در شب رحلت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن عسکری(ع)، مردم ایوان گرد هم آمدند تا در برنامه‌ی باصفای آیه‌های امامی و شب خاطره‌ و پاسداشت شهید «جاسم امامی» ، باز از شهدا بگویند، شهدایی که نامشان امروز زینت‌بخش هر مجلس و محفلی که می‌شوند با خود برکت می‌آورند و زیبایی می‌‌بخشند.
کد خبر: ۶۷۷۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰ 08 November 2018

 به گزارش تابناک ایلام، در این مجلس «نظر امامی» برادر شهید، «قدرت‌الله صیدی» آزاده ، جانباز و از فرماندهان دفاع مقدس، سردار «آسیابانی» جانشین قرارگاه نجف اشرف» و فرمانده وقت قرارگاه تاکتیکی لشکر 11 امیرالمومنین(ع)،و همرزم شهید ، سردار سیدصادق حسینی فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان، و سرهنگ «محمدتقی قاسمی» از فرماندهان دوران دفاع مقدس از رازهایی گفتند که نام جاسم را جاودانه کرد.

از کربلا تا قدس

«نظر امامی» برادر شهید،مراسم تجلیل از شهید جاسم امامی را متعلق به تمام شهدای استان مخصوصا 340 شهید شهرستان ایوان دانست و اظهار کرد: زمانی شهدا بر پشت لباس خود می‌نوشتند«کربلا ما می‌آییم» اما به کربلا نرفتند، اما راه کربلا را باز کردند و امروز تصاویرشان زائران اربعین را بدرقه می‌کند و موقع ورود به کشور به آنان خوش آمد می‌گویند.

وی از مشاهدات خود در سفر به عراق گفت و ادامه داد: اینکه امروز در کربلا در جای مجسمه صدام عکس امام خمینی را نصب کرده‌اند و در مسیر بعقوبه به سامرا عکس رهبر معظم انقلاب اسلامی دیده می‌شود نشان می‌دهد مقصد بعدی ما به برکت خون شهدا «قدس» است.

جاسم با خدا خودمانی شده بود

«قدرت‌الله صیدی» آزاده ، جانباز و از فرماندهان دفاع مقدس، نیز با ذکر خاطره‌ای، اظهار کرد: دو سه ماهی در خدمت شهید جاسم بودم وی از جمله رزمندگانی بود که با خدا خودمانی شده بود و در میدان جنگ فرماندهی ریز بین و دقیق بود و در عین جدیت، در جای خود بسیار رئوف بود.

خاطره جانشین قرارگاه نجف اشرف از شهید جاسم امامی

سردار «آسیابانی» جانشین قرارگاه نجف اشرف» و فرمانده وقت قرارگاه تاکتیکی لشکر 11 امیرالمومنین(ع)، نیز در این مراسم اظهار کرد: اولین بار در چنگوله با شهید جاسم آشنا شدم. به اقتضای مسئولیتم با فرمانده گردان‌ها جلساتی داشتم و. از حوزه خدمت آنها سرکشی می‌کردم، یکی از این مناطق چنگوله بود که قسمت راست و چپش حساس و خطرناک بود و و یک قسمت آن در دست این شهید عزیز بود.تواضع، اخلاص ، فروتنی و در عین حال جدیت و حفاظت از بیت‌المال در کارهای شهید جاسم کاملا نمایان بود.

وی ادامه داد: یک شب قبل از عملیات کربلای (1) به اتفاق شهید کاظم فتحی، محسن کریمی و شهید جاسم امامی به شناسایی رفتیم که با موانع مینی برخورد کردیم و راه را گم کردیم. داشتیم ناامید می‌شدیم ، جاسم گفت: «ذکر فاطمه زهرا را بر لب جاری سازید»، این ذکر به ما آرامش داد. بعد از چند لحظه شهید کاظم گفت: آمدند، دیدیم عراقی‌ها هستند که در یک ستون 10 تا 15 نفره به سمت ما می‌آیند. در یک شیار خوابیدیم، آنها از ما عبور کردند و به داخل سنگر رففتند که ما هم آنان را تعقیب کردیم و عملیات شناسایی را نیز انجام دادیم.

آسیابانی تواضع و اخلاص و پشتکار را از ویژگی‌های بارز شهید جاسم عنوان کرد و گفت: با اینکه در عملیات کربلای 5 زخمی شده بود اما باز با زخم و جراحت به همه‌ی ما کمک می‌کرد و در مجموع جاسم سردار گمنام زمین و آشنای آسمان بود و مقام و عنوان برایش مهم نبود، بلکه انجام وظیفه را وجهه‌ی همت خویش قرار داده بود.

شهید امامی استاد اخلاق و عمل بود

سردار حسینی، فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام نیزحساسیت در نگهداری اموال، رعایت عدالت نسبت به نیروها، صرفه‌جویی را از ویژگی‌های شهید جاسم عنوان کرد وگفت: این شهید عزیز استاد اخلاق و عمل بود.

آخرین خداحافظی

سرهنگ «محمدتقی قاسمی» از فرماندهان دوران دفاع مقدس نیز با اشاره به رشادت‌های شهید امامی در گردان شهید بهشتی، اظهار کرد: در عملیات والفجر 5 یکی از گردان‌های خط شکن ، گردان شهید بهشتی به فرماندهی شهید جاسم بود که سخت‌ترین نقطه به حساب می‌آمد اما او در این آزمون به خوبی درخشید.

وی آخرین دیدار خود با شهید امامی را این گونه توصیف کرد: در آخرین دیدار 4 بار با هم خداحافظی کردیم، هر بار دلمان آرام نمی‌گرفت. دوست داشتیم بیشتر به همدیگر نگاه کنیم. اما در خداحافظی چهارم به من گفت احتمالا دیگر برنگردم، و این چنین نیز شد و جاسم جلودانه شد.

این مراسم با همکاری حوزه هنری استان، سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در ایوان و با اجرای حاج «حسن یوسفی‌نژاد» برگزار شد.

 

 

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار