مدیرکل استاندارد ایلام ؛
مدیرکل استاندارد استان ایلام گفت: معاینه فنی موتورخانه‌ها روشی بسیار سودمند، کم هزینه و زود بازده برای عارضه یابی، کاهش مصرف انرژی و کاهش تولید گازهای آلاینده محیط زیست در بخش ساختمان است.
کد خبر: ۶۷۸۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰ 10 November 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ مهناز همتی اظهار داشت : امروزه دستورالعمل معاینه فنی موتورخانه‌ها در قالب یک استاندارد ملی به شماره ملی16000 تدوین شده است.

وی ادامه داد؛  براساس مصوبات قانونی "برنامه جامع کاهش آلودگی هوای کلان شهرها "، می بایست در درجه اول معاینه فنی موتورخانه دستگاه های اجرایی انجام شود.

همتی عنوان کرد: در سال 97 نیز اداره کل استاندارد استان ایلام اقدام به معاینه فنی27 مورد موتورخانه مدارس سطح شهر ایلام توسط شرکت بازرسی تایید صلاحیت شده ملی در این خصوص نمود. ساختمان اداره کل نیز از اولین دستگاههای اجرایی است که معاینه فنی موتورخانه را هر شش ماه یکبار انجام می دهد.

وی گفت: یکی از دلایل انتشار آلاینده ها در شهرها، موتورخانه ها می باشند که دلایل آن شامل تجهیزات نامناسب و ناایمن، عدم رعایت اصول صحیح نصب و اجرا، بهره برداری، تعمیر و نگهداری نادرست، عدم بازرسی و نظارت دوره ای از موتورخانه ها می باشد و تاکید کرد که با اجرای این طرح حجم زیادی از مشکلات ناشی از آن رفع می شود.

همتی در پایان خاطر نشان کرد، با فرا رسیدن فصل سرما و استفاده از موتورخانه‌ها، انجام معاینه فنی موتورخانه ‌لازم و ضروری می باشد و با توجه به اهمیت اجرایی نمودن این استاندارد در موتورخانه ها، اداره کل استاندارد استان به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان پیشنهاد داده است تا معاینه فنی موتورخانه ها به عنوان یک شاخص ارزیابی عملکرد دستگاه های دولتی در محور مدیریت سبز قرار گیرد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار