دبیر کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان ایلام
دبیر کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان ایلام از اعزام سه گروه تبلیغ جهادی به تعداد 180 نفر به مرز بین المللی مهران همزمان با ایام اربعین خبر داد.
کد خبر: ۶۷۱۵۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲ 23 October 2018

به گزارش تابناک ایلام؛ حجت الاسلام حشمت رستمی افزود: این روحانیان به تعداد 180 نفر در قالب سه گروه 60 نفره تبلیغ جهادی در حال فعالیت فرهنگی و تبلیغی در موکب ها هستند.


وی ادامه داد: این افراد ضمن استقرار در موکب ها و مشارکت در پذیرایی از زائران اباعبدالله(ع) در زمینه پاسخگویی به احکام شرعی و مشاوره، اقامه نماز جماعت، ایجاد ایستگاه های فرهنگی ویژه کودکان و همراهی در انتقال افراد سالخورده مشارکت دارند و تا پایان اربعین حضور خواهند داشت.


دبیر کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان ایلام ساماندهی 30 نمازخانه بین راهی این استان با همکاری و مشارکت میراث فرهنگی و پایانه ها و حمل و نقل استان و تعویض مهرهای فرسوده این نمازخانه ها را از دیگر اقدام های این کمیته در این زمینه عنوان کرد و ادامه داد: به همین منظور 10 هزار عدد مهر جدید در این نمازخانه ها توزیع خواهد شد.


رستمی با بیان اینکه برای خدمات دهی به زائران اربعین امسال 10 کمیته فرهنگی در کلیه شهرستان های استان تشکیل شده افزود: این کمیته با عضویت 20 دستگاه فرهنگی و آموزشی استان در حال فعالیت است.


وی اضافه کرد: علاوه بر این توزیع یک میلیون بسته فرهنگی شامل چفیه، پیشانی بند، بروشور، زیارتنامه اربعین، نقشه راه کربلا و غیره بین زائران نیز در ایام اربعین امسال در دستور کار قرار گرفته است.


حجت الاسلام رستمی برگزاری سوگواره شیرین تر از عسل، ایستگاه نقاشی کودکان، توزیع 200 هزار جلد کتاب و برگزاری مسابقه عکس اربعین را از دیگر برنامه های این کمیته در اربعین امسال عنوان کرد.


در ایام اربعین سال گذشته سه میلیون زائر از مرز بین المللی مهران به عتبات عالیات عزیمت کردند./ح

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار