رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد؛
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد از کاهش کشت خیار سبز در استان خبر داد و گفت: صادرات این میوه هنوز به اوج خود نرسیده و در حال حاضر متوقف شده است.
کد خبر: ۶۶۸۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰ 17 October 2018

سید جمال سجادی پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در نشست معاون وزیر جهاد کشاورزی با تولیدگنندگان گیاهی گفت: استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری مانند تکنیک‌های نوین زیست محیطی باید ادامه داشته باشد.

سجادی پور با اشاره به اینکه استان یزد دومین تولید کننده محصولات گلخانه ای کشور محسوب می شود افزود: استان یزد با مشکل کم آبی روبه رو است پس با استفاده از روش ها آبیاری نوین می توان تولیدات کشاورزی را افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۳۵۹ هزار تن محصولات گلخانه ای در استان تولید و به بازار مصرف عرضه می‌شود افزود: با توجه به مشکل کم آبی در استان تولیدات کشاورزی باید بازار محور باشد و از کشاورزی قراردادی استفاده کنیم.

سجادی پور گفت: با توجه به تغییر اقلیمی که وجود دارد توسعه کشت‌های دیم در اراضی شیبدار کم بازده است ما می وانیم کشت‌های دیم مثل کشت‌های زرشک و عناب را انجام دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: استفاده از روش ها آبیاری نوین، سیستم های بازچرخان و پساب و استفاده از روش های سنتی گرم کردن زمین باید با توجه به کمبود آب در استان مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: در سال گذشته بین سه تا پنج درصد از کشت خیار سبز در استان کاهش یافت اما افزایش ۱۳ درصدی سطح زیر کشت سیب زمینی را در استان داشته ایم.

سجادی پور گفت:گلخانه‌ی خورشیدی را در استان راه اندازی کرده ایم که هم از نظر استفاده از انرژی خورشیدی و هم از نظر آب و هوایی مناسب است.

وی با اشاره به صادرات خیار سبز گفت: صادرات خیار سبز هنوز به اوج خود نرسیده است و در حال حاضر متوقف شده است.

در این نشست تولید کنندگان گیاهی با بیان مشکلات خود از قبیل: تولید بذر، آبیاری نوین، تولیدات گلخانه‌ای و.. به بحث و گفتگو پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار