رئیس پژوهشکده امنیت ملی:
رئیس پژوهشگده امنیت ملی گفت: انقلاب اسلامی ایران و مولفه های آن با هیچ انقلاب دیگری در دنیا قابل مقایسه نیست.
کد خبر: ۶۶۹۵۷۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳ 19 October 2018

سردار سرتیپ امیر حیات مقدم اظهار کرد: وقتی تاریخ پر افتخار انقلاب اسلامی را مرور می کنیم شاهد نقش و حضور اقشار مختلف مردم و جامعه هستیم.

وی، پیروزی انقلاب اسلامی را دارای سه مولفه، شاخص و مهم دانست و گفت: تقریبا همه تحلیل گران بر روی تاثیرگذاری عنصر مردم، رهبری و اسلام در پیروزی این انقلاب اتفاق نظر دارند.

استاندار سابق خوزستان بیان کرد: اسلام موتور محرکی برای انقلاب اسلامی از سال ۴۲ تا سال ۵۷ بود و بر همین اساس نهضت ایران دارای همه ابعاد و مفاهیم ارزشی است.

رئیس پژوهشگده امنیت ملی همچنین رهبری را یکی دیگر از مولفه های پیروزی انقلاب اسلامی خواند و افزود: انقلاب های مهمی در منطقه رخ داد اما در نهایت می بینیم که در میان آنها این نهضت و انقلاب اسلامی است که به نتیجه رسیده است.

حیات مقدم یادآور شد: امام خمینی (ره) با محبوبیت و اقتداری که در جامعه داشت توانست نهضت اسلامی ایران را هدایت و به نتیجه برساند.

وی همچنین یکی دیگر از اضلاع موثر در پیروزی انقلاب را نقش و حضور مردم عنوان کرد و گفت: انقلاب ما ماهیت اسلامی دارد و با رهبری که امام راحل از خود نشان داد نمی توان این نهضت مهم اسلامی را با دیگر انقلاب های کشور مقایسه کرد.

این استاد دانشگاه یادآور شد: در تاریخ وجود دارد که انقلاب هایی صورت گرفت ولی مردم نقش کم رنگی در آن داشتند و به همین دلیل خیلی زود از بین رفتند.

رئیس پژوهشگده امنیت ملی با اشاره به اینکه امام به نقش مردم اعتقاد داشت و این دیدگاه به هیچ وجه ابزاری نبود بلکه با اعتقاد اصولی و دینی همراه بود، افزود: در مسیر پیروزی انقلاب می دیدیم که بعضی از گروه های مسلح مبارز از جمله منافقین به امام پیشنهاد دادند تا برای سرنگونی شاه به صورت مسلحانه اقدام کنند، اما ایشان هیچ کدام از این پیشنهادات را نمی پذیرفت به این دلیل که امام خمینی (ره) به نقش مردم برای از بین بردن استکبار جهانی و ظلم شاهنشاهی اعتقاد داشت.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی با ایجاد مثلث مکتب اسلام، رهبری و مردم توانست پیروز شود و رژیم ۵۰ ساله پهلوی را سرنگون کند تا در نهایت این جمهوری اسلامی باشد که موازنه قدرت در غرب آسیا را تغییر داده است.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار