نماینده مردم در مجلس دهم:هرچند داروهای ایرانی باکیفیتی در کشور وجود دارد، اما به دلیل رابطه‌های غیرعلمی که به تبلیغات منفی علیه مشابه داروهای ایرانی سرطان وجود دارد نگرانی‌هایی برای بیماران سرطانی ایجاد کرده است.
کد خبر: ۶۶۹۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹ 19 October 2018


تابناک فارس به نقل از خانه ملت:محمدجواد جمالی نوبندگانی در واکنش به انتشار خبری مبنی بر ارسال نامه از انجمن رادیوتراپی انکولوژی به وزیر بهداشت که به وجود نفوذی‌هایی در این وزارتخانه که مانع از پیشرفت رشته رادیوتراپی می‌شوند، گفت: این مشکل در رابطه با رشته رادیولوژی هم وجود دارد، کما اینکه درخواست برای پرورش رادیولوژیست زن یکی از مطالبات عمومی است که معلوم نیست چه دستی در کار است که اجازه نمی‌دهد این مهم تحقق یابد.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: انکولوژی هم دارای رشته‌های متعددی است که باید افزایش ظرفیت پذیرش نیرو در آنها مدیریت شود، رادیوتراپی از مواردی است که برای آن مراکز ارجاعی داریم، چرا که به دلیل هزینه سرسام‌آوری که دارد، نمی توانیم در هر شهر و استانی یک مرکز رادیوتراپی ایجاد کنیم.

وی افزود: بی‌تردید هزینه‌های سنگین این حوزه می‌تواند باعث کنترل تعداد نیروهای فعال در آن و مراکز رادیوتراپی شده باشد و همین موضوع باعث شده که محدودیتی برای آن قائل شوند.

جمالی نوبندگانی یادآورشد: به تازگی محدودیتی در ارائه خدمات بیمه به داروهای سرطانی هم ایجاد شده است به این صورت که داروهایی که مشابه ایرانی ایرانی دارند، وارد نمی‌شوند.

 

تبلیغات منفی ناشی از رابطه‌های غیرعلمی باعث نگرانی بیماران سرطانی شد

وی تاکید کرد: هرچند داروهای ایرانی باکیفیتی در کشور وجود دارد، اما به دلیل رابطه‌های غیرعلمی که به تبلیغات منفی علیه مشابه داروهای ایرانی سرطان وجود دارد نگرانی‌هایی برای بیماران سرطانی ایجاد کرده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: آنچه مسلم است داروهای ایرانی مطابق با استانداردهای جهانی تولید می‌شود، تاجایی که در امارات متحده عربی تجربه کردم که بیماران خارجی به دنبال داروهای ایرانی بودند، با این حال مسئولان باید قبل از هر اقدامی در جهت رفع نگرانی این بیماران و جلب اعتمادشان نسبت به داروهای تولید شده در کشور تلاش کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار