محیط فرهنگی و امن برای ورزش به صورت خانوادگی و اجتماعی سبب شد تا 10 مدرسه در یزد به صورت پایلوت مجری طرح خانه ورزش محلات شده و میزبان خانواده های ورزشکار یزدی باشند.
کد خبر: ۶۷۱۳۳۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۲ 23 October 2018

به گزارش تابناک یزد؛ پرداختن به ورزش و فعالیت بدنی در جامعه آثار اجتماعی و روانی متعددی را به همراه دارد. در این نوع از انواع ورزش فرد علاوه بر افزایش قدرت تعاملات اجتماعی، سازگاری با محیط پیرامون خود را مشق می کند. کمک به فرد در تکامل شخصیت مناسب، پرکردن اوقات فراغت و جلوگیری از انحرافات اجتماعی به خصوص در دوران جوانی، تصحیح و تکمیل اخلاق مناسب و آماده کردن فرد برای رعایت حقوق دیگران، کمک به فرد در جریان فرهنگ‌سازی و داشتن فرهنگی مناسب تنها بخشی از دست آوردهای اجتماعی ورزش می باشد. همچنین باید در نظر داشت که هنگام ورزش با توجه به فعل و انفعالاتی که در بدن صورت می‌گیرد بیماری‌هایی از قبیل افسردگی، اضطراب و استرس، آلزایمر که در طول عمر به سراغ آدمی می آیند نیز به تدریج از بین می روند.
بنابر توضیحات ارائه شده و در راستای افزایش استقبال از ورزش؛ محیط از جمله مهم هایی می باشد که تاثیر به سزایی در حضور خانواده های ایرانی به ویژه شهروندان یزدی در انجام ورزش های مشارکتی و اجتماعی ایفا می کند؛ مهمی که اگر به حفظ امنیت و فراهم آوردن شرایط مطلوب آن توجه نشود به شکل گسترده ای از حضور خانوادگی و اجتماعی شهروندان در ورزش می کاهد از طرفی نیز در صورت فراهم آوردن بستری مناسب، امن و با امکاناتی مطلوب می تواند پای خانواده ها و اقشار مختلف جامعه را به محیط های ورزشی باز کند تا تحولی در استقبال عمومی از ورزش در استان شکل گیرد.
در لا به لای محلات و مناطق، زمین ها و اماکن متعددی هستند که در نزدیکی به سکونتگاه های شهروندان بستری مناسب را برای ایجاد محیطی سالم و در دسترس برای ورزش فراهم آورده اند. مدارس یکی از اماکن مناسبی هستند که می توانند در اوقات تعطیلی به شهروندان خدمات دهی کنند و این محیط های ارزشمند یک بار دیگر در مسیر ارتقای سلامتی روحی و جسمی اقشار جامعه تقش آفرین و میزبان خانواده های ورزشکار یزدی باشند.
این مهم سبب شد تا عباس ملازینلی رئیس و محمدفاضل یوسفی معاون ورزشی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با عباس دهقان معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان پیرامون انعقاد تفاهم نامه طرح خانه ورزش محلات جلسه ویژه ای تشکیل دهند.
عباس ملازینلی رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد در این نشست با اشاره به نقش ورزش در افزایش کیفیت زندگی، عنوان کرد: در خانواده ها که خود بخش عظیمی از این جامعه کنونی می باشند؛ به حفظ سلامت جسمی و روحی اعضای خانواده اندیشیده نمی شود درحالی که این مهم نقش مستقیمی در بهبود کیفیت زندگی انسان ها داشته که متاسفانه به فراموشی سپرده شده است.
ملازینلی ضمن تاکید بر لزوم ترویج ورزش در سطح جامعه، پیرامون عملکرد سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد در این حوزه تشریح کرد: سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با فعالیت در حوزه نرم افزاری ورزش که همان فرهنگ سازی ورزش در جامعه است؛ توام با فعالیت سخت افزاری که تهیه ابزار آموزش و فراهم آوردن بستر ورزشی است؛ همواره می کوشد تا در راستای حفظ و بهبود سلامتی شهروندان گام بردارد.
ملازینلی با اشاره به نقش موثر آموزش و پرورش در گسترش فرهنگ ورزش، اذعان داشت: مدارس در خط مقدم فرهنگ سازی و علم آموزی هستند که می توانند با استعانت از این پتانسیل ارزشمند در راستای گسترش فرهنگ ورزش با سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد سهیم بوده تا از این همکاری دوجانبه شاهد هم افزایی ورزش محور در سطح جامعه باشیم.
وی حس ورزش خانواده ها در محیط امن و شاداب مدرسه و بهبود روحیه آنان، گسترش نشاط اجتماعی، استفاده شایسته از ظرفیت های ارزشمند مدارس در محلات، سهولت در فرهنگ سازی محله محور و... را بخشی از دست آوردهای اجرایی شدن طرح خانه ورزش محلات با مشارکت آموزش و پرورش عنوان کرد.
گفتنی است در پایان این نشست تفاهم نامه اجرایی طرح خانه ورزش محلات با همکاری دوجانبه سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد و اداره کل آموزش و پرورش استان امضا شد تا این طرح در سال جاری به صورت پایلوت در 10 مدرسه از مدارس نواحی دوگانه آموزش و پرورش یزد اجرا شود و طی آن دانش آموزان، خانواده ها و افراد متقاضی در در ایام تعطیلی و اوقاتی که امکانات مدارس در دسترس می باشند؛ از این امکانات استفاده و به صورت خانوادگی ورزش کنند.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار