وعده‌هاي مجدد مسئولان براي رفع مشكل كمبود پزشك در ابركوه؛
مسئولان دانشگاه علوم پزشكي يزد در مورد مشکل کمبود پزشک متخصص در ابرکوه و وعده‌هاي پيشين خود براي رفع اين مشكل، اعلام كردند: تا آخر آبان به وعده‌هايمان عمل خواهيم كرد ولي این وظیفه شهرستان است که با مهیا کردن امکانات رفاهی مناسب، پزشک را در شهرستان ماندگار کند .
کد خبر: ۶۶۸۷۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰ 17 October 2018

«محمدعلی شیخی» ريیس بیمارستان خاتم‌الانبیا ابرکوه در جلسه شورای سلامت شهرستان اظهار کرد: بیمارستان خاتم‌الانبیا از سال 81 با مجوز 32 تختخواب در پنج بخش زنان، داخلی، جراحی، بیهوشی و اطفال به بهره‌برداری رسید ولي به‌ مرور زمان رشته‌های پاراکلینیک، قلب، رادیولوژی، عفونی و اعصاب هم در کنار آن‌ها راه‌اندازی شد .

وي تصریح کرد: بیمارستان ابرکوه از نظر اعتبارسنجی وضعیت خوبی دارد به ‌طوری ‌که ویزیت اورژانس به پنج هزار و 461 و تعداد بستری‌ها به 1500 مورد رسیده است.

به گفته شيخي، درآمد سالانه بیمارستان نیز از دو میلیارد و 900 میلیون تومان در سال 92 به 14 میلیارد و 700 میلیون تومان در سال 96 افزایش یافته است .

وی با بیان این که پیگیری مجوز 96 تخت خوابی شدن ابرکوه از سال 93 كليد خورد، ابراز کرد: تاكنون حدود 12 تا 14 میلیارد تومان در طرح توسعه بیمارستان هزینه شده که فاز اول آن تا یک ماه دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید .

ريیس بیمارستان ابرکوه در ادامه تأمین مالی طرح توسعه برای ادامه فاز دوم، تجهیزات فاز یک، استخدام نیروی انسانی، تجهیزات پزشکی که مهم‌ترین آن سی‌تی‌اسکن است، وجود متخصص گوش و حلق و بینی، رادیولوژی به‌صورت تمام‌وقت، ارتوپدی، احداث ساختمان پزشکان در بیمارستان را از جمله نیازهای اولویت‌دار این مجموعه عنوان کرد .

شیخی ضمن انتقاد از استاندارد نبودن هلی‌کوپترهای اورژانس هوایی، تصریح کرد: تنها مزیت اورژانس هوایی در حال حاضر این است که فقط زمان اعزام را کوتاه‌تر کرده است ولي برخی امکانات مورد نیاز و ضروری وجود ندار به طوري كه حتی قابلیت ارتباط با زمین را هم ندارد .

«محمدرضا میرجلیلی» ريیس دانشگاه علوم پزشکی یزد نيز اظهار کرد: دانشگاه در اجرای طرح‌هاي حوزه بهداشت و درمان نیازمند این است که سهم استان از اعتبارات پرداخت شود و در این صورت قول می‌دهیم كه طرح‌ها را در اسرع وقت تکمیل و رضایت مردم را جلب کنیم .

وي با بیان این که کار در استان یزد آن هم در حوزه بهداشت و درمان بسیار دشوار است، افزود: دانشگاه این قول را می‌دهد که شبکه بهداشت و درمان در سراسر استان، سال آینده از وضعیت بهتری نسبت به امسال برخوردار شود .

«محمود نوری شادکام» معاون درمان دانشگاه هم ابراز کرد: در حوزه استقرار پزشکان متخصص در ابرکوه به وعده‌هایی که پیش‌ از این داده، عمل خواهیم کرد و تا آخر آبان نیروهای مورد نظر به سیستم بهداشت و درمان شهرستان تزریق می‌شوند .

 

وي راهکار ماندگاری پزشک در ابرکوه را فراهم کردن امکانات رفاهی، گرفتن مجوز مطب، تجهیز مطب با حمایت مسئولان عنوان کرد و افزود: نیاز امسال استان یزد به نیروی انسانی 65 نفر بوده که ما موفق شدیم با چانه‌زنی‌های فراوان تنها مجوز 35 نفر را از وزارتخانه بگیریم .

نوري شادكام در حوزه وضعیت آمبولانس‌های خصوصی نیز بر تقویت بخش خصوصی تأکید و عنوان کرد: هم‌اکنون 60 مورد آمبولانس بخش خصوصی در سیستم فعال است که اگر آن‌ها را حذف کنیم، با مشکل جدی مواجه می‌شويم لذا بهترین راهکار این است که مشکلات آنان را رفع و آن‌ها را تقویت کنیم .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار