رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: چه ایرادی دارد بخشی از استادیوم به بانوان اختصاص یابد؟/نمایندگان مجلس از آخوندی شکایت کردند/ابطحی: اذن همسر و ولی برای کوهنوردی شرعی نیست/اظهارات بی‌ادبانه امینی به مسجدجامعی و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۷۹۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۶ 13 November 2018
تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید
 
«حسن عباسی» برای مذاکره با آمریکا شرط گذاشت

حسن عباسی تئوریسین جریان اصولگرایی که اظهارنظر‌های او بار‌ها سوژه کاربران فضای مجازی شده است، به‌واسطه انتشار کلیپی از او باردیگر در کانون توجهات قرار گرفت. در کلیپ منتشر شده از عباسی او با شور و هیجان خاصی که همواره در برنامه‌ها و سخنرانی‌های خود دارد، شروط مذاکره ایران با امریکا را بیان کرد. عباسی در این کلیپ می‌گوید: «شرط نخست آن است که امریکا تمامی وب‌سایت‌های پورن خود را مسدود کند. شرط دوم آن است که امریکا باید حجاب را به رسمیت شناخته و آن را بپذیرد. شرط سوم آن است که امریکا باید وال‌استریت را به عنوان مرکز ربای جهانی بسته و اقتصاد ربوی کنار بگذارد. شرط چهارم جمع کردن بساط اسراییل است. شرط پنجم آن است که امریکا باید بپذیرد مسلمان شود.» عباسی در این لحظه خطاب به حضار می‌گوید: «از من به شما نصیحت؛ تا این‌ها را به دین خود درنیاوردید دست از سرشان برندارید.» عباسی در ادامه این کلیپ یک دقیقه‌ای می‌گوید: «ما اگر به زیر دوخم امریکایی‌ها نرفته و آن‌ها را شیعه دوازده‌امامی نکنیم، امریکا ما را به دین خود درآورده و ما را رباخوار، فاسد و به خدمت سبک زندگی امریکایی درمی‌آورد.»
 
کنایه بادامچیان به نجفی بخاطر ازدواج دومش

مناظره سیاسی با موضوع «تعامل یا تقابل» با حضور «حسین مرعشی» سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی و «اسدالله بادامچیان» قائم مقام حزب موتلفه اسلامی در دانشگاه ارومیه برگزار شد.در بخشی از این مناظره، قائم مقام حزب موتلفه اسلامی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر چرایی ممنوعیت ازدواج دوم در این حزب، پاسخ داد: معتقد به اخلاق مداری هستیم و اگر اینطور نبود با وجود سن بالا شرایط جسمی بهتری را برای ازدواج دوم در مقایسه با نجفی دارم. این اظهارات بادامچیان در واکنش به انتشار خبر ازدواج دوم محمدعلی نجفی، شهردار پیشین تهران بود.وی با اعلام اینکه حزب موتلفه هیچ دارایی در کشورهای خارجی همچون چین ندارد، گفت: از همین تریبون اعلام می کنم که اگر کسی ثابت کند حزب موتلفه اسلامی دارایی در کشورهای خارجی دارد، آن را به او خواهیم بخشید؛ نمی دانم سرچشمه این ادعاها کجاست؛ باید اذعان کنم که حزب موتلفه اسلامی به دلیل کمبود منابع مالی حتی نمی تواند هفته نامه خود را به روزنامه تبدیل کند. «بادامچیان» دولت اصلاحات و اصلاح طلبان را متهم به جناح بازی کرد و افزود: در آن دوران لیستی از انتصابات جناحی دولت اصلاحات را منتشر کردیم که پس از پادرمیانی برخی بزرگان، انتشار این لیست متوقف شد. وی همچنین ادعای برخی از دانشجویان در رابطه با دیدگاه های افراطی لیبرالی مهندس بازرگان را کذب دانست.
 
چه ایرادی دارد بخشی از استادیوم به بانوان اختصاص یابد؟

حسن روحانی در جلسه شورای عالی اجتماعی کشور درباره حضور زنان در ورزشگاه اظهار نظر کرد.رئیس جمهور ایران در جلسه شورای عالی اجتماعی کشور اشاره ای به حضور زنان در ورزشگاه کرد و گفت: مقابله و رفع برخی آسیب‌های اجتماعی از جمله فقرزدایی، نیازمند اقدامات عملی و اجرایی است که باید در این حوزه با قوت تصمیم‌گیری و عمل کرد، اما بخشی از این مسایل جنبه روانی دارد و ناشی از بزرگ‌نمایی برخی از مشکلات دارد که در این زمینه اگر امید و نشاط در جامعه افزایش یابد، می‌تواند در برطرف کردن و پیشگیری از آسیب‌ها تأثیرگذار باشد به طور مثال چه ایرادی دارد که بخشی از استادیوم ورزشی که هیچ منافاتی با قانون و شرع و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی ندارد، به بانوان اختصاص یابد.
 
نمایندگان مجلس از آخوندی شکایت کردند

نماینده ملایر در مجلس از شکایت جمعی از نمایندگان از سابق راه و شهرسازی به قوه قضائیه خبر داد.حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه در گفت وگو با تسنیم، با بیان اینکه جمعی از نمایندگان طرح شکوائیه‌ای از عباس آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی در 10 بند تدوین کردند، گفت: هفته آینده و پس از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه امضاهای این شکوائیه را جمع‌آوری و آن را به قوه قضائیه ارائه می‌کنیم.وی با بیان اینکه تخلفاتی در زمان ریاست آخوندی در وزارت راه و شهرسازی اتفاق افتاده است، ادامه داد: این شکوائیه را در اختیار قوه قضائیه قرار می‌دهیم تا به این تخلفات رسیدگی شود.نماینده مردم ملایر در مجلس تصریح کرد: اگرچه آخوندی از وزارت راه‌ و شهرسازی استعفا داد و فرد دیگری جایگزین وی شد اما وزیر سابق باید پاسخگوی عملکرد خود در این چند سال گذشته باشد.
 
فعال سیاسی اصولگرا: نباید مانع آزادی بیان شد
 
یک فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه «نباید مانع آزادی بیان شد»، می‎گوید در همه دوره‎ها انتقاداتی به دولت‎ها مطرح بوده‎ است، اما نباید اجازه داد این انتقادات منجر به تضعیف روحیه عمومی مردم و مدیران کشور شود. این مدیران هستند که می‎توانند کشور را از وضعیت فعلی خلاص کنند.ناصر ایمانی درباره راه برون‌رفت از مشکلات کشور، به ایرناپلاس می‎گوید: شکی درباره لزوم وفاق ملی نیست. همه گروه‎ها و جریان‎های سیاسی باید تلاش کنند به یک همدلی برسند و به دولت کمک کنند تا بتواند شرایط فعلی را به‌خوبی از سر بگذراند.ایمانی ادامه می‎دهد: مسائل دیگری نیز حائز اهمیت هستند؛ مانند مسأله مدیریت اجرایی کشور، چراکه باید مدیرانی باانگیزه و اهل تلاش سرکار باشند. این افراد هستند که می‎توانند کشور را از این وضعیت فعلی خلاص کنند. علاوه بر این، مدیران ما باید با انگیزه باشند تا بتوانند پرتلاش و شبانه‎روزی کار کنند.وی همچنین با تأکید بر لزوم ایجاد شرایط مناسب برای مدیران میانه و عالی‌رتبه، می‎گوید: وفاق ملی لازم است، اما اگر وفاق ملی هم به‌وجود بیاید، ولی مدیران میانه و عالی‌رتبه انگیزه و کارایی لازم را نداشته باشند، بازهم با بحران روبه‎رو هستیم.این فعال سیاسی اصولگرا همچنین در واکنش به اظهارات برخی مبنی بر برکناری دولت، تصریح می‎کند: ما این مشکلات و اظهارات را همیشه و در همه دولت‎ها داشته‎ایم. نباید این مسائل و اظهارنظر‌های برخی افراد را در رسانه‎ها بزرگ کرد تا دولت را دچار نوعی افسردگی کنند.وی در ادامه می‎افزاید: تأکید می‎کنم همیشه این اظهارات، از سوی برخی از افراد یا طیف‎های سیاسی وجود داشته است. اما نمی‎توان دهان کسی را که منتقد دولت است و شرایط فعلی را درک نمی‎کند، بست. بالاخره طیفی هستند که بدون توجه به شرایط کشور، حرف‎هایی می‎زنند، اما نباید آن‌ها را مخالف دولت تلقی کرد.
 
ابطحی: اذن همسر و ولی برای کوهنوردی شرعی نیست

محمد علی ابطحی در حساب توییتری خود نوشت: اذن همسر و ولی برای کوهنوردی نه شرعی است و نه قانونی و نه مورد پذیرش عرف.
 
طعنه هشدار آمیز آشنا به بولتون: خدا نکند هسته ما بیرون بزند

مشاور فرهنگی رئیس جمهور در کانال تلگرامی خود نوشت: به گزارش خبرگزاری فرانسه، جان بولتون که در آستانه حضور در یک همایش در سنگاپور سخن می‌گفت با اشاره به ایران گفت: «فکر می‌کنیم حکومت ایران تحت فشاری واقعی قرار گرفته و قصد و نیت ما این است که این فشار را بسیار سنگین کنیم.»حسام الدین آشنا افزود: او در ادامه گفت: «یا به قول انگلیسی‌ها، آن‌ قدر فشار را زیاد می‌کنیم تا هسته از پوست بیرون بزند»، مانند میوه ای که آنقدر فشار داده میشود تا له شده و هسته اش بیرون بزند.وی در پایان نوشت: "خدا نکند هسته ما بیرون بزند. اگر بزند هیچ چیز جلودارش نخواهد بود"
 
پر ترافیک ترین شهر جهان کجاست!؟
 
اگر فکر می کنید پرترافیک ترین شهرهای جهان لندن و نیویورک می باشند سخت در اشتباه هستید. در حقیقت شهرهایی که امروزه بازارهای نوظهور خوانده می شوند در صدر پر ترافیک ترین ها هستند. بانکوک، مکزیکوسیتی از جمله این شهرها هستند که رتبه اول و دوم را به ترتیب به خود اختصاص داده اند.️همچنین طبق نتایج یک تحقیق جالب پژوهشگران آمار تخمین زده اند که به ازای هر یک کیلومتر جاده در برزیل و روسیه و فرانسه ۴۰ ماشین ثبت شده وجود دارد!/بلومبرگ فارسی

چه کسانی به پیروز حناچی رای دادند؟
 
شنیده‌ها حکایت از آن دارد اسامی اعضای شورای شهر که به حناچی رأی دادند تا شهردار تهران شود، به شرح زیر است:محسن هاشمی، علی اعطا، حجت نظری، افشین حبیب زاده، علیخانی، شهربانو امانی، محمدجواد حق‌شناس، ابراهیم امینی، الهام فخاری، مجید فراهانی، احمد مسجدجامعیبر اساس شنیده‌ها علی اعطا بر خلاف سایر اتحاد ملتی‌ها به حناچی رای داده و رای او تعیین‌کننده بوده است/ اعتمادآنلاین

حداقل خرج یک تهرانی در هفته چقدر است؟
 
خانوارهای تهرانی برای تهیه مایحتاج غذایی چه مقدار باید هزینه کنند؟ پاسخ این سوال را می‌توان با استناد به گزارش‌های رسمی بانک مرکزی داد. حداقل برآوردها نشان می‌دهد که یک خانوار ۳ نفره برای تامین مواد خوراکی خود، نیاز به پرداخت حدود ۱۴۵ هزار تومان در هفته دارد. این عدد در صورت مراجعه به میادین شهرداری می‌تواند تا حدود ۱۱۳ هزار تومان کاهش یابد.

از هنرمندان و سلبریتی‌ها فقط شفافیت می‌خواهیم
 
نجار رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: ممکن است یکی بگوید من می‌خواهم برای افرادی خانه بزرگ بسازم ، خوب همه می‌خواهند خانه آن‌ها اینگونه باشد اما دولت چنین توانایی را ندارد که برای همه آنگونه بسازد. ما خواهش می کنیم شفاف سازی کنند و سلبریتی‌ها اگر می‌خواهند جایی را خودشان بسازند جاهایی مثل مدارس ، بیمارستان و مراکز عمومی را بسازند . اگر نمی خواهند خودشاان ساخت و ساز کنند و می‌خواهند امداد رسانی کنند ، پول‌ها را در اختیار هلال احمر قرار دهند و اینگونه نیست که مردم به هلال احمر اعتماد نداشته باشند و مردم میلیاردها تومان به هلال احمر کمک کردند و اگر می‌خواهند در بازسازی کمک کنند پول‌ها را در اختیار حساب صد امام قرار بدهند. رئیس بنیاد مسکن : من صحبت آقای نجار را تصحیح کنم کسی به حساب ما پول نریزد و اگر کسی می‌خواهد پول بریز به حساب‌هایی مثل کمیته امداد و هلال احمر واریز کند.

اظهارات بی‌ادبانه امینی به مسجدجامعی
 
در جلسه امروز شورای شهر تهران اعضای شورا در بررسی نامگذاری معابر شهر تهران پیشنهاداتی از سوی احمد مسجدجامعی درباره استفاده از نام استان‌ها و عناصر طبیعی برای معابر شهر تهران عنوان شد که با واکنش بی‌ادبانه نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران مواجه شد. امینی ابراز عقیده کرد: برای آقای مسجدجامعی و کشور متأسف هستم که ایشان چندین سال مدیر فرهنگی کشور بوده‌اند و در راس وزارت فرهنگ و ارشاد قرار داشته‌اند و چنین پیشنهادی را مطرح می‌کنند. در ادامه این جلسه این تذکر بی‌ادبانه امینی با واکنش اعضای شورا مواجه شد و سالاری، میرلوحی و محسن هاشمی هر یک در صحبت‌هایی جداگانه احمد مسجدجامعی را از مفاخر فرهنگی کشور معرفی کردند و خطاب به امینی درخواست کردند که گفته‌های خود را اصلاح کند و در خارج از فضای شورا درخصوص اختلاف نظر پیش آمده با یکدیگر گفت‌وگو کنند./دیده‌بان‌شهری

مقایسه کیهان بین راه پیمایی اربعین و سفر به تایلند
 
برخی از ایرانی‌ها سفر به ترکیه، تایلند، دوبی و... را به دلیل بی‌بند و باری موجود در آنها انتخاب می‌کنند؛ برای خریدهای خود به دنبال کالاهای برند و گران قیمت هستند و بعد از مراجعه به ایران نیز بخشی از همان فرهنگ‌های مبتذل را در درون خود نهادینه کرده و به فرزندان و اطرافیان خود منتقل می‌کنند.اما زائران حسینی با روحی صیقل یافته به کشور باز می‌گردند؛ معمولاً در ساده‌ترین مکان‌ها مثل چادرها و خانه‌ها و سکونت‌گاه‌های مردمی اقامت دارند و به دنبال غذاهای ‌اشرافی و برند و... نیستند؛ بسیاری از آنها خریدهای ساده دارند که مهر و تسبیح و جانماز در صدر این خریدها قرار دارد؛ بنابراین خروج ارز به مراتب کمتر صورت می‌گیرد. بسیاری از آنها برای رسیدن به مرز از اتوبوس‌ها و وسایل نقلیه داخل کشور استفاده می‌کنند و موجب ‌اشتغال‌زایی در صنعت حمل‌ونقل می‌شوند؛ علاوه‌بر آن به دلیل هجوم مسافران، برای برخی از مردم غرب و جنوب غربی نیز درآمدهای مناسبی به دست می‌آید.

مشارکت ایران در برگزاری جام جهانی 2022 قوت گرفت
 
رییس کمیته‌ سازماندهی جام جهانی 2022 قطر اعلام کرد که این کشور در حال بررسی پیشنهاد ایران برای مشارکت در میزبانی از برخی تیم‌ها در طول برگزاری جام جهانی است. حسن التاوادی، رییس کمیته‌ سازماندهی جام جهانی ۲2022 در گفت‌وگو با خبرگزاری ‌آسوشیتد پرس، در پاسخ به این سوال که آیا ایران می‌تواند در میزبانی برخی تیم‌ها در برگزاری جام جهانی مشارکت داشته باشد، گفت‌: این جزئی از برنامه اجرایی است ولی چیزی که واضح است این است که باید این موضوع با فیفا در میان گذاشته شود و تصمیم‌گیری کنیم/ایسنا
 
اولین واکنش آخوندی به شهردار شدن حناچی

عباس آخوندی پس از اینکه رای لازم برای تصدی سمت شهرداری تهران را کسب نکرد پستی در کانال تلگرامی خود منتشر کرد.آخوندی نوشت:امروز اکثریت اعضای محترم شورای اسلامی شهر تهران دوست و همکار عزیزم آقای دکتر حناچی را به عنوان شهردار تهران برگزید. به ایشان تبریک می‌گویم و برای ایشان، شورای شهر و مردم تهران آرزوی موفقیت، بهروزی و سربلندی دارم.من نیز یاد گرفتم که برای تغییرات بنیادین و مبارزه با فساد نیاز به آگاهی و یکپارچگی بیشتر است. امروز آغاز یک راه است. برای ایران از پای نمی‌نشینیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار