محمودزاده:
رئیس مرکز کارآفرینی شتاب‌دهنده شاخص‌پروژه تدبیر ایرانیان گفت: متأسفانه در کشور دچار فقر انسان‌های باکیفیت در حوزه‌های مختلف و فقر مهارت و کارآفرینی هستیم.
کد خبر: ۶۷۰۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵ 21 October 2018

امیر محمودزاده پیش از ظهر امروز در جشنواره بانوان کارآفرین برگزیده و آینده پژوه با اشاره به اینکه بانوان برتر و نمونه کارآفرین براساس شاخص‌های مهمی انتخاب شده‌اند، گفت: براساس آمار مرکز آمار ایران از جمعیت ۸۰ میلیونی کشور ۱۴ میلیون نفر شغل ثابت دارند، ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بیکار هستند و ۱۰ میلیون نفر به‌دنبال شغل هستند.

وی با بیان اینکه تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد جمعیت کشور فعالیت دارند، گفت: متأسفانه در حوزه‌های کارآفرینی دچار فقر انسان‌های باکیفیت در حوزه‌های مختلف هستيم. بزرگ‌ترین مشکل کشور، نظام آموزشی حاکم است، به‌ طوری‌که نظام آموزشی، بچه‌هایی را تربیت کرده که خطر ریسک‌پذیری را به‌منظور ایجاد اشتغال و کارآفرینی در کشور ندارند. در شرایط کنونی کشور با رکود اقتصادی و بی‌سروسامانی دست‌وپنجه نرم می‌کند.

رئیس مرکز کارآفرینی ایرانیان افزود: در کشورهای توسعه‌یافته در سه سال اول آموزش، بچه‌ها شیوه‌های آموزشی را یاد می‌گیرند ولی متأسفانه در کشور ما فقر مهارت و کارآفرینی بیداد می‌کند. در نظام آموزشی ایران فرزندان از ۶ تا ۲۵ سالگی بدون هیچ‌گونه توجه به یادگیری مهارت و کارآفرینی، فقط آموزش می‌بینند. اما در ممالک توسعه‌یافته ایجاد شغل و کارآفرینی مهم‌تر از ارائه مدرک برای پیدا کردن کار است.

محمودزاده تأکید کرد: وقتی ایران با ۱۵ کشور همسایه مرز خاکی و آبی دارد، چرا باید نگران تحریم باشیم؟ در شرایط کنونی دولت تبدیل به یک نهاد برای مجوزفروشی به‌منظور ایجاد بنگاه‌های کارآفرین شده است. اما در کشورهای چین، ژاپن و سنگاپور در کمتر از ۴۸ ساعت به شخص کارآفرین مجوز اعطا می‌شود.

وی تصریح کرد: در آینده نه‌چندان دور شاهد ظهور میلیونرهای زن در ایران خواهیم بود، به‌طوری‌که با وقوع این اتفاق، پدیده مردان خانه‌دار به‌وجود خواهد آمد. بیکاری، بی‌اعتمادی و بی‌انگیزگی سه مشکل اصلی جوانان امروز است و دولت باید برای این مشکلات، فضایی به‌منظور ایجاد کسب‌وکار ایجاد کند.

رئیس مرکز مشاوره و اطلاع‌رسانی و کارآفرینی شتاب‌دهنده شاخص پروژه تدبیر ایرانیان با طرح این سؤال که چرا سرمایه‌های ملی به‌سوی خارج از کشور سوق داده می‌شوند، گفت: متأسفانه دولت در زمینه هدایت سرمایه‌های مردمی به‌سوی کارآفرینی و اشتغال سهل‌انگاری کرده است. درصدد هستیم اتاق فکرهای مختلفی برای کارآفرینان در حوزه‌های متعدد ایجاد کنیم.

محمودزاده خواستار حمایت دولت از فضاهای مجازی به‌منظور ایجاد اشتغال و کارآفرینی در کشور شد و افزود: در ۶ ماه گذشته اعتماد اجتماعی بین مردم و دولت دچار خدشه شده است.

وی تصریح کرد: باید در اقتصاد به‌سمتی حرکت کنیم که از توان مردم به‌منظور برطرف‌کردن مشکلات اقتصادی نهایت استفاده را ببریم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار