رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام خبر داد:
کریم همتی گفت: از مورخه ۲۴ لغایت۲۷ مهرماه به تعداد ۱۶ هزار و ۵۴۷ نفر از زائران اربعین حسینی شامل اورژانس پیش بیمارستانی ۱۱۵، بیمارستانها و درمانگاه ها خدمات بهداشتی و درمانی ارائه شده و تعداد سه هزار و ۶۷۱ مورد نسخه دارویی نیز برای استفاده بین راهی زائران صادر شده است.
کد خبر: ۶۷۱۳۷۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۴ 23 October 2018

به گزارش تابناک ایلام؛ کریم همتی گفت: از مورخه ۲۴ لغایت۲۷ مهرماه به تعداد ۱۶ هزار و ۵۴۷ نفر از زائران اربعین حسینی شامل اورژانس پیش بیمارستانی ۱۱۵، بیمارستانها و درمانگاه ها خدمات بهداشتی و درمانی ارائه شده و تعداد سه هزار و ۶۷۱ مورد نسخه دارویی نیز برای استفاده بین راهی زائران صادر شده است.

وی اظهار کرد: از تعداد یادشده ۱۶ هزار و ۱۵ نفر به صورت بستری موقت، درمان سرپایی در بیمارستان ها و مراکز درمانی، درمان و مورد ترخیص قرار گرفته اند و تعداد ۳۰۰ نفر نیز در بخش های تخصصی و ۵۲ نفر نیز در بخش های ویژه بستری شده و ۷۳ نفر هم با رضایت شخصی ترخیص شده اند.

وی افزود: در این مدت یاد شده از مجموع تمام افرادی که خدمات دریافت کرده اند، تعداد ۱۶ هزار و ۴۰۸ نفر غیرتصادفی و بر اثر بیماریهای مختلف بوده اند و همچنین تعداد ۱۳۹ نفر از زائران در نتیجه وقوع تصادفات جاده ای مصدوم شده و از طریق آمبولانس های فوریت پزشکی به مراکز اورژانس و مراکز درمانی انتقال یافته اند.

 همتی ابراز داشت: همچنین ۳۲۷ نفر از زائران مورد عمل جراحی قرار گرفته و تعداد ۴۲۷ مورد فراخوان آمبولانس برای اعزام و انتقال بیماران به مراکز درمانی انجام شده و همچنین به دلیل وخیم بودن وضعیت بیماران و مصدومان و نیاز به دریافت خدمات درمانی در سریعترین زمان ممکن، تعداد ۳ مورد با بالگرد اورژانس هوایی به بیمارستان های مرکز استان انتقال یافته اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام خاطرنشان کرد: تعداد ۷۶ نفر از زائران به دلیل نیاز به دریافت خدمات تخصصی تر به مراکز درمانی استان و تعداد ۲ نفر نیز به مراکز درمانی خارج استان اعزام گردیده اند./ح

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار