک سوار احداث شده تا زائری که از هر استانی مراجعه می کند بداند در کجا سوار شود.

کرمی بیان داشت: با همکاری استان های معین موکب ها نیز  جانمایی شده، موکب ها به صورت مجتمع های بزرگ رفاهی هستند که خدمات خوبی را به زوار ارائه می دهند.

معاون امور عمرانی استاندار ایلام عنوان کرد: ۳۹۴ کیلومتر فیبر نوری در مسیرهای مختلف ایلام به مهران، دهلران به مهران، ایوان به ایلام و نیز بسیاری از مسیرهای که در شهرستان ها هستند، ایجاد شده است.

آخرین وضعیت جاده ایلام-مهران

نورالله دلخواه مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام اظهار داشت: طی برنامه ریزی های انجام گرفته برای اربعین در بحث ارتقای زیرساخت های استان و چهار خطه کردن مسیر ایلام به مهران و همچنین حذف نقاط حادثه خیز ایلام- ملکشاهی- مهران که به عنوان مسیر دوم اربعین عنوان می شود اقدامات بسیار خوبی انجام گرفته است.

وی افزود: برای چهار بانده کردن مسیر اصلی ایلام-مهران از ۸۰ کیلومتری که باقی مانده بود با اعتبارات ملی و استانی حدود ۶۴ کیلومتر از محور چهاربانده شد، در مسیر ایلام- ملکشاهی-  مهران نیز حدود ۱۰ نقطه حادثه خیز حذف و مشکلات این مسیر حل شد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام عنوان کرد: در همه محورها به خصوص در محور ایلام- ملکشاهی- مهران که یکی از مسیرهای تردد زوار و از مسیرهای پرخطر بود و سال گذشته مشکلاتی را در این محور ایجاد می کرد امسال اقدامات بسیار خوبی صورت گرفت.

وی افزود: پل بانرحمان در این مسیر که نقطه گره ترافیکی بود، امسال بهسازی و آسفالت و در حدود ۴.۵ کیلومتر از گردنه پرحادثه ترشابه کاملا بازسازی و آسفالت شد و هم اکنون زیربار ترافیک است.

دلخواه گفت: ایمن سازی تقاطع های آذر ، سه راهی بانرحمان، شهرک اسلامیه در مسیرهای منتهی به مرز نیز انجام شده است، همچنین کمربندی غربی مهران با ۱۲ کیلومتر کار های آن آماده است که برای اربعین به بهره برداری برسد که در این راستا مشکل ترافیک شهر مهران را حل کند.

وی افزود: تمام زیرساخت های استان و بستر کار برای سفر ایمن و راحت زائرین در استان ایلام فراهم شده است./ح

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار