سرپرست اداره‌کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان:
سرپرست اداره‌کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان با اشاره به تشکیل شورای هماهنگی حقوق کودک در استان گفت: باید به کودکان آموزش دهیم حقوق خود را ملموس مطالبه کنند و همه نیز بدانند که باید حقوق کودکان را رعایت کنند تا شاهد حوادث تلخ برای کودکان در خوزستان نباشیم.
کد خبر: ۶۶۹۲۲۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳ 18 October 2018

سیده فرانک موسوی در نخستین جلسه شورای هماهنگی حقوق کودک که در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به ابلاغ آیین‌نامه‌ای تحت عنوان مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک، اظهار کرد: مرجع این کنوانسیون وزارت دادگستری و دبیری آن بر عهده معاونت امور بانوان و خانواده استانداری‌ها است. بر اساس این دستورالعمل باید همه مباحث مربوط به حقوق کودک تجمیع و مدیریت شوند تا بتوانیم هم‌افزایی بین دستگاه‌های متولی امر کودک ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: طبق دستورالعمل باید چهار کارگروه اعم از کارگروه پایش و ارزیابی، کارگروه حقوقی و قضایی، کارگروه آموزش و اطلاع‌رسانی و کارگروه حمایتی و هماهنگی در این شورا تشکیل شوند. مدیرکل کانون پرورش فکری و نوجوانان خوزستان نیز به عنوان دبیر شورای حقوق کودک انتخاب شده است.

موسوی با بیان اینکه طبق تعریف کنوانسیون حقوق کودک، افراد زیر 18 سال کودک محسوب می‌شوند، خاطرنشان کرد: هدف ما از تشکیل این شورا سامان‌دهی موضوعات مربوط به کودکان است تا کودکان حقوق خود را ملموس درک کنند.

وی تصریح کرد: دستور کار نخست شورای هماهنگی حقوق کودک خوزستان، کودکان بازمانده از تحصیل است که از حدود دو سال پیش این طرح توسط سازمان بهزیستی خوزستان، اداره‌کل آموزش و پروررش خوزستان و استانداری خوزستان در حال پیگیری است.

سرپرست اداره‌کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان با تاکید بر لزوم استفاده از همه ظرفیت‌ها جهت جذب کودکان بازمانده از تحصیل خوزستان، گفت: سال گذشته جشن بازگرداندن 1100 کودک بازمانده از تحصیل برگزار شد و امسال نیز به جد پیگیر موضوع جذب کودکان بازمانده از تحصیل هستیم.

موسوی بیان کرد: این شورا برای پیگیری حقوق کودکان تشکیل شده است تا همه دستگاه‌های ذی‌ربط پای کار بیایند. در گذشته برخی دستگاه‌ها در زمینه برخی مباحث کودکان کار می‌کردند در حالی که باید از ظرفیت کل استان در موضوعات مختلف قضایی، حقوقی، آموزشی و اجتماعی استفاده شود. باید به کودکان آموزش دهیم حقوق خود را ملموس مطالبه کنند و همه نیز بدانند که باید حقوق کودکان را رعایت کنند تا شاهد حوادث تلخ برای کودکان در خوزستان نباشیم.

وی با اشاره به موارد کودک‌آزاری که در خوزستان گزارش می‌شود، تصریح کرد: قطعا این شورا در زمینه کاهش کودک‌آزاری تأثیرگذار خواهد بود. برخی کودک‌آزاری‌ها توسط والدین رخ داده است و ما به نوعی از این اتفاقات جلوگیری می‌کنیم.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: کودکان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار