چهارمین جشنواره منطقه‌ای مطبوعات محلی، سرپرستی‌های استانی، پایگاه خبری و نمایندگی خبرگزاری‌های استان‌های یزد، کرمان، فارس و کرمان جنوب برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۷۸۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹ 10 November 2018

دبیر اجرایی این جشنواره گفت: چهارمین جشنواره منطقه‌ای مطبوعات محلی، سرپرستی نشریات کثیرالانتشار، پایگاه‌های خبری و نمایندگی خبرگزاری‌های داخلی دارای مجوز بین استان‌های یزد، کرمان، فارس و کرمان جنوب، با هدف افزایش رقابت تاثیرگذار و رشد کیفی و محتوایی نشریات و بخصوص ارتباط مستمر بین نشریات محلی استان‌های ذکر شده برگزار می‌شود.
سهیل شریعتمداری افزود: این جشنواره به همت خانه مطبوعات یزد و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و مشارکت دستگاه‌ها و نهاد‌های تخصصی و صنفی رسانه‌ای برگزار می‌شود.
این مسئول گفت: جشنواره در دو بخش اصلی و ویژه برگزار می‌شود که بخش اصلی شامل سرمقاله و یادداشت، مقاله، گزارش تصویری (حداقل ۳عکس)، تک عکس در حوزه‌های مختلف مطبوعات، صفحه‌آرایی روزنامه‌ای، صفحه آرایی مجله‌ای، گزارش، مصاحبه، خبر، تیتر، طنز تصویری (کاریکاتور) و طنز مکتوب، است.
وی با بیان این که آثار بخش ویژه فقط در سه رشته سرمقاله، گزارش، یادداشت و مصاحبه قابل قبول است، محور‌های این بخش را شامل نقش شخصیت‌های یزد در شکل‌گیری انقلاب شکوهمند اسلامی، فرخی یزدی، اخلاق رسانه‌ای، روزنامه‌نگاری مسئولانه و عمل‌گرا، مصرف بهینه آب، چالش‌های پیش روی جوانان، ترویج ورزش، شهروند آگاه، شهر آباد، مطبوعات و شهر جهانی و رسانه و مسئولیت اجتماعی ذکر کرد.
شریعتمداری مهلت تعیین شده برای ارسال آثار را تا پایان وقت اداری سی‌ام آبان‌ماه امسال اعلام کرد و با بیان این که زمان برگزاری جشنواره متعاقباً اعلام خواهد شد، گفت: شرکت‌کنندگان باید آثار خود را در سایت جشنواره به آدرس www.pressfestival.ir بارگزاری کنند.
وی گفت: آثار ارائه شده باید در فاصله زمانی اول فروردین۱۳۹۶ لغایت ۳۰آبان ماه ۹۷ در یکی از نشریات محلی، سراسری یا خبرگزاری‌های دارای مجوز درج شده باشد و آثار چاپ شده در بولتن‌های داخلی و نشریات دانشجویی، وبلاگ‌ها قابل قبول نیست.
وی افزود: هرمتقاضی می‌تواند حداکثر سه اثر در بخش اصلی و سه اثر در بخش ویژه ارسال کند، ضمن این که مطالبی که در بخش ویژه شرکت داده می‌شود، در بخش‌های دیگر قابل قبول نیست.
دبیر اجرایی این دوره از جشنواره گفت: داوری آثار توسط اساتید دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها انجام خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار