فرمانده قرارگاه اربعین ناجا:
وی افزود: مردم باید دقت بیشتری کنند و ویزای خود را از مراکز قانونی که معرفی شده اند تهیه کنند و با آمادگی به مرزها مراجعه کنند چرا که ما در نقاط صفر مرزی امکان صدور ویزا و گذرنامه را نداریم و اگر زائران ویزا و گذرنامه معتبر نداشته باشند و یا مدارک آنها دارای اشکال باشد حتما باید به شهرها بازگشته مشکلات خود را رفع کنند.
کد خبر: ۶۶۹۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷ 19 October 2018

سردار محسن فتحی زاده عصر پنجشنبه در جریان بازدید از مرز شلمچه در جمع خبرنگاران گفت: توفیقی حاصل شد تا برای بررسی های روند حضور زائران اربعین حسینی در شلمچه حضور پیدا کنم، طبق برابر گزارش های رسیده از سوی گروه های حاضر در منطقه، نیروی انتظامی تدابیر و اقدامات کاملی را انجام داده تا این مراسم بزرگ در امنیت و آرامش کامل برگزار شود و بتوانیم میزبان خوبی برای زائران ابا عبدالله الحسین باشیم.

به گزارش"تابناک" وی افزود: امسال شرایط خاصی حاکم است و ما با استفاده از تجربه سال های گذشته تمهیدات لازم را در نظر گرفتیم ضمن آنکه نیروهای تقویتی را پیش بینی کردیم و لایه های کنترل جمعیت نیز وجود دارد، برنامه ریزی های لازم برای زائران اندیشیده شده تا ضمن اینکه در مواکب پذیرایی می شوند به راحتی و پس از طی سریع مراحل قانونی از مرز عبور کنند؛ با طرف عراقی نیز هماهنگی لازم انجام شده به طوری که روز گذشته با وزیر عراق جلسه ای داشتیم و هماهنگی های لازم انجام شده تا در بهترین شکل پذیرای زائران باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد تا تمهیدات اندیشیده شده زمینه حضور چشمگیر زائران را در این راهپیمایی بزرگ را موجب شود.

فرمانده قرارگاه اربعین ناجا گفت: مواردی از دستگیری افراد صادر کننده ویزای تقلبی را داشته ایم و در حال رسیدگی به آن ها هستیم، هموطنان بایستی هوشیار باشند و وقتی به آنان تذکر داده می شود که باید ویزا را از مسیرهای قانونی خودش تهیه کنند نروند به هر جایی برای تهیه ویزا، باید دقت کنند تا دچار مشکل شوند.

سردار فتحی زاده گفت: اگر گزارشی به دست ما برسد و یا ما با مصادیقی از سوء استفاده از این ظرفیت توسط برخی از افراد در بحث صدور ویزای تقلبی مواجه شویم، حتما این موارد را تا حصول نتیجه کامل دنبال و با این افراد برخود قاطع می کنیم و این افراد تحویل مقامات قضایی داده می شوند.

وی افزود: مردم باید دقت بیشتری کنند و ویزای خود را از مراکز قانونی که معرفی شده اند تهیه کنند و با آمادگی به مرزها مراجعه کنند چرا که ما در نقاط صفر مرزی امکان صدور ویزا و گذرنامه را نداریم و اگر زائران ویزا و گذرنامه معتبر نداشته باشند و یا مدارک آنها دارای اشکال باشد حتما باید به شهرها بازگشته مشکلات خود را رفع کنند.

وی اظهار کرد: طرح های ترافیکی نیز همچون سال های گذشته و تقویت شده در حال انجام است، بنا بر تصمیم شورای تامین بارهای ترافیکی از یک زمانی با محدودیت عبور مواجه می شوند و تردد کامیوون ها در یک مسیرهایی محدود می شود.

فرمانده قرارگاه اربعین ناجا تصریح کرد: واحدهای مربوط به پلیس راه و راهور با استقرار در نقاط حساس و افزایش گشت های خود خودروهای حامل زائران را به مسیرهای منتهی به گذرگاه های مرزی هدایت می کنند.

سردار فتحی زاده گفت: توصیه و تاکید ما آن است که آن دسته از زائرانی که با خودروهای شخصی به مرزها مراجعه می کنند ابتدا مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند و دیگر آنکه خودروهای خود را در مکان های در نظر شده، پارک کنند تا خدای ناکرده وقتی به این راهپیمایی می روند دچار مشکل نشوند، زائران خودروهای خود را در نقاط امن زیر نظر پلیس پارک کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: داروهایی که در آنها مواد روانگردان هست مانند کدوئین شاید برای ما عادی باشد اما در عراق اینها مجاز نیست لذا وقتی زائری این داروها را با خود همراه ببرد قطعا با شدت با آن برخورد می کنند و مجازاتهایی را نیز برای آن در نظر می گیرند و طبیعی است اگر کسی مواد مخدر غیر مجاز همراهش باشد برخورد شدیدی با آن صورت می گیرد، متاسفانه ما نیز برای این افراد کاری از دستمان بر نمی آید تا انجام دهیم.

سردارففتحی زاده تصریح کرد: به طور قطع عراقی ها از حمل این مواد به داخل کشور خود جلوگیری می کنند، ما نیز در صورت مشاهده حمل مواد مخدر توسط افراد به طور حتم با آنان برخورد و حاملان را به مراجع قضایی تحویل می دهیم.

فرماندهققرارگاه اربعین ناجا در پایان گفت: پیام اربعین پیام بزرگی است، اربعین فضل و رحمت برای بشریت، مسلمانان و شیعیان است که سبب عزت، عظمت دین و تقویت بنیه اسلام می شود و این برکتی است که خداوند در خون سید الشهدا قرار داده و هر چه این مراسم با عظمت تر برگزار شود سبب پیوند دلها و تقویت دین می شود، امیدواریم که ما نیز لایق خدمت رسانی به زائران باشیم و زائران نیز از این فرصت استفاده کنند و بتوانند زائران خوبی باشند.

همچنین سرهنگ علی قاسم پور اظهار کرد: خوشبختانه نيروي انتظامي با فعاليت و کوشش شبانه روزی شرايطی را فراهم کرده تا زائران حسينی با امنيت و آرامش مطلوبي در اين گردهمايی شرکت کنند.

وی افزود: با توجه به اينکه در خارج از حريم جاده های منتهي به مرز، مناطق پاکسازی نشده از مين وجود دارد، هموطنان حتما حين تردد به تابلوهاي هشداردهنده انفجار مين توجه جدی داشته باشند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان در خاتمه خاطرنشان کرد: براي تسهيل سفر به توصيه های پليس توجه کرده و با ماموران انتظامي همکاری لازم داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار