فرماندار مهريز به همراه بخشدار مركزي و رييس ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري شهرستان از تنها كارگاه احرامي‌بافي كشورمان كه در روستاي بنادك‌سادات اين شهرستان فعاليت دارد، بازديد كرد.
کد خبر: ۶۷۱۴۰۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶ 23 October 2018

«سيد محمد رستگاري» فرماندار مهريز در جريان بازديد از اين كارگاه و فرآيند احرامي‌بافي و توليدات آن، بر بسترسازی جهت افزایش تولیدات صنایع دستی در شهرستان تاكيد و بيان كرد: توجه به شناسايی ظـرفیت بالقـوه رشته‌های بومی و مـحلی براي تولید محصـولات خاص مي‌تواند زمینه لازم را براي افزایش تولیدات صنایع دستی شهرستان فراهم كند.

وي خواستار تشكيل دوره‌هاي هدفمند آموزش صنايع دستي در شهرستان شد و گفت: ترویج و احیای صنایع دستی و هنرهای بومی باعث اشتغالزایی، پر كردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان، ترویج و توسعه مشاغل خانگی و ایجاد اشتغال پایدار و درآمدزا مي‌شود.

به گفته‌ي اين مسئول با افزایش توان تولید در رشته‌های مختلف صنایع دستی، بستر لازم براي ورود این کالاها به بازارهای بزرگ و حتی بازارهای خارجی فراهم می‌شود و نتیجه این امر، توسعه و رشد اقتصاد محلی و رشد فرهنگ و تجارت منطقه‌ای است كه البته حمایت‌های دستگاه‌های دولتی و بخش‌های خصوصی نيز در اين مورد نقش تعيين ‌كننده‌اي دارند.

گفتني است، پارچه دست‌بافت احرامي به عنوان دیوارکوب، رومبلی و روپشتی و همچنین جهت حجاج مورد استفاده قرار می‌گرفته ولي در حال حاضر با تغییر کاربری به عنوان رومیزی، سجاده و جانماز به بازار عرضه مي‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار