معاون دانشگاه علوم پزشكي يزد مطرح كرد:
معاون اجتماعي دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به اين كه سهم دانشگاه‌های علوم‌ پزشکی و بهداشت در سلامت جامعه تنها 25 درصد است، سهم ادارات دولتی در سلامت مردم را 45 درصد و میزان اثربخشی خود مردم را نیز 30 درصد عنوان کرد.
کد خبر: ۶۷۳۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸ 28 October 2018

دکتر «محمدحسن لطفی» با اشاره به اهمیت مشارکت های مردمی، بین بخشی و دستگاه های مرتبط با سلامت مردم، اظهار کرد: برقراری یک ارتباط خوب میان این بخش‌ها، نتایج مثبتی را به همراه دارد که مهمترین آن افزایش سطح سلامت مردم است .

وی با بیان این که ضعف نظام سلامت، تک بعدی بودن آن است، تصریح کرد : در جامعه ما تنها دانشگاه‌های علوم پزشکی و بهداشت در زمینه سلامت نقش خود را ایفا می‌کنند در حالی که سهم آن‌ها در سلامت 25 درصد است .

وی سهم ادارات دولتی در سلامت مردم را 45 درصد و میزان اثربخشی خود مردم نیز 30 درصد عنوان کرد و گفت: در صورتی که این سه ضلع یعنی ادارات دولتی، مردم و نظام سلامت با هم همکاری کنند بسیاری از ضعف های نظام سلامت در زمینه پزشکی، درمانی و کمبود دارو برطرف می شود .

لطفي در ادامه با بیان این که یکی دیگر از مهمترین مشکلات نظام سلامت عدم برقراری ارتباط میان پزشک و بیمار است، خاطرنشان کرد: یک ویزیت فقط تجویز نسخه و دارو نیست بلکه برای درمان بهتر بیماران صحبت کردن با آنان و مشاوره دادن برای اصلاح سبک زندگی ضروری است .

وی با اشاره به این که افزایش مراجعان باعث شده که پزشکان زمان کمتری را به هر یک از بیماران اختصاص دهند، اظهار کرد: باید کادر درمانی به ویژه پزشکان زمان بیشتری را به بیماران اختصاص دهند تا با آموزش و افزایش آگاهی مردم سبک زندگی انان اصلاح شود .

این مسئول در پایان با بیان این که سلامت مهمترین ثروت افراد است، خاطرنشان کرد: افراد نباید مسائل دیگر را اولویت اول خود قرار دهند زیرا سلامت تنها ثروتی است که قابل برگشت نیست.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار