جمعی از دانشجویان رشته پرستاری ومامایی دانشگاه آزاد میبد که چند روزیست در بلاتکلیفی به سر می برند با اعتراض در مقابل فرمانداری میبد خواهانرسيدگي به مشكلشان شدند.
کد خبر: ۶۶۹۲۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 18 October 2018

این تجمع اعتراضی به دنبال حذف 15 درصد از پذیرفته‌شدگان قطعي رشته مامایی و پرستاری دانشگاه آزاد میبد پس از طي مراحل ثبت‌نام و حاضر شدن آنها سر کلاس درس، اتفاق افتاد.

اين مشكل به دنبال عدم پذيرش اين دانشجويان از سوي وزارت بهداشت و اعلام مازاد بر ظرفيت آنها از سوي وزارت مذكور، علي‌رغم وجود ظرفيت آموزشي در دانشگاه آزاد میبد روي داده است.

اين وضعيت در حالي است كه برخي از اين دانشجويان از دانشگاه و رشته‌های قبلی خود انصراف داده‌اند و اكنون نمی‌توانند مجدداً به دانشگاه قبل خود نيز بازگردند و به نوعي از ادامه تحصیل بازمانده‌اند.

«حسین فلاح» فرماندار میبد با حضور در جمع دانشجويان معترض ضمن دعوت آنها به ایجاد آرامش، گفت: خواسته‌ي شما دانشجويان حق مسلم شما و معقولانه است لذا وظیفه مسئولان پيگيري و رفع اين مشكل است.

وي با بيان اين كه قطعاً تصميم اخذ شده احساسی و خارج از عقلانیت نبوده و مسئولان با ارزیابی شاخص‌های مربوطه چنين تصميمي را گرفته‌اند، گفت: البته رسيدگي به اين مشكل نيز خارج از حيطه و توانايي دانشگاه آزاد میبد است و بايد با طي سلسله مراتب، موضوع را از طريق وزارتخانه بررسي و رسيدگي كرد.

فلاح خاطرنشان كرد: قطعاً وظیفه مسئولان رسیدگی به مشكلات مردمو رفع آنهاست كه در راس تمام اقدامات قرار دارد لذا در اين رابطه در حال رایزنی براي حل اين مشكل تا چند روز آينده هستيم.

گفتنی است، این مشكل تنها مختص شهرستان میبد نيست و در تعداد دیگری از شهرستان‌ها نیز اين اتفاق روي داده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار