فرماندار مانه و سملقان مطرح کرد:
فرماندار مانه و سملقان با اشاره به اینکه صنعت گردشگری یکی از موضوعاتی است که می تواند محور توسعه قرار بگیرد، بر لزوم فراهم آوردن زیرساخت های گردشگری در این شهرستان تاکید کرد.
کد خبر: ۶۷۰۷۷۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۳ 21 October 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، محمودرضا معموری اظهار کرد: شهرستان مانه و سملقان جاذبه های تاریخی متعددی دارد که شاخص ترین آنها تپه ریوی است که در 5 کیلومتری آشخانه در حوالی روستای نجف قرار دارد.

وی تصریح کرد: این کاوش ها به طور مشترک با هیئت باستان شناسی آلمان به مدت 5 سال در محوطه تپه ریوی انجام می شود که تاکنون 5 فصل آن به اتمام رسیده و فصل ششم آن در حال انجام است که آثار کشف شده در تپه ریوی نشانگر آن است که با یک معماری خشتی بزرگ و با یک شهر مواجه هستیم که بسیار گسترده بوده است.

وی با بیان اینکه برای آثار تاریخی هر چقدر هزینه کنیم کم است، تصریح کرد: اقدامات اساسی و زیربنایی که زمینه‌ساز جذب گردشگر و رونق گردشگری باشد باید بیش از پیش انجام شود.

فرماندار مانه و سملقان افزود: بخشی از میراث فرهنگی و تاریخی ما در سال های گذشته در اثر غفلت و کم توجهی از بین رفته است و امروز وظیفه ما در حفظ این میراث دوچندان است.

معموری خاطرنشان کرد: در حد توان و اختیارات این مهم را پیگیری و با تعامل و همکاری که با دستگاه ها از جمله میراث فرهنگی و گردشگری وجود دارد، در تلاش برای رونق این بخش در شهرستان مانه و سملقان هستیم.

وی اظهار کرد: توجه همزمان به مرمت و احیای آثار و بناهای تاریخی و توسعه زیرساخت ها می تواند در آینده گردشگرانی را در سطح ملی و بین الملی به سوی این شهرستان جذب کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار