صادق زیباکلام با بیان اینکه «ما همه قربانیان روحانی جدید هستیم»، گفت: تنها نقش جهانگیری در دولت، نقش دردناک دلار ۴۲۰۰ تومانی بود.
کد خبر: ۶۷۱۳۶۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸ 23 October 2018

روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:درحالی‌که دلخوری جهانگیری به درگیری دامنه‌دار کارگزاران با حزب‌ اعتدال و توسعه (تیم واعظی و نوبخت) برمی‌گردد، زیباکلام در گفت‌وگو با فرارو ادعا کرد: اصلاح‌طلبان و آقای خاتمی هزینه جدا شدن روحانی از روحانی اردیبهشت ۹۶ را می‌پردازند. همه ما قربانیان روحانی جدید هستیم که ما را فروخت و با اصولگرایان کنار آمد.(۱) آقای جهانگیری هم جزء اولین قربانیان بود. اولین علامت عوض شدن روحانی، نوع رفتاری بود که با جهانگیری داشت. ما همان اوایل دولت دوم روحانی بود که متوجه شدیم آقای جهانگیری هیچ نقشی در چینش کابینه ندارد. تنها نقش جدی که جهانگیری در دولت دوم روحانی بازی کرد نقش دردناک اعلام دلار ۴۲۰۰ تومانی بود که همه می‌دانیم این تصمیم، تصمیم آقای جهانگیری نبود، آقای جهانگیری فقط آن را اعلام کرد.


وی افزود: وقتی مصیبت‌های این تصمیم ظاهر شد هیچ یک از تصمیم‌گیرندگان اصلی دلار ۴۲۰۰ تومانی یک کلام حرف نزدند. انگار اصلا دلار ۴۲۰۰ تومانی تصمیم آقای روحانی نبود. فکر می‌کنم یک بچه دبستانی هم بتواند به ما بگوید تصمیمی به این بزرگی نمی‌تواند توسط معاون اول رئیس‌جمهور اتخاذ شود. اگر چنین تصمیم سرنوشت‌سازی توسط معاون اول رئیس‌جمهور گرفته شود، این معاون اول، نمی‌تواند اسحاق جهانگیری باشد که در دولت هیچ کاره است. اگر این تصمیم زمان آقای خاتمی یا هاشمی رفسنجانی گرفته می‌شد که در آن وزرا نقش بیشتری داشتند می‌توانستیم بگوییم معاون اول هم پاسخگو بوده است. اما در دولت دوم آقای روحانی، جهانگیری بیشتر نقش دکور دارد تا معاون اول.


وی درعین حال می‌گوید: من فکر نمی‌کنم تصمیم‌گیرندگان دلار ۴۲۰۰ تومانی می‌دانستند تصمیم آنها چنین عواقبی را به بار می‌آورد. آنها که دشمن این مملکت نبودند. اما متاسفانه مدتهاست اخلاق سیاسی در ایران پرپر شده وهیچ‌کس مسئولیت تصمیمات را برعهده نمی‌گیرد. وقتی در جوامع دموکراتیک تصمیمی به این شکل گرفته می‌شود یک عده استعفا می‌دهند و یک عده سین‌جیم می‌شوند. اما در نظام ما پاسخگویی وجود ندارد و تصمیمات کلانی که تبعات منافع ملی وحشتناک دارد فقط می‌آید و می‌رود.


این اظهارات درحالی است که آقای زیباکلام راسا چندین عذرخواهی به خاطر دادن آدرس‌های دروغ به مردم بدهکار است.

برچسب ها: صادق‌زیباکلام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :