مدیرکل انتقال خون ایلام
مدیرکل انتقال خون ایلام گفت: نیازهای خونی تمام مراکز درمانی و بیمارستانی استان که در مسیر تردد زائران اربعین هستند تامین شده و مراکز درمانی مشکلی در خصوص خون و فرآورده های خونی ندارند.
کد خبر: ۶۷۰۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰ 21 October 2018
 به گزارش تابناک ایلام؛ دکتر مهدی اکبری دهبالایی اظهار داشت: بیمارستان شهرستان های دهلران، مهران، سرابله، ایوان و ایلام از لحاظ ذخیره خون و فرآورده های خونی مشکلی برای مواقع اضطراری ندارند.


وی افزود: پایگاه انتقال خون استان با توجه به ذخایر موجود انواع گروه های خونی و فرآورده های آمادگی کامل برای اهدای خون به بیماران و زائران نیازمند دارد.


مدیرکل انتقال خون ایلام یادآور شد: در مسیر رفت و برگشت زائران هیچ گونه خونگیری از آنها گرفته نمی شود و برنامه های این پایگاه در ایام اربعین حول محور فعالیت های فرهنگی است.


اکبری دهبالایی گفت: زائرانی که تمایل به اهدای خون داشته باشند می توانند با مراجعه به پایگاه سیار انتقال خون استان ایلام مستقر در مرز مهران برای مشارکت در طرح نذر خون ثبت نام کنند تا در استان های مبدا خود مواقع نیاز برای اهدای خون فراخوان شوند.


وی با بیان اینکه انتقال خون استان ایلام هیچ مشکلی برای تامین خون زائران حادثه دیده احتمالی ندارد، افزود: سازمان انتقال خون در حال انتخاب پنج استان به عنوان معین و پشتیبان ایلام در زمینه تامین نیازهای خونی در مواقع بحرانی است که هنوز این استان های معین معرفی نشده اند.


در بازه زمانی پنجم تا 25 آبان سال گذشته در مدت 20 روز تردد زائران اربعین تعداد 900 واحد خون و فرآورده های خونی در استان ایلام مصرف شد.
پیش بینی می شود اربعین امسال بیش از 2 میلیون نفر از مرز مهران عبور کنند./ح

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار