کد خبر: ۶۶۹۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۲ 18 October 2018

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: آنچه امروز مشاهده می شود بیانگر کم کاری وزارت آموزش و پرورش در خصوص تامین شیر علی رغم تامین اعتبارات لازم است.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص عدم اهتمام وزارت آموزش و پرورش به اختصاص شیر در مدارس در سال جاری تحصیلی گفت: از محل هدفمندی یارانه بخش اعظمی برای تامین شیر مدارس برای آموزش و پرورش تخصیص داده شده ولی آنچه مشاهده می شود کم کاری از جانب وزارت آموزش و پرورش است که این اتفاق صورت نگرفته است.

دولت در خصوص تامین شیر مدارس نمره قبولی نمی گیرد

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: تامین شیر مدارس جزو اصلی وظایف دولت و وزارت آموزش و پرورش است؛ متاسفانه در روستا و شهرستان های محروم، اغلب دانش آموزان از لحاظ تامین مواد پروتئینی از جمله شیر دچار مشکل هستند و حتی این مشکل در شهر های بزرگ نیز وجود دارد و اگر این اتفاق صورت نگیرد؛ نمی توان نمره قابل قبولی به دولت و آموزش و پرورش در این حوزه داد.

وظیفه دولت؛ تامین امنیت غذایی دانش آموزان در مدارس

وی تاکید کرد: آنچه مورد درخواست از دولت و وزارت آموزش و پرورش است؛ بحث امنیت غذایی، پروتئینی و تربیتی دانش آموزان را جدی بگیرد تا مشکلی در آینده برای آنها پیش نیاید.

اعتبارات لازم در 6 ماهه نخست سال جاری تامین شده است

این نماینده مجلس در دوره دهم تأکید کرد: اعتبارات در خصوص تامین شیر مدارس در 6 ماهه اول سال 97 با مشکلی مواجه نبوده و با توجه به اینکه در فصل مدارس قرار داریم و فصل زمستان در پیش رو است و تامین شیر در مدارس بیش از پیش ضرورت دارد، دلیل کوتاهی وزارت آموزش و پرورش مشخص نیست؛ بنابراین بطور قطع کمیسیون برنامه و بودجه در این خصوص از وزیر آموزش و پرورش سوال خواهد کرد.

نباید دانش آموزان را در امور کلان کشور وارد کرد

جعفرزاده گفت: آنچه در کشور ما در خصوص اعتبارات وجود دارد؛ این است که بالاخره اعتبارات تامین خواهد شد، بنابراین وزارت آموزش و پرورش نباید این رویه را به دلیل عدم نبود اعتبارات قطع کند؛ درحالیکه نباید دانش آموزان را در این امور کلان کشور وارد کرد؛ بدین معنا که نبود اعتبارات برای انش آموزان، شیر نخواهد شد و باید شیر برای آنها به هر صورت تامین شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: دولت و وزارت آموزش و پرورش وظیفه دارد که به دانش آموزان آرامش روانی و آسایش روحی داده و امنیت غذایی آنها را در مدارس تامین کند ولی آنچه امروز شاهد آن هستیم ،عدم اهتمام آنها در این خصوص است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار