ارسالی از یک معلم؛
ازاینرو ما بنا نداریم صرفا مشکلات و نارسایی ها را بازگو نموده واز کنار دیگر محاسن ونقاط مثبت مدیریتی و یا سایر مولفه های مثبت اثر گذار مدیر بگذریم. لذا این رسانه با اصرار بر نوشته های انتقادی پیشین خود مبنی بر وجود برخی انتقادات بر شیوه عمل اداره کل آموزش وپرورش استان ،از سویی نیز خود را مکلف به بیان دیگر واقعیهای حسنه مدیریتی این دستگاه می داند
کد خبر: ۶۷۸۴۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲ 11 November 2018

تابناک ایلام ::رسالت رسانه حکم می کند در کنار اطلاع رسانی به موقع ودرست به تحلیل مسایل پرداخته ویا اینکه عملکرد دستگاهها ومدیران را بوته نقد بکشاند.از اینرو این رسانه با علم به این رسالت و عمل به آن هر از گاهی دستگاه عظیم آموزش وپرورش استان را به لحاظ ساختار تاثیر گذار و درجه اهمیت آن مورد نقد وکنکاش قرار می دهد.

نقد از این دستگاه و یا انتقاد از گوشه هایی از عملکرد مدیراین دستگاه به معنای نفی سایر توانمندی ها ومحاسن آن نبوده و آنها هم با نگاهی به رسالت رسانه های مستقل ومنصف ،نباید پرداختن به مسایل ومشکلات فرهنگیان ویا انتقا داز برخی رفتارهای مدیریتی را به خصومت ،تضعیف ،تخریب و یا مچ گیری هدفمند تعبیر نمایند.

ازاینرو ما بنا نداریم صرفا مشکلات و نارسایی ها را بازگو نموده واز کنار دیگر محاسن ونقاط مثبت مدیریتی و یا سایر مولفه های مثبت اثر گذار مدیر بگذریم. لذا این رسانه با اصرار بر نوشته های انتقادی پیشین خود مبنی بر وجود برخی انتقادات بر شیوه عمل اداره کل آموزش وپرورش استان ،از سویی نیز خود را مکلف به بیان دیگر واقعیهای حسنه مدیریتی این دستگاه می داند .درکنار انتشار گفته های انتقادی یک معلم پیشکسوت از مدیریت جاری ،انعکاس دهنده نظر ارسالی یک معلم ایلامی در خصوص رفتار شناسی جناب مدیر کل نیز خواهیم بود. ازاینرو عینا مطلب ارسالی یک معلم در قالب " رفتار شناسی مدیر کل آموزش وپرورش منتشر می گردد:

درست یا اشتباه! آموزش و پرورش دستگاهی است که زیر نگاه ذره بینی جامعه و مسئولین بوده و هست. در همین راستا شاید خالی از فایده نباشد با بررسی عملکرد کلی ۸ ماه مسئولیت جناب مدیر کل آموزش و پرورش استان نگاهی به اختصار بر رفتارشناسی اجرایی ایشان داشته باشیم:
۱- وفاداری به مرام سیاسی مشخص.
جناب رستم زاد اصلاح طلبی شناسنامه دار هستند و البته مدیر کلی خود را مدیون فعالیت اصلاح طلبان هستند.‌ 
تا این جای کار ایشان با رعایت جوانب مختلف همچنان اصلاح طلب باقی مانده است و بر خلاف سنت معمول رنگ عوض نکرده اند. هرچند کم و بیش از اصلاح طلبان مصلح و حامی خود فاصله ی معنا داری گرفته است و این شاید به عنوان یک نقطه ضعف قابل ارزیابی باشد.
۲- اشراف بر کار.
جناب مدیر کل بطور طبیعی در حوزه کارهای آموزشی- که سابقه ی معاونت در آن را داشته اند- تخصص بیشتری دارند تا اینجای کار اشکالی نیست اما ایشان محتملأ با قدری عجله در کارها عدم اشراف خود را در دیگر حوزه های آموزش و پرورش همچون حوزه مالی- پشتیبانی و نیز پرورشی به نمایش گذاشتند. هرچند خوشبختانه امروزه با فراغت بیشتری به این حوزه ها پرداخته اند و بتدریج و تجربه، وقوف مناسب تری بر اهمیت و اصول کار در همه حوزه ها کسب کرده اند.
۳- عزل و نصب ها.
جای چالش بر انگیز و «سخن آور» کار جناب رستم زاد این جاست!
آنچه از عملکرد جناب رستم زاد در خصوص عزل و نصب ها به ذهن ها می رسد ترکیبی است با چهار رنگ تاثیر پذیری های بعضا ناروا، تعصبات قومی، تبعیضات منطقه ای و قدری کم دقتی!
- به عنوان نمونه: 
در عزل معاونت سابق توسعه و پشتیبانی اداره کل شنیده شد کسانی از حوزه جنوب آمدند و رفتند و حرف های گفتند و تأثیراتی گذاشتند! و نیز شنیده شد نمایندگان حوزه شمال مصراً پیگیر و خواهان این شکل از تغییر بودند تا اینکه آقای مدیر کل علیرغم میل و یا اذعان بر همراهی و کوشش معاون سابق در احراز سمت جدید خود رضایت به عزل ایشان داد. گرچه این تغییر، بجا بود و دیر صورت گرفت اما شائبه ادامه روند تسویه با نزدیکان و منصوبان به معاونت سابق از اداره کل، این ذهنیت را شکل داد که آقای مدیر کل تا حدودی تاثیر پذیر بوده و کم نسبت با تعصبات قومی نیست. 
اما در موضوع انتصابات: عموم انتصابات مدیر کل محترم از حوزه شمال و آن هم بیشتر از یکی از مناطق استان بوده است. به گونه ای که هم اکنون سهم حوزه جنوب از معاونین اداره کل یک نفر است که ایشان هم صرفاً از منصوبین مدیر کل قبلی و حامیان وزارت نشین ایشان می باشند. ظاهرأ این موضوع ذهنیت تعصبات منطقه ای را یادآوری می کند.
نکته مشترک در این عزل و نصب ها شاید قدری «کم دقتی» باشد! قطعا عزل ها شیوه و زمان مناسب می خواهند و نصب ها هم تناسب هر چه بیشتر. 
این احتمال هم می رود که مدیر کل محترم بنا بر تجربه ای که دارند درس های گران بهایی در این خصوص آموخته باشند.
۴- تغییرات در مناطق:
 این حق مدیر کل است که گروه همراه و انتخابی خود را در اداره کل و مناطق بر روی کار آورد. هر چند این روند مصون از نقد نباشد. اقدام مدیر کل در خصوص تغییر در مناطق آهنگ مناسبی دارد اما در برخی مناطق، آموزش و پرورش درگیر و متاثر از آسیب های قابل رفعی همچون تداخل دیگر دستگاه ها با آموزش و پرورش است و این ضرورتا نیازمند توجه و تعجیل است.‌
۵- اخلاق فردی.
بنظر ویژگی مهمی است که مدیر کل محترم چندان در قید آلایش و تکلف نیستند. خودمانی، راحت و بی ریا رفتار می کنند. در دوران دو و یا چند چهرگی اخلاقی، داشتن صداقت و یکرنگی ویژگی متعالی محسوب می شود.
به این امید که همه دست اندر کاران  تعلیم و تربیت برای تربیت نسل های مختلف موفق و سرافراز باشند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
معلم
|
Germany
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
نوشته جالبی بود اما معلوم نشد چی خواسته و زدن به نعل و به تخته همزمان جالب نبود. رستمزاد یا قوی است که نیست یا متوسط است که نیست و یا ضعیف است که هست، اتفاقا جناب رستمزاد بسیار رفتار دوگانه و متزلزلی دارد و به شدت دهن بین است منتها چشمش به دهان انسان های خوب نیست. تعدادی افراد معلوم الحال مشاورش هستند و مشاور سازمانی اش باهاش قهر است. به عنوان یک فرد سیاسی اصلاح طلب باید بگویم که ایشان بیشتر منفعت طلب است و با گماردن جمعی از نیروهای کم سن و سال و عدم توجه به لیاقت و تجربه تیم نامناسبی دارد و در روابط اجتماعی اصلا روراست نیست و تمام تصمیمات ایشان از کانال مشاور وزین کانالیزه می شود و اجرایی می گردد.
فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
بریدرشته تحصیلی وپست افراددم ودستگاه ایشون رونگاه کنید ببینید چه برآموزش وپرورش میگذرد حسابداررفته رییس اداره سلامت شده وووووو
بی پلامار
|
United Kingdom
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
رشته و رسته نوش جان شان
این جماعت از سایه خودشان هم میترسند
طرف تو مدرسه ول بوده اونجا رییس و معاون شده
آقا هنوز هیچ رده تشکیلاتی طی نکرده شده همه کاره
روزگار غریبی است، دوره چاپلوسی و ناتوانی است
اداره کل به ماقبل تاریخ برگشته
کارشناسان باتجربه و مدیران و روسا رانتی و بی تجربه
جدال قشنگی است
که مبتکرش رستمزاد است
مثل محمود که ایران را فنا کرد اسفندیار نیز آ،پ را با خاک یکسان کرد

هر بژی کورده منالان دورنگ و دندان نشان مثل کله پاچه
بی پلامار
|
United Kingdom
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
رشته و رسته نوش جان شان
این جماعت از سایه خودشان هم میترسند
طرف تو مدرسه ول بوده اونجا رییس و معاون شده
آقا هنوز هیچ رده تشکیلاتی طی نکرده شده همه کاره
روزگار غریبی است، دوره چاپلوسی و ناتوانی است
اداره کل به ماقبل تاریخ برگشته
کارشناسان باتجربه و مدیران و روسا رانتی و بی تجربه
جدال قشنگی است
که مبتکرش رستمزاد است
مثل محمود که ایران را فنا کرد اسفندیار نیز آ،پ را با خاک یکسان کرد

هر بژی کورده منالان دورنگ و دندان نشان مثل کله پاچه
ناشناس
|
United States
|
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
کسی اموزش و پرورش بیمار و نیمه جان را نمیخواهد حتی معلمهایش، همه به فکر فرار و پست گرفتن در ادارات هستند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
متاسفانه چیزی که همه فرهنگیان هم می دانند این است که آموزش و پرورش کاملا رها شده مدارس دردبی معلمی دارند ازطرفی همان معلم باابلاغ صوری درخانه خدمت میکندیادراداره پستی گرفته سرنوشت بچه هابرایشان ارزشی نداردکه اگرداشت یک مشت افرادناتوان وبی انگیزه ادارات رانمی گرداندنددلیلش هم این است که ازآدمهای قوی می ترسن خدانگذردازکسانی که این قماش رابرآموزش و پرورش حاکم کردند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار