رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام خبر داد؛
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت:: 11 بیمارستان شامل 9 بیمارستان دانشگاه و 2 بیمارستان صحرایی دانشگاه و ارتش در این استان در ایام اربعین با تمام تجهیزات و نیروی انسانی مورد نیاز در آماده باش کامل هستند.
کد خبر: ۶۷۰۰۱۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵ 20 October 2018

به گزارش تابناک ایلام؛ دکتر کریم همتی اظهار کرد: یک هزار و 200 پرسنل بهداشتی درمانی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی در ایام اربعین در مسیر تردد زائران در این استان و مرز مهران مستقر می شوند.

وی افزود : این تعداد نیروی انسانی شامل پزشک عمومی، پزشک متخصص، پیراپزشک، پرسنل درمانی و بهداشتی و نیروی تخصصی است که حدود 600 نفر از آنها از دانشگاه های استان های دیگر مامور هستند.

همتی با بیان اینکه 150 پزشک و متخصص از استان های دیگر بکارگیری شده اند، یادآور شد: 600 نفر از مجموع نیروی انسانی بکارگیری شده در مرز مهران مستقر خواهند شد.

وی تاکید کرد: 11 بیمارستان شامل 9 بیمارستان دانشگاه و 2 بیمارستان صحرایی دانشگاه و ارتش در این استان در ایام اربعین با تمام تجهیزات و نیروی انسانی مورد نیاز در آماده باش کامل هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: پنج دستگاه بالگرد شامل یک بالگرد دانشگاه و چهار بالگرد ارتش، 150 دستگاه آمبولانس شامل 50 آمبولانس دانشگاه و 100 آمبولانس مهمان، 10 دستگاه اتوبوس آمبولانس شامل یک اتوبوس آمبولانس دانشگاه و 9 اتوبوس آمبولانس مهمان و 10 دستگاه موتورلانس در این ایام در مسیر تردد زائران اربعین حسینی مستقر می شود.

دکتر همتی افزود: از این تعداد 15 دستگاه آمبولانس و چهار دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرز مهران مستقر خواهد شد.
وی تاکید کرد: در شهر ایلام، تمامی شهرستان های استان و پایانه مرزی مهران پد بالگرد به منظور فرود بالگرد اورژانس و همچنین سه پد بالگرد در شهر ایلام و 10 پد بالگرد در مسیر ایلام به مهران احداث شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: سه درمانگاه با همکاری دانشگاه و تامین اجتماعی استان، یک باب داروخانه و انبار دارویی به همراه 20 تکنیسین دارویی و همچنین آزمایشگاه کنترل آب شرب در پایانه مرزی مهران راه اندازی شده است.
دکتر همتی اظهار کرد: همچنین سه دستگاه یونیت دندانپزشکی و آزمایش بسیج جامعه پزشکی در ایام اربعین به زائران اباعبدالله الحسین(ع) خدمات ارائه می دهد./م

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار