مدیرکل هواشناسی ایلام گفت: میزان بارندگی در شهر ایلام از ابتدای مهرماه تاکنون به نسبت دوره بلندمدت 217 درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۶۷۷۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷ 08 November 2018

 به گزارش تابناک ایلام؛ناصر ملکی اظهار داشت: از ابتدای مهرماه تا 16 آبان در مجموع 156 میلی متر باران در مرکز استان باریده است در حالیکه این مقدار در مدت مشابه پارسال تنها 12،5 میلی متر و در دوره بلند مدت 30 ساله حدود 49 میلی متر بوده که نشان دهنده رشد 217 درصدی در مقایسه با میانگین بلند مدت است.

وی با اشاره به پایان فعالیت سامانه بارشی قوی که طی 48 ساعت گذشته در مناطق مختلف استان فعال بود، افزود: بیشترین بارش طی مدت یاد شده از شهرستان ایوان با 89 میلی متر ثبت شد و شهرستان گرمسیری مهران با 81 میلیمتر بارندگی نیز بیشترین بارش در میان مناطق جنوبی استان داشته است.

مدیرکل هواشناسی ایلام تاکید کرد: کمترین میزان بارندگی در شهرستان دهلران با 12 میلیمتر ثبت شد هرچند وضعیت بارش ها در بخش های تابعه این شهرستان چون دشت عباس، پهله زرین آباد و سراب میمه بهتر از مرکز شهرستان بود.

ملکی یادآور شد: میزان بارش ثبت شده در شهرستان های سیروان و بدره 59 میلیمتر، چرداول 53 میلیمتر، آبدانان 55 میلیمتر و دره شهر 46 میلی متر بوده است و مقدار بارندگی در ایستگاه باران سنجی مستقر در فرودگاه ایلام 66 میلیمتر است.

وی اظهار داشت: طی بارش های 24 ساعت گذشته از نظر مقدار بارش نقطه ای بیشترین بارش در ایستگاه باران سنجی صالح آباد از توابع شهرستان مهران با 43 میلیمتر و کمترین نیز در دهلران با 2 دهم میلی متر بوده است.

وی گفت: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون ایوان با 188 میلیمتر بارندگی بیشترین بارش و دهلران با 55 میلمتر کمترین بارندگی را دریافت کرده و ایلام نیز 156 میلی متر بارش داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار