کد خبر: ۶۷۰۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۵ 21 October 2018

تابناک / به نقل از تسنیم از رشت، مصطفی سالاری صبح امروز در جلسه شورای پدافند غیرعامل و قرارگاه زیستی استان گیلان در رشت اظهار داشت: تهدیدات پدافندی در استان گیلان زیاد است.

استاندار گیلان با بیان اینکه ساحلی بودن این استان هم یک فرصت و هم یک تهدید است عنوان داشت: استان گیلان در حوزه میزان بارندگی در رتبه نخست کشور قرار دارد.

سالاری با اشاره به حساسیت‌های زیست محیطی در استان گیلان خاطرنشان کرد: بیشتر اراضی استان گیلان یا در حوزه کشاورزی استفاده می‌شود و یا پوشش جنگلی دارد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با تاکید بر اینکه موفقیت در حوزه پدافند غیرعامل نیازمند فرهنگسازی است تصریح کرد: وضعیت دفع پسماند و مدیریت تولید پسماند از مشکلات زیستی گیلان است.

وی با اعلام اینکه مشکل پسماند استان گیلان با اعتبارات استانی رفع نشده و نیازمند حمایت‌های ملی است خاطرنشان کرد: سنبل‌ آبی و افزایش آفت زیتون در رودبار از جمله مشکلات زیستی استان است.

استاندار گیلان با اشاره به آتش‌سوزی‌های فراوان در جنگل‌های استان گیلان ابراز داشت: بسیاری از این آتش‌سوزی‌ها در مناطق صعب‌العبوری رخ می‌دهد که امکان دسترسی به آن وجود ندارد.

سالاری با اعلام اینکه سیل اخیر گیلان خسارات فراوانی را برای ساکنان حاشیه رودخانه‌ها ایجاد کرد اظهار داشت: برنامه‌ای برای ساماندهی رودخانه‌های استان گیلان تدوین شده است که به زودی اجرایی می‌شود‌‌.

وی بیماری‌های ناشی از مهاجرت پرندگان مهاجر را یکی از تهدیدات پدافندی برای استان گیلان و حتی کشور دانست و افزود: مهاجرت مردم کشور به گیلان زیاد شده است و باید برای مدیریت آن برنامه‌ریزی کرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار