به بهانه حضور وزیر جدید راه وشهرسازی در استان ایلام؛
اما امروز سفر کاملا متفاوتی از سفرهای چند سال وچند روز اخیر مسئولین کشوری به استان را شاهدیم ،امروز در حالی شاهد حضور وزیر راه وسهر سازی به استان ایلام هستیم که هنوز جوهر حکم وزارتش خشک نشده و حتی شاید رنگ اتاق کارش را هم به چشم ندیده باشد.
کد خبر: ۶۷۴۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷ 29 October 2018

تابناک ایلام ::سالهاست استان ایلام به خاطر برخورداری از بسیاری مولفه ها، بعنوان مرز اصلی تردد زائرین اربعین وعتبات عالیات انتخاب شده است .صرفنظر از تردد میلیونی زائرین برای حضور در راهپیمایی بزرگ اربعین در کربلای معلی ،استان ایلام در طول سال مسیر تردد بیش از صدهها هزار نفر گردشگر مذهبی وغیر مذهبی ازکشور عراق به درون کشور است.

 درطول سالیان اخیر همواره امیدوارانه به این موضوع چشم دوخته ایم که شاید این مقوله بتواند بر درجه اهمیت استان ایلام در  کشور افزوده تا از این منظر مورد اهتمام ویژه مسئولین کشوری قرار گیرد و در پرتو اهمیتی که مسئولین کشور برای اربعین قایلند ،استان ایلام نیز بتواند زیرساختهای خود خصوصا در حوزه راه ،راه آهن و فرودگاهی را ارتقاء بخشد.

نه اینکه در طول سالیان اخیر خدمتی صورت نگرفته باشد !اما به موازات اهمیت مورد اشاره و ضعف مفرط زیر ساختها ،توسعه زیر ساختهای استان ایلام از شتاب چندان موثری برخوردار نبوده است ،زیرا براین باوریم اگر این ظرفیت وپتانسیل بزرگ در اختیار استان دیگری قرار داشت ،توجه بیشتری به آنان معطوف می شد.متاسفانه باید این حقیقت را در نگاه تبعیض آلود مسئولین ارشد کشوری در طول دهه های گذشته به مقوله شتاب توسعه در استان ایلام ،نسبت به سایر نقاط کشور جستجو کرد.

به هرحال باید پذیرفت که  استان ایلام به واسطه میزبانی بیش از 62درصد از زائرین اربعین به ظاهر مورد توجه مسئولین ارشد کشوری قرار گرفته است ،در طول سالهای اخیر ایلام بعنوان چکیده ایران به کانون تصمیم گیری مسئولین، از وزیر گرفته تا وکیل، از معاون رییس جمهور گرفته تا سایر مقامات ارشد کشوری تبدیل شده است ،اما باید گفت خروجی تصمیمات وجلسات صرفا بر همان مقطع چند روزه حضور زایرین اربعین دراستان متمرکز شده و از قِبَل آن لقمه دندان گیری نصیب مردم استان نشده است .

درهمین یک هفته هم به روال سالهای گذشته ترافیک حضور وزرا  و وکلا رادر ایلام شاهد بوده ایم ،بازدید از مرز مهران ،شرکت در نشست اربعین و چند قطعه عکس و گاها یک توییت و نهایتا هیچ ! تنها چیزی که دراین میان مغفول مانده  توجه به رفع مشکلات استان ایلام و افزایش اعتبارات و تسریع در بهبود زیر ساختها بوده است !

اما امروز سفر کاملا متفاوتی از سفرهای چند سال وچند روز اخیر مسئولین کشوری به استان را شاهدیم ،امروز در حالی شاهد حضور  وزیر راه وسهر سازی در استان ایلام هستیم که هنوز جوهر حکم وزارتش خشک نشده و حتی شاید رنگ اتاق کارش را هم به چشم ندیده باشد.این موضوع می تواند  مستمسکی باشد تا انتظارات از ایشان قدری متفاوت تر جلوه نمایی کند.

کمتراز 48 ساعت از رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به محمد اسلامی وزیر راه وشهرسازی می گذرد و ایشان اولین برنامه کاریش را سفر به استان ایلام وبررسی وضعیت اربعین در استان تعیین کرد . قطعا به دلیل عدم قرار گرفتن وزیر در میان ترافیک  مشکلات حوزه کاری اش ،نقش بستن مشکلات زیرساختی استان در ذهن وزیر صفر کیلومتر و فراغت بال در اتخاذ تصمیم بهتر، این سفر می تواند برای استان ایلام مثمر ثمر واقع شود . البته مشروط براینکه مسئولین استان با مغتنم شمردن این فرصت، به جای نشان دادن داشته ها ،نداشته هارا به وزیر نشان دهند!

همانطور که محمد اسلامی در برنامه هایش نیز به آن اشاره کرده اند ؛توجه به مناطق محروم وگسترش راههای روستایی را اولویت کاری خود دانسته وگفته اند ؛"با توجه به تامین منابع مورد نیاز از سوی مجلس شورای اسلامی، باید مبحث راه های روستایی را به روال متفاوتی تبدیل کرده و نیازهای روستاییان کشور را از این طریق رفع کرد."

جناب وزیر باید بدانند که غالب راههای روستایی استان ایلام به توجه جدی نیاز دارند ،بسیاری ازمناطق دورافتاده آن نیر زردلان وهلیلان فاقد راه ارتباطی هستند و راههای کنونی نیز بسیار خطر آفرین بوده وآمار کشته شدگان جاده ای در طول یک ماه گذشته سندی متقن بر این ادعا ست .

با وجود اینکه این استان از چهار مسیر ورودی پذیرای خیل عظیم زائرین اربعین وعتبات عالیات بوده ،تمرکز بر یک یا دو نقطه دردی از دردها را دوا نمی کند ،لذا ضرورت دارد به منظور بهره مندی یکسان همه مسیرهای تردد از خدمات مطلوب ،مقوله چهاربانده سازی جاده های استان مورد توجه جدی جناب وزیر قرار گیرد .

جناب وزیر این یادداشت را حتما در کارتابل خود قرار دهند که سالهاست ریل راه آهن استان ایلام تنها در حد یک وعده خشک وخالی باقی مانده است ،صدای بوق قطار از چند فرسنگی ما ؛یعنی کرمانشاه به گوش می رسد اما دریغ از یک توجه و جدیت برای اتصال ایلام به خط راه آهنی که می تواند در شرایط فعلی برای استان وکشور منافع فراوانی را به دنبال داشته باشد.

مخلص کلام اینکه ؛جناب آقای وزیر به استانی پای گذاشته اید که سالهای حماسه و افتخار رادر کارنامه خود دارد ،اینک افتخار سخاوتمندی ومیزبانی بی منت از زائرین اربعین وعتبات را نیز به آن افزوده اند ،اینک نوبت شماست که به پاسداشت این همه افتخار آفرینی ، مقاومت ،ایثار ،مهربانی و همراهی وحمایت از نظام  در راه جبران بخشی از  آن  گام بردارید .پس تا دچار روزمرگی نشده اید و تا تنور وزارتتان داغ است ،یاعلی !

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار