با فرارسیدن فصل پاییز چند نوع میوه کوهی از کوه های شهرستان اندیکا برداشت می شود که یکی از آنها 'زالزالک' است که میوه ای خوشمزه و در قالب رنگ های زرد و قرمزاست.
کد خبر: ۶۷۷۵۳۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴ 10 November 2018

در شهرستان اندیکا گونه های درختی متنوعی از جمله بادام کوهی، گیلاس وحشی ،مهلب، بلوط، زالزالک، ارژن، بن و کلخونگ وجود دارد که باعث شده این جنگل ها از نظر فرآورده های گیاهی به یکی از غنی ترین جنگل های کشور تبدیل شود.

یکی از این میوه های پرطرفدار زالزالک یا به اصلاح محلی(سیستن) است که برداشت آن اوایل آبان ماه آغاز و تا اواخر آبان به طول می انجامد.

برداشت این میوه های وحشی بیشتر توسط ساکنان بومی و برای مصرف داخلی انجام می شود و به بعد اقتصادی این میوه تاکنون توجه زیادی نشده است.

این درخت بیشتر در مناطق ییلاقی و نیمه ییلاقی می روید و از میوه های وحشی موجود در طبیعت کوهستانی اندیکا محسوب می شود که با داشتن کلسیم برای تقویت معده و قلب مفید است.

طبق گفته کارشناسان پزشکی این میوه دارای خواص دارویی دیگری نیز است که جمله می توان برای قلب، تب بری، گوارش و...اشاره کرد.

در شهرستان اندیکا حدود 150هزار هکتار جنگل وجود دارد که 90درصد این درختان بلوط و گونه های درختی دیگر حدود 10درصد از این جنگل ها را تشکیل می دهند.

اندیکا با مرکزیت شهر قلعه خواجه دارای سه بخش و با جمعیت حدود 80 هزار نفر و مساحت 2هزار و 300 کیلومتر مربع در شمال شرق خوزستان واقع شده است.

 

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار