کد خبر: ۶۷۱۱۵۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۹ 22 October 2018
این ماموریت نخستین پرواز بدون خدمه "سیستم پرتاب فضا "(Space Launch System) خواهد بود و شاید قوی‌ترین موشکی باشد که تاکنون ساخته شده است زیرا ناسا بیش از یک دهه برای توسعه این موشک وقت صرف کرده است.
 

 ناسا در پروژه اخیر خود به منظور کاهش شدید میزان گرما و انرژی تولید شده توسط پرتاب موشک‌ها، ۴۵۰ هزار گالن آب را تنها در یک دقیقه در "پایگاه فضایی کندی" به هوا فرستاد.

به گزارش ایسنا و به نقل از سی نت، "اداره کل ملی هوانوردی و فضا" آمریکا(ناسا) با استفاده از یک سیستم که خود آن را "سامانه حفاظت از جرقه زنی و تخریب صدا آب"(Ignition Overpressure Protection and Sound Suppression water deluge system) نامیده است، موفق به فرستادن ۴۵۰ هزار گالن آب تنها در یک دقیقه در هوا شد.

در عرض یک دقیقه، این سیستم حدود ۴۵۰ هزار گالن آب را آزاد کرد. ارتفاع آب‌های فرستاده شده به هوا تا ۳۰ متر می‌رسد.

به گفته ناسا هدف این عملیات، کاهش شدید میزان گرما و انرژی تولید شده توسط پرتاب موشک‌ها است.

میزان آب آزاد شده توسط این سیستم به اندازه مقدار آب لازم برای پر کردن یک استخر شنا است.

این آزمایش که ۱۵ اکتبر و در "مجموعه پرتاب ۳۹ بی پایگاه فضایی کندی" در فلوریدا انجام شد یک عملیات آماده سازی برای "ماموریت اکتشافی-۱ " (Exploration Mission-۱) نیز بود، بنابر برنامه ریزی‌های انجام شده، این ماموریت قرار است در ماه ژوئن سال ۲۰۲۰ انجام شود.

این ماموریت نخستین پرواز بدون خدمه "سیستم پرتاب فضا "(Space Launch System) خواهد بود و شاید قوی‌ترین موشکی باشد که تاکنون ساخته شده است زیرا ناسا بیش از یک دهه برای توسعه این موشک وقت صرف کرده است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار