مدیر کل آموزش و پرورش استان؛
مدیر کل آموزش و پرورش استان ایلام از اختصاص ۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای مهارت آموزی در مدارس ایلام خبر داد.
کد خبر: ۶۷۷۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹ 09 November 2018

 به گزارش تابناک ایلام؛اسفندیار رستم زاد اظهار داشت: برای کیفیت بخشی به برنامه آموزشی در استان ایلام هم اکنون در دو معاونت آموزش ابتدایی و آموزش متوسطه برنامه های کیفیت بخشی  به صورت تئوری تدوین شده که شامل کلاس تقویتی، کنکور، المپیادها هستند.

وی گفت: برای بخش تربیتی نیز برنامه های بسیار زیادی در حال اجراست که شامل موسیقی، سرود، قرآن است، فعالیت های پرورشی که به طور کلی در مدارس در حال شکل گیری هستند اعتبارات خاصی در این راستا در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: وسایل و تجهیزاتی که امسال به عنوان کمک آزمایشگاهی، آموزشگاهی، ورزشی و تربیت بدنی برای مدارس استان خریداری شده از سال ۹۳ تا به الان بی سابقه بوده است.

مدیر کل آموزش و پرورش ایلام عنوان کرد: در بحث توسعه فیزیکی فضای مدارس در مهرماه امسال ۲۱ فضای آموزشی در قالب ۸۴ کلاس درس را افتتاح کردیم.

وی افزود: همچنین امسال دو برابر این تعداد در حدود ۴۰ فضای آموزشی معمولا تا سال آینده در استان ساخته می شود و در اختیار آموزش و پرورش قرار می گیرند.

رستم بیان داشت: در بخش ورزشی امسال در سطح مدارس استان چند طرح مثل استخر چرداول و استخر ایلام را خواهیم داشت، هم اکنون شش فضاهای ورزشی در حال ساخت هستند و امسال افتتاح می شوند.

رستم زاد تصریح کرد: همچنین از نظر خرید تجهیزات علمی و کمک آموزشی در تابستان امسال وزارتخانه در حدود ۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای خرید وسایل و تجهیزات  ۸۰ هنرستان در اختیار آموزش و پرورش استان ایلام قرار داده است.

وی عنوان کرد: هدف از این اعتبارات مهارت آموزی در مدارس و سوق دادن دانش آموزان ما به طرف هنرستان ها برای ایجاد کارآفرینی و شغل آفرینی در آینده است، بنابراین به دنبال این سیاست مبالغ زیادی در اختیار ما قرار گرفت و ما توانستیم مقدار بسیار زیادی وسایل تهیه و در اختیار هنرستان های استان قرار دهیم.

رستم زاد ادامه داد: از لحاظ فضای آموزشی، ایلام جزو ۶ استان اول کشور است اما فضاهای ورزشی مقداری از میانگین کشوری پایین تر هستیم، برای این کار استعدادیابی در مناطق شروع شده که فضاهای ورزشی در آن ساخته شود.

وی عنوان کرد: در این جهت وسایل و تجهیزات ورزشی بسیار عالی خریداری شده و در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفتند، این خریدها نیز هنوز استمرار دارد تا در اختیار دانش آموزان قرار گیرد، ما بر این اعتقاد هستیم که همپای درس و مدرسه باید ورزش وجود داشته باشد./ع

 

 

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار