در حالی که سال 2018 رو به اتمام است، همچنان منتظر ورود برخی گوشی‌های تازه هستیم. از طرفی از ابتدای امسال شاهد معرفی و عرضه گوشی‌های سطح بالا و ارزشمندی از برندهای مختلف بوده‌ایم و در مطلب پیش رو هم به این موضوع پرداخته‌ایم.
کد خبر: ۶۷۰۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۳ 20 October 2018

 
 
در این مطلب بهترین و ارزشمندترین گوشی‌هایی که می‌توانستید (!) در سال 2018 تهیه کنید را براساس ارزش خرید و قیمت آن‌ها مرتب کرده‌ایم. شاید با توجه به قیمت اخیر دلار 90 درصد از مردم عادی قادر به خرید این گوشی ها نباشند.

آیفون 10 اس و آیفون 10 اس مکس اپل
حدود قیمت: از 1000 دلار برای آیفون 10 اس و حداقل 1100 دلار برای نسخه مکس

مزایا:
بهترین عملکرد
دوربین سطح بالا
صفحه نمایش باکیفیت OLED
پیشرفته‌ترین تکنولوژی تشخیص چهره 3 بعدی (Face ID)
امکان ضبط ویدیو باکیفیت بالا
به روزرسانی نرم افزاری تضمین شده
اپ استور با بازی‌های عالی و متعدد

معایب:
قیمت بسیار بالا
هزینه تعمیرات بالا
پرداخت هزینه اضافه برای تهیه آداپتور شارژ سریع
دوام باتری بالاست اما دو روز دوام نمی‌آورد
همچنان طراحی ناچ در آن دیده می‌شود
قیمت بسیار بالا برای نسخه‌های 256 و 512 گیگابایتی

پرچمداران آیفون 10 اس و 10 اس مکس اپل همچنین به پردازنده 7 نانومتری مجهز شده‌اند و از اولین گوشی‌هایی به شمار می‌روند که از این تکنولوژی نوین بهره می‌برند. این پردازنده سطح بالا همچنین باعث شده است که عملکرد هر دو مدل بهبود یابد و پرسرعت‌تر از همیشه ظاهر شوند.

اپل در توسعه این پرچمداران تازه بخش دوربین را هم بهبود بخشیده است. حالا در تصاویر ثبت شده توسط آیفون 10 اس شاهد هستیم که دوربین این گوشی سطح بالا توانسته است رنگ‌های بیشتری را با کیفیت بهتر به ثبت برساند. علاوه بر این، پرچمداران 2018 اپل قادر هستند در شرایط با نور کم مانند موقعیت شب هم تصاویر و ویدیوهای بسیار خوبی را ثبت کنند. دوربین این دو گوشی قادر است ویدیوهایی با کیفیت 4K را با سرعت 60 فریم بر ثانیه ضبط کند و البته کیفیت این ویدیوها در وضعیت 30 فریم بر ثانیه بهتر هم خواهد بود.

پرچمداران سری آیفون 10 اس از پنل‌های باکیفیت OLED بهره می‌برند که قادر است رنگ‌ها را غنی‌تر و تندتر به نمایش بگذارد. این گوشی‌ها همچنین تجربه صوتی بهتری نسبت به گذشته ارائه می‌کنند و عمق صدای‌شان بهتر و بیشتر شده است. در کنار همه این موارد باید به روزرسانی‌های نرم افزاری منظم iOS اشاره کنیم چراکه اپل برخلاف بسیاری از سازندگان اندرویدی روند انتشار به روزرسانی‌های نرم افزاری را پس از دو سال قطع نمی‌کند. دارندگان گوشی‌های آیفون قادر خواهند بود به محض انتشار تازه‌ترین به روزرسانی‌های نرم افزاری آن‌ها را دریافت و نصب کنند در حالی که اغلب سازندگان اندرویدی مدت طولانی برای دستکاری نسخه‌های مختلف اندروید صرف می‌کنند.

گلکسی نوت 9 سامسونگ
قیمت: حداقل 1000 دلار

مزایا:
دوام باتری بالا
صفحه نمایش OLED باکیفیت
دوربین سطح بالا
امکانات شخصی سازی متعدد
قلم استایلوس
حافظه داخلی قابل ارتقا

معایب:
قیمت بسیار بالا
ابعاد بزرگ
تأخیر در انتشار به روزرسانی‌های اندروید
مشکل در روان بودن عملکرد و رابط کاربری

گلکسی نوت 9 در حال حاضر پیشرفته‌ترین و سطح بالاترین گوشی هوشمند کمپانی سامسونگ به شمار می‌رود که از صفحه نمایش بزرگ و زیبای 6.3 اینچی از نوع Super AMOLED بهره می‌برد. این پرچمدار سطح بالا همچنین دارای قلم استایلوس، حافظه داخلی بالا (حداقل 128 گیگابایت)، پشتیبانی از ارتقا به کمک کارت حافظه جانبی microSD و از همه مهم‌تر باتری بزرگی با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعت است. این باتری بزرگ همچنین از تکنولوژی شارژ سریع بهره می‌برد و زودتر از پرچمداران اپل شارژ می‌شود. دوام و طول عمری باتری این گوشی باتوجه به پردازنده داخلی سطح بالا و بهینه‌سازی نرم افزاری در صورت استفاده معمولی بدون ارتباط اینترنتی حتی به دو روز هم می‌رسد.

گلکسی نوت 9 گوشی بزرگی با گوشه‌های زاویه دار است که البته در توسعه آن مانند سایر پرچمداران اخیر سامسونگ شاهد طراحی پنل‌های شیشه‌ای در میان فریم فلزی هستیم. این گوشی از بلندگوهای دوگانه باکیفیت با صدای بلند بهره می‌برد و سامسونگ در پنل جلوی آن از بریدگی حاشیه (ناچ) استفاده نکرده است.

پیکسل 3 ایکس ال گوگل
قیمت: از 900 دلار

مزایا:
صفحه نمایش OLED بهبودیافته
عملکرد روان در رابط کاربری
دوربین سطح بالا
شارژر بی سیم
امکان به روزرسانی نرم افزاری اندروید بلافاصله پس از انتشار رسمی نسخه‌ها
پشتیبانی نرم افزاری تا 3 سال پس از عرضه رسمی

معایب:
قیمت بالا
ناچ بزرگ
عدم پشتیبانی از ضبط ویدیو با کیفیت 4K
عدم پشتیبانی از طراحی سه دکمه راهبری در قسمت پایین صفحه نمایش

پیکسل 3 ایکس ال همه تصورات قبلی گوگل را درباره پرچمدار سطح بالا دستخوش تغییر کرده و بهبود داده است. این گوشی حالا به دوربین همچنان تکی اما سطح بالا و باکیفیت مجهز شده است و با پنل پشتی از جنس شیشه از امکان شارژ بی سیم پشتیبانی می‌کند. دوربین سلفی به طرز عجیبی دوگانه در نظر گرفته شده و برای ثبت تصاویر دسته جمعی سلفی مناسب است. در کنار همه این‌ها پشتیبانی نرم افزاری سه ساله و همچنین امکان به روزرسانی بلافاصله به تازه‌ترین نسخه‌های اندروید را هم در نظر بگیرید تا متوجه منظورمان شوید. گوگل در رونمایی از دوگانه پیکسل تازه خود اعلام کرده است که کاربران پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال تا سه سال آینده قادر به دریافت تازه‌ترین نسخه‌های اندرویدی برای این گوشی‌ها خواهند بود.

متاسفانه همه شایعه‌ها درباره طراحی ناچ در پنل جلوی پیکسل 3 ایکس ال صحت داشتند. این گوشی بریدگی حاشیه تقریبا بزرگی دارد که اصلا نمی‌توان آن را نادیده گرفت. اگر با ناچ مشکلی ندارید، عملکرد گوشی به قدری خوب است که می‌تواند بهترین انتخاب 2018 شما باشد.

آیفون 10 آر اپل
قیمت: حداقل 750 دلار

مزایا:
عملکرد بسیار خوب
عرضه در نسخه‌های مختلف با رنگ‌های جالب
دوربین بسیار خوب
پیشرفته‌ترین تکنولوژی تشخیص چهره 3 بعدی (Face ID)
مناسب برای فیلم برداری
به روزرسانی‌های تضمین شده از سوی سازنده
اپ استور با بازی‌های متعدد و جالب توجه کاربران

معایب:
حاشیه‌های صفحه ضخیم‌تر از آیفون 10 اس هستند
دوربین تکی
صفحه نمایش LCD
پرداخت هزینه اضافه برای تهیه آداپتور شارژ سریع
طراحی ناچ

آیفون 10 آر از نظر طراحی و قیمت از دو مدل پرچمدار آیفون 10 اس و 10 اسم مکس سطح پایین‌تر است اما همچنان از گوشی‌های سطح بالا و اصطلاحا پریمیوم بازار شناخته می‌شود.

البته قیمت پایین در این مدل الزاما بدین معنی نیست که اپل در توسعه آن بسیاری از ویژگی‌های سطح بالا را نادیده گرفته است. مهم‌ترین تفاوت در توسعه آیفون 10 آر نسبت به دو مدل سطح بالای دیگر در نوع صفحه نمایش آن است. این گوشی پنل نمایش LCD با وضوح تصویر 750 دارد در حالی که آیفون 10 اس و 10 اس مکس از صفحه نمایش OLED با رنگ‌های غنی‌تر بهره می‌برند.

آیفون 10 آر مانند دو مدل دیگر از پردازنده 7 نانومتری و سطح بالای A12 bionic قدرت می‌گیرد و علاوه بر عملکرد فوق العاده در همان دوربین اصلی تکی هم از امکان پیشرفته و پرطرفدار Portrait Mode پشتیبانی می‌کند. نکته جالب توجه اما باتری این گوشی است که از باتری آیفون 10 اس و 10 اس مکس هم بیشتر دوام می‌آورد. اپل این گوشی را در نسخه‌های متعدد با رنگ‍های روشن و جالب معرفی کرده و امیدوار است این نکته بتواند نسل جوان را به تهیه محصول تازه این سازنده بیشتر ترغیب کند. این قابلیت‌ها را با سیستم عامل روان iOS، پشتیبانی طولانی مدت نرم افزاری و همچنین اپلیکیشن‌ها و بازی‌های متعدد در اپ استور ادغام کنید تا آیفون 10 آر در نظر شما هم به یکی از بهترین محصولات سال‌های 2018 و 2019 تبدیل شود.

Razer Phone 2
قیمت: 800 دلار

مزایا:
صفحه نمایش بی نظیر 120 هرتزی
صفحه نمایش روشن
لوگوی براق و زیبا
بلندگو با کیفیت صدای فوق العاده
پردازنده پرچمدار، 8 گیگابایت رم
باتری بزرگ
امکان شارژ بی سیم
دوربین بهبود یافته

معایب:
طراحی بدنه بزرگ با ضخامت زیاد

Razer Phone 2 سرانجام با تغییرات و بهبودهایی نسبت به نسل قبلی معرفی شد. این گوشی تنها مخصوص گیمرها نیست و باتوجه به قابلیت‌های سطح بالایش می‌تواند انتخاب مناسبی برای همه کاربران باشد.

پیش از هرچیز باید بگوییم Razer Phone 2 دوربین باکیفتی دارد و صفحه نمایش آن به قدری روشن طراحی شده است که به راحتی در نور روز هم می‌توانید هر چه درون گوشی به نمایش درآمده است را تماشا کنید. این گوشی صفحه نمایش 120 هرتزی و بلندگوهای بزرگ باکیفیت دارد و علاوه بر طراحی لوگوی جالب و درخشانش از قابلیت ضدآب بهره می‌برد. پنل پشتی این گوشی از جنس شیشه طراحی شده و همین موضوع به امکان پشتیبانی آن از شارز بی سیم کمک کرده است.

G7 ThinQ ال جی
قیمت: 750 دلار

مزایا:
دوربین اصلی دوگانه منحصر به فرد با لنز دوم زاویه باز
صفحه نمایش بسیار روشن
کیفیت صدای بی نظیر
طراحی ظاهری زیبا و جذاب

معایب:
رابط کاربری چندان جالب نیست
دوام باتری متوسط است

پرچمدار G7 ThinQ ال جی از بهترین گوشی‌های سطح بالای 2018 است که از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 845 قدرت می‌گیرد و در این نقطه از سایر پرچمداران هم رده خود متمایز می‌شود که لنز ثانویه دوربین اصلی آن به جای تله فوتو از نوع زاویه باز انتخاب شده است. این گوشی رابط کاربری تکامل یافته، دوبین باکیفیت و همچنین بلندگوهایی با صدای بلند دارد.

وان پلاس 6
قیمت: حداقل 520 دلار

مزایا:
ارزش خرید بالا
عملکرد با سرعت بالا
حسگر اثرانگشت و تشخیص چهره با سرعت زیاد
طراحی ظاهری زیبا با بدنه شکیل و نازک
حفظ جک هدفون 3.5 میلی متری
دوام باتری خوب
شارژ مجدد با سرعت بالا

معایب:
عدم پشتیبانی از شارژ بی سیم
عدم مقاومت بدنه در مقابل نفوذ آب

وان پلاس 6 یکی از آن گوشی‌هایست که وقتی به پرچمدار سطح بالا اما ارزان فکر می‌کنیم به نظرمان می‌آید. این گوشی صفحه نمایش بزرگ با ناچ کوچک و حاشیه‌های بسیار باریک دارد و از طراحی شیشه و فلز بهره می‌برد. این گوشی همچنین به رابط کاربری اختصاصی Oxygen OS سازنده مجهز شده است که با بهبودهای نرم افزاری اعمال شده روی اندروید آن را پرسرعت‌تر از همیشه کرده است. علاوه بر این دکمه‌های قدیمی روی صفحه نمایش در این مدل حذف شده و جای خود را به ژست‌های محبوب حرکتی داده‌اند. دوربین گوشی وان پلاس 6 کیفیت بسیار خوبی دارد و قادر است تصاویر بسیار خوبی را به ثبت برساند.

Pocophone F1
قیمت: 350 دلار

مزایا:
ارزش خرید بالا
پردازنده سطح بالا
باتری بزرگ با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعت
رم حداکثر 8 گیگابایت

معایب:
پنل پشتی پلاستیکی
طراحی نه چندان زیبا
برند تازه و شناخته نشده

Poco برند تازه کمپانی شیائومی است و گوشی Pocophone F1 هم اولین گوشی از این برنده تازه به شمار می‌رود که چندی پیش رسما معرفی شد. این گوشی از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 845 قدرت می‌گیرد و با عملکرد قابل توجه، باتری بادوام و همچنین قیمت پایینش ارزش خرید بسیار بالایی دارد.

دو نکته منفی و مهم درباره Pocophone F1 صفحه نمایش LCD و متریال پلاستیکی به کار رفته در آن است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار