بسته ویژه خبری تابناک ایلام؛
تابناک ایلام آمده است تا به خبرهایی که درسایتهای خبری به آن پرداخته نشده ویا بدلایل ملاحظات یاوابستگی سیاسی مورد توجه قرارنگرفته اند را درقالب "بسته خبری وِیژه تابناک ایلام "به مخاطبین خود تقدیم نمایددراین بسته می خوانید :
کد خبر: ۶۶۹۹۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲ 20 October 2018

رسانه های خبری هرکدام به فراخور توان خبری یاوابستگی سیاسی اشان خبرهای متعددی از گوشه وکناراستان رابرای استفاده مخاطبین خود منتشر می کنند ،بعضی خبرهایی را برجسته می کنند وبه سرعت در سایتها وخبرگزاریهای استان نقل قول می شوند،اما هستند خبرهایی که شاید سایتها وررسانه های خبری براحتی از کنار آن می گذرند واین خبرهابا وجود اهمیت شان درمیان چرخهای گذر زمان وفراوانی اخبار گم می شوند ،تابناک ایلام آمده است تا به خبرهایی که درسایتهای خبری به آن پرداخته نشده ویا بدلایل ملاحظات یاوابستگی سیاسی مورد توجه قرارنگرفته اند را درقالب "بسته خبری وِیژه تابناک ایلام "به مخاطبین خود تقدیم نماید:

استعفا به دلیل کم توجهی به مطالبات سلامت شهرستان آبدانان

 ایلام بیدار،  در حالی مراسم تودیع و معارف مسئول شبکه بهداشت و درمان شهرستان برگزار شد که دکتر علیزاده  استعفایی خود را قبلا به دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام کرده بود.

"نصرت الله علیزاده "مسئول پیشین شبکه بهداشت و درمان آبدانان که حدود 20ماه ریاست شبمه بهداشت و درمان آبدانان را برعهد داشت در متن استعفا نامه ای که برای این پایگاه خبری ارسال کرده است علت استعفایی خود را کم توجهی مسئولین دانشگاه اعلام کرده است.

متن استعفا نامه به شرح ذیل می باشد:
بدینوسیله اینجانب نصرت اله علیزاده پزشک شاغل در شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبدانان مدت 23 ماه و 20 روز است که سرپرستی این شبکه را بعهده دارم، با وجود تلاش بی وقفه و شبانه روزی موثر در حوزه های فنی بهداشت و درمان ، عمرانی و زیرساخت ها ، پرونده الکترونیک، انضباط اداری و اصلاح مدیریت پزشکی مراکز و صیانت از درآمد مراکز و ممانعت از افزایش هزینه ها و اهتمام در رسیدگی به حقوق پرسنل اعم از بهداشتی  درمانی و تلاش برای افزایش ماندگاری پزشکان شهرستان با وجود کم توجهی مدیران ارشد دانشگاه به آن ، و علی رغم علاقه و اشتیاقم در خدمت به شهرستان مظلوم آبدانان,استعفای خود را از سمت سرپرستی شبکه بهداشت و درمان شهرستان به حضور تقدیم می کنم.

از جمله دلائل عمده استعفای اینجانب «کم توجهی و عدم اهتمام مسئولان دانشگاه علوم پزشکی ایلام به مطالبات سلامت شهرستان آبدانان» است

 امیدوارم مسئولین دانشگاه جواب قانع کننده ای داشته باشند.

تردد ۱۸۶ هزار زائر از مرز مهران از دهه اول صفر تاکنون

نورالله دلخواه مدیر کل  راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام اظهار داشت: از۹۷.۷.۱۹مصادف با اول صفر تا ۹۷.۷.۲۷ هشت روزه ماه صفر ۱۸۶ هزار و ۴۹۷ نفر از مرز مهران تردد داشته اند.

وی گفت: ۱۵۲ هزار و ۶۵۱ نفر از این تعداد زوار ایرانی بوده که از مرز خارج شده اند، ۱۴ هزار و ۲۲۸ نفر ایرانی نیز طی این مدت از این مرز وارد کشور شده اند.

وی تصریح کرد: ۱۵ هزار و ۱۳۲ نفر از این تعداد زائر خارجی بوده که از مرز مهران خارج شده اند، همچنین چهار هزار و ۴۲۸ زائر خارجی نیز از مرز مهران وارد کشور شده اند.

دلخواه افزود: ترددها در مجموع نسبت به مدت مشابه سال قبل از کل تردد ۳.۲ افزایش، خروج زوار ایرانی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد افزایش نشان می دهد.

حکایت؛حکایت دلدادگی است

دو هفته مانده تا اربعین، نشستی متفاوت در استانداری ایلام تشکیل شد که کلید واژه آن عاشقی بود و کار برای زائران امام حسین(ع) که خاطره‌ی کوتاه مدیرکل امنیتی وزارت کشور  از اربعین سال 1394 در مهران، این نشست را به روضه‌ی اباعبدالله تبدیل کرد و اشک در چشم حضار جمع و حتی صدای گریه‌ی برخی از اعضای جلسه بلند شد.

به گزارش ایسنا، منطقه ایلام، مهمانان اصلی این نشست موکب‌دارانی بودند که آمده بودند از سر صدق مشکلات خود را بگویند، مگر می‌شود چنین نشستی به اشک برای حسین‌بن علی(ع) منور نشود، مگر می‌شود یادگاران دفاع مقدس باشند و جای از دل گفتن و بر دل نشستن خالی باشد.

در این نشست پس از بحث و تبادل نظر پیرامون مشکلات موکب‌داران توسط نمایندگان آنان از جمله «محمدتقی قاسمی» و «کریم نظری» و دیگر اعضای کمیته مشارکت‌های مردمی اربعین، «قاسم سلیمانی‌دشتگی» استاندار ایلام ، اظهار کرد: ساماندهی موکب‌ها به صورت مجتمع و با جانمایی مشخص و مدیریت واحد می‌تواند به حل بسیاری از مشکلات کمک کند.

وی با تاکید بر اینکه باید مراقب بود تا اسرافی در موکب‌ها صورت نگیرد ، تصریح کرد: با فعالیت‌های زیرساختی که انجا گرفته است مشکلات تردد در مرز مهران نسیبت به سال و سال‌های گذشته کمتر خواهد بود.

استاندار ایلام گفت: سند جامع اربعین استان تدوین شده و فردا پیش‌نویس آن تقدیم وزیر کشور خواهد شد.

در ادامه «حسین کلانتری» با بیان اینکه ایلام به برکت اربعین جهانی شده است، اظهار کرد: در اربعین سال 1394 یک‌دفعه هوا بارانی شد، آن شب 70 هزار زائر برگشته بود، همه‌ی اینها اسکان و حمل و نقل و تغذیبه می‌خواستند، همه موکب‌داران آمده‌بودند کمک کننذ، زنان مهرانی تخم‌مرغ‌های پخته شده را در کنار خیابان گذاشتند، مردم خانه‌های خود را به روی زائران باز کرده بودند، پایگاه‌های مقاومت دست به کار شدند و آن شب امام حسین(ع) کمک کرد ما شرمنده نشدیم.

وی ادامه داد: آن شب سردار حسینی فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام مانند دوران دفاع مقدس همه پایگاه‌های مسیر را فراخوان دادند و زائران خود را به ایلام رساندند و همه به معنای واقعی پای کار بودند تا به زائران امام حسین(ع) کمک کنند.

مدیرکل امنیتی وزارت کشور گفت: این مردم با امام حسین(ع) عزت یافته‌اند و هر چه که دارند در طبق اخلاص گذاشته‌اند و دغدغه‌های امروز موکب‌داران به خاطر امام حسین است و خداوند به تمام کسانی که کمک می‌کنند تا مردم دین خودشان را ادا کند توفیق روزافزون خواهد داد.

«حسین ذوالفقاری» رئیس ستاد مرکزی اربعین نیز در این نشست اظهار کرد: کار در ستاد اربعین با دل پیوند خورده است توفیقی است که نصیب افراد فعال در این حوزه شده است.

وی گفت: در حوزه اربعین دستگاه‌ها متفاوت عمل می‌کنند و بسیار پای کار هستند و الان در کل کشور همه عاشقانه و دلی پای کار می‌روند. تقریبا 30 تا 40 هزار نفری که در آن سوی مرز خدمات‌ارائه می‌کنند که دو سه ماه آنجا هستند، عده‌ای از کارکنان دولت مرخصی بدون حقوق می‌گیرند و با هزینه شخصی می‌روند که خدمت کنند که این داستان داستان دیگری است.

"ایلام دروازه اربعین" ترند اول شبکه اجتماعی توئیتر شد

به گزارش فارس، در آستانه اربعین حسینی و میزبانی همه ساله مردم استان ایلام از زائران، شبکه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی و کاربران فعال فضای مجازی در ایلام از آمادگی مردم این استان برای پذیرایی از زوار پرداخته اند.
در همین راستا بیشتر کاربران توئیتر مهمان نوازی ویژه مردم استان را در ایام اربعین از زائران را بازخوانی کرده و در توئیت های مختلف به استقبال گرم و دیدنی آنان اشاره کرده اند.

در طی سال 96، تعدادبیش از چهار میلیون و 300هزار نفر از مرز مهران تردد کردند که این رقم خود گویای این است که اولویت اول زائران برای سفر به عتبات عالیات از این مرز زمینی است. در ایام اربعین نیز از کل ترددها به طور میانگین و همیشه بیش از نیمی از ترددها از این مرز انجام می گیرد.استان ایلام بعنوان غربی ترین استان کشور شناخته می شود که همه ساله و در ایام های خاصی همچون نوروز و اعیاد مختلف مردم از طریق مرزهای استان ایلام راهی عتبات عالیات می شوند. یکی از موضوعاتی که باعث شده همه ساله خیل عظیمی از عاشقان حضرت اباعبدالله (ع) از طریق مرز مهران راهی کربلا شوند، نزدیکی این مسیر است. اما آنچه که بیشتر در این مهم نقش بسزایی داشته "امنیت" است.

مردم استان ایلام نیز که روزگاری در دفاع از سرزمین میهن اسلامی پیشگام بوده و از خاک و وطن خود به خوبی حراست کردند و با تقدیم سه هزار شهید دین خود به انقلاب را به خوبی ایفا کردند، امروزه نیز افتخار میزبانی از زائران اربعین حسینی دارند و همین باعث شده لقب "ایلام پایتخت خادمان سیدالشهداء" به مردمان این دیار لقب گیرد.

در همین راستا کاربران فضای مجازی به اعلام امادگی استان در پذیرایی از زائران با هشتگ "ایلام دروازه اربعین" پرداختند و این هشتگ را به ترند اول شبکه اجتماعی توئیتر تبدیل کردند.

یاسر بیگ زاده، از فعالان توئیتری استان ایلام در این خصوص نوشت: مزه این چای را در هیچ جای عالم پیدا نمی کنی. رنگ ارادت دارد و طعم شیرین عشق به سیدالشهداء (ع). چشمان با محبت این میزبانان که ملتمسانه می خواهند با این چای خستگی از جسم و جان برگیری.

مرتضی سبزی از فعالان فضای مجازی نیز در توئیتی نوشت: پذیرایی از زائران اربعین حسینی در مرز مهران با نان داغ و کباب داغ... اینجا شور دیگری بر پا است...


مهرابی یکی از فعالان توئیتری در همین راستا نوشته است: به التماس می خواهند آبی از دستانشان بگیری و بنوشی، آنان آمده آمده اند تا هر چه دارند تقدیم مولایشان کنند.

یکی دیگر از کاربران فضای مجازی در این راستا نوشته است: تا کور شوند کسانی که نمی توانند وحدت جامعه اسلامی رو ببینند، استان ایلام منتظر حضور سبزتان است در مسیر عشق.

یکی دیگر از فعالان فضای مجازی در همین راستا نوشته است: "ایلام معبر دلهای عاشق و دروازه عتبات عالیات و پایتخت خادمان زوار امام حسین (ع) هستند که دارای ارادتی از جنس تواضع و خدمت که خاک پای زوار کربلای حسینی طوطیای چشم آنان است.

این روزها جای جای استان ایلام در حال پذیرایی از زائران اربعین حسینی هستند، حتی برخی مردمان شهرستان های آبدانان و سیروان که به تناسب موقعیت جغرافیایی از مسیر اصلی تردد زوار دورتر هستند اما خود را به مسیر اصلی تردد رسانده و به زائران به جهات گوناگون پذیرایی می کنند.

منازل مردم در جای جای استان بر روی زائران باز است و هر کس به نوبه خود به استقبال زائران می رود، مردمان این دیار بر این باور هستند که خدمت به زائران حسینی کم از زیارت نیست بلکه عین زیارت است.

در بسیاری از مکان های از پیش تعیین شده نیز موکب های پذیرایی از زائران اربعین جانمایی شده تا زائران با استراحتی کوتاه در این موکب ها دوباره با نفس تازه به مسیر خود ادامه دهند.

این روزها در استان ایلام از کودک و بزرگ، پیر و جوان، زن و کودک همه و همه در حال خدمت به زائران اربعین حسینی هستند و آن را برای خود افتخاری همیشگی تلقی می کنند./ع

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار