فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام :
فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام گفت: مجموعه سپاه پاسداران با ایجاد محل اسکان در پایانه مرزی مهران و در داخل شهر ایلام برای زائران اربعین در مدت حضور آنان به 130 هزار نفر خدمات اسکان و شب مانی ارائه داد.
کد خبر: ۶۷۶۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵ 06 November 2018

به گزارش تابناک ایلام؛ سردار سید صادق حسینی اظهار داشت: در طول شبانه روز 10 هزار نفر با همکاری سپاه سمنان در سوله ها و حسینیه سپاه واقع در جوار پایانه مرزی و سالن های شهر مهران اسکان داده می شوند که البته این اماکن ظرفیت پذیرش زائر تا 15 هزار نفر را نیز داشت.

وی افزود: حسینیه سپاه که در کنار قرارگاه سپاه در نزدیکی پایانه مرزی واقع شده نیز با مفروش شدن به یک هزار متر موکت پذیرای زائران بود همچنین در هنگام وقوع باران سیلابی از ظرفیت پایگاه های مقاومت بسیج مساجد برای اسکان زائران نیز بهره گیری شد.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام در مورد تغذیه زائران یادآور شد: در بخش تغذیه 59 تن مواد غذایی بین زائران توزیع و 18 ایستگاه صلواتی وابسته به مجموعه سپاه و چهار نانوایی سیار و چند آشپزخانه با استقرار در مرز مهران به زائرین خدمت رسانی انجام می دادند.

حسینی گفت: با همکاری مجموعه های وابسته به سپاه همچون قرارگاه خاتم خدمات رسانی سپاه به زائران گسترش محسوس یافت و آشپزخانه قرارگاه خاتم ظرفیت تهیه و پخت غذا تا میزان 25 هزار پرس غذا در روز را داشت.

وی در مورد بهداشت و سلامت و درمان زائران اظهار داشت: در بخش درمان، سپاه در سه قسمت بیمارستان صحرایی وابسته به نیروی زمینی، درمانگاه تخصصی دندانپزشکی بسیج جامعه پزشکی و درمانگاه تخصصی بیوتروریسم در مرز مهران در خدمت زائران بود.

به گفته فرمانده سپاه استان ایلام در قسمت بهداشت و درمان 15 هزار و 109 نفر از خدمات دندانپزشکی، فیزیوتراپی، آزمایشگاه، رادیولوژی، جراحی و پزشک عمومی سپاه استفاده کردند.

سردار حسینی در مورد ترابری و حمل و نقل زائران یادآور شد: در قسمت حمل و نقل سپاه در محور ایلام به مهران در قسمت هایی که مشکل تردد وجود داشت پل بیلی و سازه فلزی موقت نصب کرد و حدود 500 دستگاه خودرو را برای انتقال رایگان زائران از پایانه مرزی مهران به شهرهای نزدیک ساماندهی کرد.

وی در خصوص امنیت اربعین اضافه کرد: سپاه در مدت حضور زائران و تردد آنها در استان ایلام همدوش نیروهای نظامی و امنیتی برای تامین امنیت زائران حضور فعال داشت و زائرین بدون هیچ مشکلی در استان ایلام تردد می کردند.

11 مجموعه از سپاه انقلاب اسلامی از مرکز و استان های مختلف با حضور در استان ایلام و به ویژه پایانه مرزی مهران در خدمت زائران اربعین حسینی بودند.

مرز مهران یکی از پر ترددترین مرزهای سه گانه کشور برای ورود به خاک عراق است و اربعین امسال بیش از 2 میلیون زائر از مرز مهران عبور کردند/ح

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار