مدیر کل کتابخانه های استان ایلام:
مدیر کل کتابخانه های استان ایلام در آستانه هفته کتاب و کتابخوانی از عموم مردم این استان برای مشارکت در اهدا کتابهای بلا استفاده خود به این نهاد طلب همکاری کرد.
کد خبر: ۶۷۸۰۵۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲ 10 November 2018

به گزارش تابناک ایلام؛ مراد جلیلیان از خیرین فرهنگی استان خواست با اهدا کتاب های اضافی خود به این نهاد هم در غنی سازی کتابخانه های عمومی و هم در احیای سنت نیکو اهدای کتاب مشارکت کنند.

وی ادامه داد: تمامی کتابخانه های این استان در طول هفته کتاب و کتابخوانی 24 آبان تا اول آذرماه آمادگی کامل دارند تا در این طرح مشارکت کرده و اقدامی مهم در ترویج فرهنگ کتابخوانی انجام دهند.

وی اضافه کرد: یکی از برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی استان دریافت منابع کتابخانه‌ای از مردم خیر است که در این زمینه در طول سال 96در مجموع نزدیک به 58 هزار جلد کتاب به شمار منابع کتابخانه ای این استان اضافه شده است.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان با ذکر اینکه بیش از 650 هزار جلد کتاب در کتابخانه های عمومی این استان وجود دارد بیان کرد: غنی سازی هرچه بیشتر منابع کتابخانه ای استان به ترویج فرهنگ مطالعه در این استان بیش از پیش کمک خواهد کرد.

وی گفت: بر اساس بررسی های انجام گرفته کتاب های ادبیات و علوم اجتماعی عمده ترین و بیشترین موضوع هایی هستند که مراجعان به کتابخانه های عمومی ایلام تقاضای آنها را دارند.

جلیلیان افزود: پس از این 2 مورد کتاب هایی با موضوع دین و مذهب، علوم محض، تاریخ و جغرافیا، فلسفه و روانشناسی، علوم کاربردی و عملی،هنر و سرگرمی، کلیات و زبان ها به ترتیب اولویت های بعدی کتابهای مورد تقاضای مراجعان به کتابخانه های عمومی این استان را تشکیل می دهند.

وی بابیان اینکه در هفته کتاب و کتاب‌خوانی استان ایلام بیش از 80 برنامه فرهنگی در سطح استان برگزار می‌شود، گفت: در این هفته 21 برنامه‌سازمانی در سطح نهادهای کتابخانه عمومی کشور و 15 برنامه فرهنگی در سطح نهاد کتابخانه‌های عمومی استان اجرا می‌شود.

بیش از 36 هزار ایلامی در 43 کتابخانه عمومی و 9 کتابخانه مشارکتی این استان عضویت دارند./ح

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار