رئیس دانشگاه علوم پزشکی خبر داد؛
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: از شروع سفر زوار در ایام اربعین تا 12 آبانماه یک هزار و 244 نفر در سوانح رانندگی و تصادفات جاده ای دچار مصدومیت شده که از طریق آمبولانس های فوریت پزشکی به مراکز اورژانس و مراکز درمانی انتقال یافته اند.
کد خبر: ۶۷۶۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۱ 04 November 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ دکتر کریم همتی اظهار داشت: خدمات درمانی و بهداشتی به ٤١٦ هزار و ١٣٨ نفر از زائران در ایام اربعین حسینی 97 در استان ایلام ارائه شده که از این تعداد 129 هزار و 179 مورد خدمات درمانی بوده که 127هزار و 358 نفر به صورت بستری موقت، درمان سرپایی و یا ترخیص شده اند.

وی ادامه داد: تعداد یک هزار و 801 نفر نیز برای دریافت خدمات، در بخش های تخصصی و ویژه بستری شده و 70 هزار و 668 مورد نسخه دارویی نیز توسط پزشک صادر و در اختیار افراد واجد شرایط قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام افزود: همچنین از آمار کلی خدمات ارائه شده در حوزه درمانی، تعداد یک هزار و 221 مورد مربوط به عمل جراحی بوده که در مراکز درمانی سطح استان انجام گرفته است.

دکتر همتی گفت: همچنین از شروع سفر زوار در ایام اربعین تا 12 آبانماه یک هزار و 244 نفر در سوانح رانندگی و تصادفات جاده ای دچار مصدومیت شده که از طریق آمبولانس های فوریت پزشکی به مراکز اورژانس و مراکز درمانی انتقال یافته اند.

وی یادآور شد: در این ایام نیز تعداد 372 نفر نیز در کشور عراق به عنوان بیمار و مصدوم از سوی اورژانس 115 تحویل گرفته شده و پس از انتقال به داخل کشور به مراکز درمانی اعزام شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام اضافه کرد: در ایام تردد زائران تا 12 آبان همچنین تعداد 6 هزار و چهار مورد فراخوان آمبولانس در جهت انتقال بیماران و مصدومان سوانح به مراکز درمانی انجام شده و به دلیل وخامت وضعیت برخی از بیماران و مصدومان 42 مورد توسط بالگرد اورژانس هوایی به بیمارستان های مرکز استان انتقال یافته اند.

همتی اظهار داشت: در مدت تردد زائران اربعین حسینی در استان ایلام از سوی نیروهای خدوم بهداشتی 286 هزار و 959 مورد خدمت بهداشتی در جهت حفظ سلامت زائران انجام شده است.

در ایام اربعین امسال یک میلیون و 70 هزار زائر از مرز مهران وارد عراق شدند و در مسیر بازگشت نیز حدود یک میلیون و 300 هزار نفر این مرز را برای ورود به کشور انتخاب کردند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار