معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: به منظور جلوگیری از ورود بیماری های عفونی به کشور 54 تیم بهداشتی مبارزه با بیماری ها در همه ورودی های استان ایلام برای غربالگری زائران اربعین مستقر می شوند.
کد خبر: ۶۷۰۰۲۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸ 20 October 2018

به گزارش تابناک ایلام؛ دکتر راضی ناصری فر اظهار داشت: هم اکنون سه تیم در گیت های ورودی در مرز مهران برای غربالگری زائران مستقر شده و با توجه به حجم بالای ورود زائران به کشور در ایام اربعین این تیم ها به 20 تیم افزایش می یابد و نمونه برداری لازم را انجام می دهند.


وی افزود: غربالگری زائران اربعین از طریق تب سنج لیزری صورت می گیرد و تیم های غربالگری مستقر در مرز و ورودی های دیگر، بیماران را شناسایی و در صورت داشتن علائم بیماری اقدامات لازم را در این زمینه انجام می دهند.


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام یادآور شد: افرادی که پس از بازگشت از این سفر معنوی دچار علائم بیماری باشند، به مسیر دیگری هدایت شده و فرآیند درمانی روی آنها انجام می شود تا ضمن اطمینان از سلامت این زائران از ورود هرگونه عوامل بیماری زا به داخل کشور جلوگیری شود.


دکتر ناصری فر با بیان اینکه حوزه بهداشت در ایام تردد زائران اربعین تمام تلاش خود را برای ارائه خدمات بکار می گیرد، گفت: نیروهای بهداشت محیط به منظور حفظ سلامت مواد غذایی مورد مصرف زائران از اماکن و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در استان بخصوص در شهرستان مهران بازید و از آب آشامیدنی نیز نمونه برداری بعمل خواهد آمد.


وی به بازدید از موکب های سطح استان تاکید کرد و افزود: به منظور حفظ سلامت مردم و جلوگیری از فروش و عرضه مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در مسیرهای تردد زائران اربعین توسط بازرسان بهداشت محیط از فروشگاه ها، مراکز تولید و عرضه مواد غذایی نیز بازدید بعمل می آید.


معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: همچنین در این ایام پمفلت آموزشی، توزیع سی دی و استفاده از نرم افزارهای اندرویدی در اتوبوس های حامل زائران به منظور ارتقا وضعیت بهداشت و رعایت آن همچنین افزایش سطح آگاهی زائران توسط کارشناسان بهداشتی توزیع می شود.


به گفته ناصری فر، در این مدت همچنین در مراکز بهداشتی و درمانی، زائران مورد ویزیت قرار می گیرند و از فرد مشکوک به بیماری نمونه برداری می شود و مشاوره های مادر و کودک و در صورت نیاز مشاوره های سلامت روان و تغذیه نیز انجام می شود.


خروجی مرزی مهران در جنوب باختری و فاصله 90 کیلومتری شهر ایلام کانون اصلی آمد و شد گردشگران مذهبی کشورهای عراق و ایران است./ح

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار