رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور:
رخشانی‌مهر میانگین سرانه فضای آموزشی در کشور را 5.2 مترمربع عنوان کرد و گفت: 11 استان کشور زیر این میانگین قرار دارند که باید تلاش شود میزان سرانه فضای آموزشی در آن‌ها افزایش پیدا کند.
کد خبر: ۶۶۸۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳ 16 October 2018

مهرالله رخشانی‌مهر امروز در آیین افتتاح دبستان شهید "محمدطاها اقدامی" از شهدای حمله تروریستی 31شهریور در اهواز، ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی، اظهار کرد: اقدامات تروریستی پایداری مردم را در حمایت از نظام جمهوری اسلامی ایران بیشتر می‌کند.

به گزارش"تابناک"؛ رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: سرانه موجود فضاهای فیزیکی در مدارس کشور 5.2 متر مربع است و 11 استان کشور از جمله استان خوزستان، سیستان و بلوچستان، تهران، البرز، لرستان و ... زیر این رقم هستند که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، امیدواریم بتوانیم این استان‌ها را به خط میانگین سرانه فضای آموزشی برسانیم.

وی با بیان اینکه برای این منظور در مهرماه سال جاری حدود هشت هزار کلاس درس تحویل ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها شد، خاطرنشان‌کرد: رشد اعتبارات سال جاری در سازمان نوسازی مدارس کشور نسبت به سال گذشته این نوید را می‌دهد که بتوانیم سرانه فضای آموزشی در کشور را به میانگین نزدیک کنیم .

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: همچنین جمع‌آوری مدارس خشتی و گلی که از اهداف اصلی وزیر آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید است، در دستور کار قرار دارد و خوشبختانه با تمهیدات همکاران ما در آموزش و پرورش خوزستان از ابتدای سال 97 در این استان مدرسه خشتی و گلی وجود ندارد و جمع‌آوری مدارس کانکسی به عنوان یک هدف، پیش‌بینی شده است.

وی اظهار کرد: توسعه در کشور از طریق آموزش و میزان مشارکت دانش آموزان و مدارس در جامعه اتفاق می‌افتد و اگر به فکر رشد و پیشرفت هستیم باید به این مسائل توجه کنیم.

وی افزود: معماری کلاس‌های درس نقش مهمی در میزان یادگیری دانش‌آموزان ایفا می‌کند، از این رو در زمان احداث فضاهای آموزشی باید این نکات را مد نظر داشته باشیم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه بیشتر مدارس کشور پس از انقلاب اسلامی ساخته شدند، گفت: امروز حدود 70 درصد مدارس کشور مقاوم هستند و فقط 30 درصد مدارس تخریبی و فرسوده هستند که باید برای اصلاح آن‌ها اقدام کنیم.

رخشانی‌مهر میانگین سرانه فضای آموزشی در کشور را 5.2 مترمربع عنوان کرد و گفت: 11 استان کشور زیر این میانگین قرار دارند که باید تلاش شود میزان سرانه فضای آموزشی در آن‌ها افزایش پیدا کند.

وی توضیح داد: در سال 95 سرانه سازمان نوسازی اعتباری بالغ بر 160 میلیارد ریال برای اعتبارات عمرانی بود که در حال حاضر این رقم به یک هزار و 710 میلیارد ریال در سال 97 افزایش یافته است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بیش از 50 درصد مدارس کشور را خیرساز عنوان کرد و گفت: امروز در شهر اهواز یک مدرسه دوازده کلاسه به نام شهید خردسال حادثه تروریستی اهواز افتتاح شد و نام‌گذاری این مدرسه به نام این شهید عزیز نشان می‌دهد که مردم استان خوزستان که سالیان زیادی درگیر جنگ بوده‌اند، استوارتر از همیشه از نظام جمهوری اسلامی ایران حمایت می‌کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار