معاون تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام:
معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام از کاهش چهار دهم درصدی نرخ بیکاری استان ایلام نسبت به میانگین کشوری خبر داد.
کد خبر: ۶۷۸۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸ 10 November 2018

به گزارش تابناک ایلام؛ احمد خانمحمدی گفت: در تابستان سال ۹۶ ، آمار بیکاری استان، ۱۱.۶ بوده است که یک دهم بالاتر از میانگین کشوری( ۱۱.۵) را نشان می‌دهد اما در تابستان ۹۷ علی‌رغم این‌که آمار بیکاری استان به ۱۱.۸ رسیده است اما نسبت به میانگین کشوری که ۱۲.۲ است چهار دهم دهم درصد پایین تر است.

وی  سپس به شاخص مشارکت اقتصادی در استان و کشور اشاره کرد و گفت: شاخص نرخ مشارکت اقتصادی شاخصی است که اندازه نسبی عرضه قابل دسترس نیروی کار را برای تولید کالاها و خدمات نشان می دهد.

وی تصریح کرد: درحالیکه نرخ مشارکت اقتصادی کشور از ۴۰.۷ به ۴۰.۹ رشد ۲ دهم درصدی را نشان می دهد در استان ایلام این نرخ از ۳۵.۴ به ۳۶.۳ رشدی ۱.۱ درصد را نشان می دهد که در اینجا روند مثبت مشارکت اقتصادی در استان ایلام را شاهد هستیم.

وی گفت: افزایش نرخ مشارکت نیروی کار در استان به این معنی است که ورودی های بازار کار بیشتر از خروجی ها بوده یا اینکه تعداد فارغ التحصلان بیشتر  و یا زنان و مردان بیشتری برای بکارگماری وارد بازار کار شده اند./ح

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار