رییس اداره منابع طبیعی شهرستان لالی گفت: مبارزه با بیماری ذغالی بلوط در سطح 115هکتار از جنگل های بلوط این شهرستان امسال تاکنون انجام شد.
کد خبر: ۶۷۲۷۵۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹ 27 October 2018

شاپور حاجی پور افزود: کار مبارزه با بیماری ذغالی بلوط در جنگل های منطقه باباروزبهان و انبار سفید لالی، با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان و اختصاص 230 میلیون ریال انجام شد.

وی گفت: عمده بیماری شناسایی شده در سطح جنگل های بلوط افت 'ذغالی ' است که اینبیماری قارچی به ‌صورت پژمردگی شاخ و برگ‌ و خروج شیرابه‌های سیاه رنگ از داخل تنه ظاهر می شود.

رییس اداره منابع طبیعی شهرستان لالی ادامه داد:هرس کردن شاخه های درختان بیمار و انتقال به بیرون از جنگل از جمله اقدامات انجام شده در راستای مبارزه با این بیماری این جنگل ها بوده است.

وی با بیان اینکه کار مبارزه با آفات و بیماری های درختان بلوط از سال 93 شروع شده افزود: تاکنون 11هزار هکتار از جنگل های بلوط این شهرستان پایش و ردیابی شده است.

بیماری قارچ ذغالی بلوط با نام علمی Biscogniaxia mediteranus موجب سیاه شدن و پژمردگی و در نهایت خشکیدگی کامل درختان می شود و زمانی که یک درخت ضعیف می شود کرم های چوبخوار از فرصت استفاده می کنند و از داخل تنه درخت را می خورند که این کار موجب از بین رفتن کامل درخت می شود.

قارچ بلوط ذغالی همیشه در خاک وجود دارد و زمانی که شرایط بر اساس عوامل مختلف مانند خشکسالی، گرد وغبار و بهره برداری بی رویه و تغییر کاربری فراهم شود،به درختان حمله می کند.

شهرستان لالی با 58 هزار هکتار جنگل طبیعی که بیشتر بلوط هستند و 65هزار هکتار مرتع در شمال خوزستان قرار دارد.

 

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار