جلال میرزایی در واکنش به خبر برگزاری نشست با وزرای پیشنهادی:
جلال میرزایی گفت: نشست با وزرای پیشنهادی به معنای حمایت از آنها نیست و مردم عزیز ما مطمئن باشند که دغدغه های آنها در رای عتماد به وزرای پیشنهادی لحاظ خواهد شد.
کد خبر: ۶۷۳۲۴۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱ 27 October 2018

در حالیکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی از صبح امروز روند رسیدگی به صلاحیت چهار وزیر پیشنهادی دولت برای وزارتخانه های صنعت معدن وتجارت -کار ،تعاون ورفاه اجتماعی - امور اقتصادی ودارایی و راه وشهرسازی را آغاز کرده اند ،انتشار خبر نشست شب گذشته تعدادی از نمایندگان مجلس با شریعمتداری بعنوان گزینه پیشنهادی برای تصدی وزارت کار ،تعاون ورفاه اجتماعی خبر ساز شده است.

اهمیت این موضوع در فضای مجای ورسانه ای استان به این خاطر است که دو نفر از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی ،یعنی جلال میرزایی وسلام امینی در نشست شب گذشته با شریعتمداری وتعدادی از مدیران کل رده های حساس تابعه این وزارتخانه پر سر وصدا حضور داشته اند.

نکته جالب توجه در اخبار منتشر شده در برخی کانالهای تلگرامی استان این است که این کانالها مدعی نشست اعضای فراکسیون امید مجلس با سیدمحمد خاتمی وتاکید وی بر لزوم رای اعتماد به گزینه های  معرفی شده به مجلس هستند .

به گزارش تابناک ایلام ،جلال میرزایی رییس کمیته سیاسی فراکسیون امید که شب گذشته در نشست با وزیر پیشنهادی کار ،تعاون ورفاه اجتماعی نیز حضور داشته اند در توضیح دلایل برگزاری نشست شب گذشته به خبرنگار ما گفت :نشست شب گذشته تنها نشست برگزارشده نبوده ،بلکه نمایندگان چه به صورت فراکسیونی ،چه کمیسیونی و چه به صورت فردی با وزرای  پیشنهادی نشستهایی برگزار کرده اند.

جلال میرزایی افزود: نشست با وزرای پیشنهادی به معنای حمایت از آنها نیست و مردم خوب ما مطمئن باشند که دغدغه های آنان در رای اعتماد به وزرای پیشنهادی لحاظ خواهد شد.

وی ادامه داد : آرزوی ما بعنوان نماینده مردم ،معرفی گزینه های قوی تری برای تصدی این چهار وزارتخانه به مجلس بود.اما این یک واقعیت است که گزینه ها محدود است و فرد مجبور است که از بین گزینه های محدود افرادی را انتخاب ویا تایید نماید.

عضو فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: مانگران هستیم در شرایط جاری ،عدم تعامل وهمکاری  با دولت منجر به تشدید مشکلات جاری کشور شده و مردم بیش از این آسیب ببینند.

وی بیان داشت : به هرحال آنچه که برای ما اهمیت دارد معیشت ووضعیت اقتصادی مردم بعنوان یک مولفه مهم در انتخاب وزراست و ماهم قطعا بر اساس این وضعیت عمل می کنیم.

میرزایی در خصوص رای اعتماد نمایندگان به گزینه پیشنهادی ددولت برای تصدی وزارت کار،تعاون ورفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: در خصوص عملکرد شریعمتداری در وزارت صمت ،برخی انتقاداتی رابه عملکرد ایشان وارد می دانند ،این درحالیست که وضعیت اقتصاد وصنعت کشور تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد که فشار خارجی در صدر همه این عوامل قرار دارد.

وی ادامه داد: اینگونه نبوده که یک نفر باعث تشدید شرایط جاری کشور شده است ،نمایندگان باید شرایط فوق را مد نظر داشته باشند ،البته با سطحی نگری و ساده انگاری راه به جایی نخواهد رسید.

وی در واکنش به خبر نشست برخی از اعضای فراکسیون امید مجلس با رییس دولت اصلاحات ودیدگاههای ایشان در خصووص رای اعتماد به وزرای پیشنهادی گفت: تعدادی از اعضای کمیته سیاسی فراکسیون امید اخیرا دیداری با آقای خاتمی داشتیم که این موضوع اصلا رسانه ای نشد ،نمی دانم برخی با دامن زدن به مسایل و تحلیل های مغرضانه دنبال چه چیزی هستند !

میرزایی افزود: ایشان درهمان جلسه گفتند که در خصوص وزرای پیشنهادی نظری ندارند و این موضوع در زمره اختیارات مجلس شورای اسلامی است ونمایندگان بنا به مصلحت مردم تصمیم گیری نمایند.اما در رای اعتماد به وزرا سه معیار ؛خاستگاه سیاسی،کارآمدی وتخصص وپاکدستی مدنظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: بنده بعنوان مخالف چهار وزیر پیشنهادی در فراکسیون صحبت کردم .اما یک نظر شخصی دارم و یک نظر تشکیلاتی . نظر شخصی ام را در بیشتر جلسات فراکسیون با استدلال بیان کرده ام ،اما با این وجود نظر اکثریت اعضای فراکسیون را  با جود تضاد وتباین با نظر شخص ام می پذیرم . چون قواعد کارجمعی ایجاب می کند که نظر جمع را بر نظر شخصی ام ترجیح دهم.

جلال میرزایی وضعیت چهار گزینه پیشنهادی دولت را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار داد و اینگونه پاسخ داد :

تمامی گزینه ها در فراکسیون ها وکمیسیون های مجلس مورد بحث وبررسی قرار گرفته اند .تکلیف آقای دژ پسند گزینه پیشنهادی برای وزارت امور اقتصادی ودارایی مشخص شده است .وی دارای سبقه اصلاح طلبی بوده واز نظرپاکدستی وکارآمدی نیز بر روی وی اجماع وجود دارد.

آقای شریعتمداری گزینه وزارت کار،تعاون ورفاه اجتماعی دارای گرایش اصلاح طلبی است .اما ایشان در کارنامه چندساله اش موفقیتهایی دارد ،اما کارنامه یکساله اش در وزارت صنعت ،معدن وتجارت با علامت سوالی روبروست!برخی معتقدند که آنچه که در وزارت صنعت روی داده است نتیجه عملکرد وی بوده ،اما برخی برخلاف این نظریه اعتقاد دارند اتفاقات روی داده شد در وزارت صمت تحت تاثیر عوامل خارجی نظیر تحریم ها بوده است.در فارکسیون هم موافقین وهم مخالفین به بیان دیدگاهایشان پرداخته اند ومنتظر نتیجه بررسی ها وجمعبندی نهایی هستیم.

در خصوص آقای اسلامی گزینه پیشنهادی برای وزارت راه وشهرسازی نیز براساس معیارهای تعریف شده مورد بررسی قرار گرفته است .فراکسیون موافق خاستگاه سیاسی ایشان نیست وسبقه تخصص ،کارآمدی و پاکدستی ایشان در دست بررسی است .ایشان اصلاح طلب نیست و از تجربه وتخصص قابل قبولی برخوردار نیستند.

در ارتباط با آقای رحمانی گزینه وزارت صنعت ،معدن وتجارت باید گفت که ایشان دارای گرایش اعتدالی است . هم با اصلاح طلبان کار کرده اند و هم با اصلاح طلبان. در تجربه وتخصص وپاکدستی  ایشان ابهاماتی وجود دارد  که در دست بررسی است.

نماینده ایلام در پایان تاکید کرد: موکلین عزیز در استان ایلام یقین حاصل کنند که ما براساس سه معیار اعلام شده تصمیم می گیریم وبه نظر جمع احترام می گذاریم .در نشست های جمعی فعالانه حاضر شده و نظرات خود را به صورت روشن تبیین نموده ایم ،اما تابع نظر جمع هستیم وبه خرد جمعی احترام می گذاریم ،چون معتقدیم بدون تصمیمات جمعی راه به جایی نبرده ونمی توانیم مثمر ثمر باشیم.

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار