نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شیراز گفت:حوادث رانندگی در ایران دومین و در جهان نهمین عامل مرگ و میر است و متأسفانه گروه سنی ۱۵ تا۴۴ سال بیشترین آسیب دیدگان در تصادفات رانندگی هستند.
کد خبر: ۶۷۱۱۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۷ 22 October 2018

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:سیروس پاک فطرت نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شیراز در پنجاه و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز، گفت: شورای پنجم شهر شیراز، با نام و شعار انسان محور آغاز به به کار کرد، اما توسعه شهر انسان محور می‌بایست در ساخت اجتماعی، کالبدی، امنیتی، اقتصاد و زیست محیطی به نفع شهروندان ایجاد کنند.

وی افزود: دیدگاه انسان محور در شهرسازی به وجود آمده است تا بدنبال بازیابی هویت انسان در شهر و برگرداندن آرامش و اهمیت او در شهر باشد، اما متاسفانه بنا به گزارش پلیس راهور در شهر انسان محور شیراز در سال گذشته تعداد ۲۱۲ نفر و در نیمه نخست امسال تعداد ۹۷ نفر از همشهریان در شهر شیراز بر اثر تصادف درون شهری جان خود را از دست داده اند که این نمونه‌ای از نبود توفیق شعار شهر انسان محور است هر چند این آمار به تناسب سنوات گذشته کاهش نشان می‌دهد.

پاک فطرت ادامه داد: در راستای تحقق شعار انسان محوری، باید رفتار‌ها و فعالیت‌های مردم در متن و محور برنامه ریزی و طراحی شهری انجام گیرد.

وی اظهار کرد: حوادث رانندگی در ایران دومین و در جهان نهمین عامل مرگ و میر است و متأسفانه گروه سنی ۱۵ تا۴۴ سال بیشترین آسیب دیدگان در تصادفات رانندگی هستند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: ۸۰ درصد جان باختگان تصادفات رانندگان را مردان و ۲۰ درصد را زنان تشکیل می‌دهد و نخستین گروه آسیب پذیر در تصادفات رانندگی راکبان موتور سیکلت هستند که استفاده از کلاه ایمنی می‌تواند این آمار را کاهش دهد.

پاک فطرت گفت: بررسی و کارشناسی از علل آمار تصادفات فوتی در شهر شیراز باید به صورت ویژه در دستور کار شورای ترافیک شهرستان و استان و نیز هماهنگی بیشتر کمسیون مربوطه در شورا و معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری شیراز با پلیس راهور از جمله فرهنگ سازی، آموزش شهروندی، نصب دوربین‌های کنترلی، خط کشی‌ها و نصب پل‌های عابر پیاده، هوشمند سازی خیابان‌ها و بلوار‌ها صورت پذیرد.

برچسب ها: تصادف ، مرگ و میر ، ایران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار