معاون سیاسی ، امنیتی استاندار ایلام گفت: مرز بین المللی مهران گزینه اول زائران برای ورود به کشور است و هم اکنون حجم بازگشت زوار از این مرز بیشتر از سایر مبادی مجاز به عراق است.
کد خبر: ۶۷۴۹۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۷ 31 October 2018

 به گزارش تابناک ایلام، محمد نوذری اظهار داشت: از بامداد امروز تاکنون بیش از 80 هزار زائر از این مرز به کشور وارد شده و بازگشت افراد به داخل ایران از طریق مرز مهران رو به افزایش است.

وی افزود: خوشبختانه با فراهم شدن تمهیدات لازم برای بازگشت زوار اکنون همه چیز مهیای ورود زائران است و در 2 روز گذشته بیش از 179 هزار زائر از مرز مهران وارد کشور شده اند.

جانشین ستاد عتبات عالیات ایلام از آمادگی سه هزار دستگاه اتوبوس از سراسر کشور در مرز مهران برای انتقال زائران خبر داد و گفت: با استقرار این خودروها کار جابجایی زوار به استان های مختلف کشور اکنون به سهولت در حال انجام است.

نوذری با اشاره به اینکه شرایط جوی هم اکنون در مرز بین المللی مهران پایدار است، افزود: تردد اکنون در محورهای مواصلاتی به سهولت در حال انجام است و تنها در نزدیکی تونل اربعین و در مسیر جاده صالح آباد- ایلام کمی ترافیک وجود دارد.

وی افزایش توان امنیتی، بهبود زیرساخت ها، افزایش خدمات سخت افزاری و نرم افزاری، میزبانی قابل توجه مردم ایلام، تلاش مجموعه مسئولان برای رفع نواقصی سالهای گذشته و برخورداری از کوتاهی مسافت تا مراکز زیارتی عراق را از مهمترین دلایل استقبال زائران از مرز بین المللی مهران برای بازگشت به کشور برشمرد.

وی ابراز امیدواری کرد با توسعه و فراهم شدن زیرساخت ها بتوان این مرز را به گذرگاه اصلی سفر زوار در ایام اربعین و سایر ایام سال برای سفر به اماکن زیارتی عتبات عالیات مبدل کرد./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار