استاندار ایلام در گفتگو با تابناک ایلام مطرح کرد:
استاندار ایلام تصریح کرد :پیش بینی این است که میزان تردد هم رفت وهم برگشت از مرز ما به هفتاد درصد برسد البته پس از جمعبندی آمار دقیق تردد در اختیار مردم شریف استان و کشور قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۶۷۵۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۰ 02 November 2018

استاندار ایلام گفت: در سه روز گذشته شاهد یک تراکم جمعیتی بی  سابقه  در مرز مهران بودیم ،در روز سه شنبه 180هزار،روز چهار شنبه حدود 242هزار نفر وتا  قبل از ظهر روز پنجشنبه حدود 100هزار نفر از طریق مرز مهران به وارد کشور شده اند.

به گزارش تابناک ایلام ،قاسم سلیمانی دشتکی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: این جمعیت عظیم واین حجم ورودی درابعین در نوع خودش بی سابقه بوده و تبعا درراستای خدمات رسانی مطلوب ،به امکانات نقلیه ،اتوبوس ،تغذیه ،سرویس بهداشتی و مباحث امنیتی اعم از غذایی و فیزیکی به یک برنامه ریزی نیاز بود.

سلیمانی دشتکی با اشاره به ضرورت رفع مشکل حمل ونقل این جمعیت عظیم تصریح کرد : در این  راستا عوامل مختلف خدمتگزار به زوار عزیز در سراسر کشور واستان بسیج و از شب گذشته ناوگان اتوبوس رانی کشور بمنظور  حمل ونقل زائرین با بیش از 1200دستگاه اتوبوس عازم مهران شدند.

وی ادامه داد : با وجود اعزام این حجم از وسایل حمل ونقل باز هم کمبود احساس شد که برای جبران آن از مسئولین مرتبط درخواست اتوبوس شد ،به این منظور 200الی 300 دستگاه اتوبوس موجود در خارج از مرز (مستقر در بدره عراق ) به مهران وارد شدند.

سلیمانی دشتکی بیان داشت : ورود این حجم از زائرین ووسایل نقلیه به مرز مهران گره سخت ترافیکی به وجود آورد،در جلسه ای فوری برنامه ریزی نمودیم تا بمنظور کاهش ترافیک ،کنار گذر غربی زیر بار ترافیک رفته و خودروهای کاپوتاژ شده واتوبوسها از این مسیر تردد نمایند.

استاندار ایلام افزود:به منظور کاهش ازدحام ورفع گره های ترافیکی تصمیم براین شد تا ورود  وخروج اتوبوسها در پایانه برکت وبا نظارت یگان ویژه ناجا  از دو مسیر جداگانه صورت گیرد . مدیریت پایانه هم به مدیرکل پایانه های استان واگذار شدتا با همکاری تعزیرات ،دادگستری وصمت به همراهی یگان ویژه کار خودشان را انجام دهند.

سلیمانی دشتکی به تمهیدات اندیشیده شده در راستای حفظ آرامش واستراحت زائرین اشاره کرد وگفت :بمنظور حفظ آرامش زوار عزیز نقاطی از محوطه پایانه برکت  آماده سازی و بمنظور استراحت در اختیار این عزیزان قرار گرفت ،تعداد زیادی هم در اماکن عمومی ومساجد و حسینیه های سطح شهر مهران اسکان داده شدند.

 استاندار استفاده از ظرفیت ریلی کرمانشاه  را یاد آور شد و افزود : به منظور استفاده از ظرفیت خط آهن کرمانشاه  با راه آهن جمهوری اسلامی هماهنگی لازم به عمل آمد تا با اعزام بخشی از جمعیت به کرمانشاه از طریق خط ریلی  کرمانشاه به تهران منتقل شوند.

وی وضعیت مرز مهران را آرم توصیف کرد و افزود :درحال حاضر امور به خوبی پیش می رود ،اما تراکم جمعیتی در   دوسه شب سختی هایی را در پی داشت که این موضوع تحمیل سختی هایی هم به زائرین ،هم به عوامل خدمات رسان ونیروی های انتظامی وامنیتی تحمیل کرد.

استاندار ایلام تصریح کرد :پیش بینی این است که میزان تردد رفت وهم برگشت از مرز ما به هفتاد درصد برسد ،البته پس از جمعبندی ها، آمار دقیق تردد در اختیار مردم شریف استان و کشور  قرار خواهد گرفت.

وی با قدردانی از همه عوامل ودست اندرکاران خلق این حماسه بزرگ گفت : همه دست به  دست هم دادندو توانستند یک حماسه بی نظیر رقم بزنند.قطعا همه عوامل خلق این حماسه بزرگ ماجور خواهند بود.

استاندار ایلام در پایان یاد آور شد : تاکنون بیش از دو میلیون نفر از مرز (رفت وبرگشت)تردد داشته اند.از همه مردم عزیز استان که پذیرای زوار بودند ،موکب داران عزیز،تمامی عوامل خدمتگزار آقا که در این راستا خدمات رسانی داشتند تشکر می کنم. البته رسانه ها وخبرنگاران رسانه ها،فضای مجازی و صداوسیما در سطح کشور واستان عملکردشان در ساماندهی موثر بود ،جا دارد از همه آنها تقدیر وتشکر کنم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار