نماینده مردم ابرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: در 2 سال گذشته برای حل و فصل و پیگیری مسائل و مشکلات بهداشتی شهرستان های حوزه انتخابیه و دیگر شهرهای استان یزد، نشست هایی با وزیر بهداشت و درمان داشته ام.
کد خبر: ۶۶۸۴۱۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳ 16 October 2018

محمدرضا صباغیان در نشست شورای سلامت شهرستان ابرکوه که به ریاست استاندار یزد و با حضور امام جمعه ابرکوه و اعضای هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی تشکیل شد اظهار داشت: مشکلات درمانی که نیاز به پیگیری دارد را اعلام کنید تا از طریق وزارت بهداشت و درمان پیگیری کنم .
وی با بیان اینکه دغدغه هایی برای رفع مسایل و مشکلات مردم داریم خاطرنشان کرد: به مصوبات صورتجلسات مراجعه و آن را پیگیری می کنیم.
نماینده مردم حوزه انتخابیه مهریز (ابرکوه، بافق، خاتم، مهریز و بهاباد) در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر پزشکانی در نقاط محروم و دور دست استان نمی مانند و دراین زمینه مشکل قانونی وجود دارد ، موضوع را برای تدوین قانون ارائه کنید تا مشکل در مجلس مطرح و پس از بررسی مرتفع شود.
فرماندار ابرکوه هم گفت: مردم این شهرستان در طول عمر با برکت 40سالگی انقلاب هیچ چیز برای حفظ ارزشهای انقلاب کم نگذاشتند.
محمد کاظمی نسب با قدردانی از حضور استاندار یزد در بررسی مسایل و مشکلات درمانی ابرکوه اظهارداشت: مردم ابرکوه در مبارزات ستم شاهی ، ایثار و تلاش در دوران هشت دفاع مقدس و حضور گسترده در صحنه های انقلاب تلاش ارزشی کردند.
وی افزود: مردم این شهرستان بالاترین میانگین شهید درسطح کشور را برای حفظ ارزشهای اسلام وانقلاب اسلامی تقدیم کردند.
فرماندار ابرکوه تصریح کرد: برغم برخی محرومیت ها ی ابرکوه ، اما از نظر تامین آب ، برق ، گاز ، جاده آسفالته ارتباطات، خدمات فراوانی دولت مردان انجام داده اند.
رئیس شورای سلامت ابرکوه خاطر نشان کرد: ابرکوه به عنوان یک منطقه محروم، وضعیت درمانی آن با شرایط ایده آل فاصله دارد و با وجود بسته‌های تدارک دیده شده در طرح تحول نظام سلامت، با کمبود امکانات و پزشک در برخی رشته های تخصصی دست و پنجه نرم می کند.
وی افزود: برغم خدمات دولت در حوزه سلامت ، سطح ارایه خدمات درمانی به شهروندان نیازمند ارتقاست که می طلبد مسئولان تلاش مضاعفی داشته باشند.
رئیس دانشکده پیراپزشکی ابرکوه هم افزود: تاسیس این دانشکده از مصوبات سفر مقام معظم رهبری است و از سال 89 فعالیت خود را در چهار رشته آغاز کرده است .
دکتر علیرضا اسماعیلی بابیان اینکه این دانشکده در ساختمان واگذاری مستقر است افزود: در ساخت ساختمان دانشکده که 40درصد پیشرفت فیزیکی دارد باید با تامین 20میلیارد ریال بودجه در تکمیل آن تسریع شود.
همچنین رئیس بیمارستان خاتم‌الانبیا (ص) ابرکوه گفت: به همت وزارت بهداشت، دولت تدبیر و امید در پنجم آبان سال 1395 مجوز ارتقای بیمارستان 32 تختخوابی به 96 تختخوابی را در کنار دیگر خدمات زیر ساختی درمانی و بهداشتی صادر کرد.
دکتر محمد علی شیخی بابیان اینکه طرح توسعه بیمارستان از مطالبات اصلی مردم است اظهار داشت: در حوزه سلامت پیشرفت های خوبی داشتیم به طوری که ویزیت بیماران در ماه با ارائه خدمات مطلوب به پنج هزار و 461 بیمار رسیده است.
وی افزود: آمار سزارین این شهرستان 11درصد است که نسبت به آمار سطح استان آمار قابل قبولی است.
شیخی ادامه داد: تاکنون در طرح توسعه بیش از 120میلیارد ریال هزینه شده است و امیدواریم فاز نخست آن که شامل بخش بستری است در یک ماه آینده به بهره برداری برسد .
این مسئول ادامه داد: با 20میلیارد ریال هزینه ارزی تمام تجهیزات پزشکی بیمارستان ابرکوه تامین شده ولی این شهرستان از نبود چشم پزشک محروم است.
وی بابیان اینکه ابرکوه نقطه محروم و دور دست استان است ، افزود: اورژانس هوایی و زمینی بامشکل روبروست و با استاندارد روز همخوانی ندارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد بابیان اینکه می دانیم ابرکوه نیازمند توجه بیشتر به بخش درمان دارد گفت: تلاش داریم با تلاش استاندار یزد ، نماینده مجلس و مسئولان مشکلات بخش های درمانی را مرتفع کنیم .
دکتر محمد رضا میرجلیلی تصریح کرد: استانداران دولت یازدهم و دوازدهم تلاش خوبی در حوزه بهداشت و درمان داشتند.
وی با اشاره به برخی خدمات ارائه شده در حوزه درمان شهرستان ابرکوه تصریح کرد :طی چهارسال گذشته بیش از 155 میلیارد ریال بودجه در حوزه درمان ابرکوه هزینه شده است .
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد افزود: بزودی بالگرد برای اورژانس هوایی استان مجهز به استاندارد های روز دنیا وارد مدار هوایی استان یزد شده و مشکل نقاط محروم و دور دست مرتفع خواهد شد.
میرجلیلی ادامه داد: بحث دستگاه سی تی اسکن ابرکوه بزودی مرتفع و با بهره برداری از طرح توسعه بیمارستان ابرکوه مستقر خواهد شد.
وی بابیان اینکه کارهای زیرساختی خوبی در حوزه بهداشت و درمان ابرکوه انجام شده است ، خاطرنشان کرد: بازهم تلاشمان را برای رفع برخی از مشکلات درمانی با همکاری مسئولان بکار خواهیم بست.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد نیز گفت: استان هم اکنون به 65 پزشک متخصص دارد در حالی که وزارت بهداشت و درمان به ما 35 پزشک متخصص طرحی سهمیه داده است.
دکتر نوری شادکام با اشاره به اینکه 13شهر در استان داریم خاطرنشان کرد: نیاز ما با توجه به اینکه 45پزشک متخصص از طرح خارج می شوند ما را با مشکل روبرو کرده است.
در پایان این نشست ، باحضور استاندار یزد ، مسائل و مشکلات حوزه درمانی ابرکوه در بخش های مختلف بررسی و صورت جلسه شد .
ابرکوه یک بیمارستان ، پنج مرکز بهداشتی ، 34 پایگاه سلامت جامعه ، یک باب آزمایشگاه مرکزی ، 2 مرکز اورژانس جاده ای و یک اورژانس فوریت های پزشکی 115 دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار