استاندار ایلام خبر داد؛
استاندار ایلام گفت: این استان در 6 ماه نخست سال جاری رتبه نخست جذب اعتبارات اشتغال فراگیر کشور را در میان تمامی استان ها کسب کرده است.
کد خبر: ۶۷۹۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۲ 14 November 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی در هشتمین جلسه مشترک شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور اظهار داشت: همچنین در طی مدت یاد شده با تلاش تمامی ارگان های مسئول رتبه پنجم را در میان تمامی استان ها در جذب اعتبارات تسهیلات اشتغال روستایی کسب کرده ایم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از سازمان برنامه و بودجه کشور در خصوص بازپرداخت تسهیلات سهم مناطق مرزی مطالبه گری کرد و گفت: این سازمان جهت پذیرش بانک ها، بازپرداخت تسهیلات 50 درصد یارانه سهم مناطق مرزی را تنظیم کند.

وی از سازمان برنامه و بودجه خواستار ایجاد مشوق هایی برای سرمایه گذاری در زیرساخت های استان شد و اضافه کرد؛ این سازمان برابر ماده 56 و همچنین برطبق مصوبه دولت برای واگذاری بزرگراه مهران - دهلران - اندیمشک به سرمایه گذاران در راستای تشویق سرمایه گذاری در استان بازپرداخت ها را تضمین کند.

استاندار ایلام به نقش مرز مهران در ابعاد مذهبی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور اشاره کرد و یادآور شد: امروز مرز مهران به سبب کنگره بزرگ اربعین و مراودات اقتصادی مابین ایران و عراق از جایگاه حائز اهمیتی برخوردار است و بایستی در شرایط فعلی کشور بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

سلیمانی دشتکی خواستار افزایش اعتبار انسداد مرزی در ردیف بودجه 98 شد و تاکید کرد: برای استفاده بهتر از ظرفیت مرزها خواهان راه اندازی بازارچه های چنگوله و چیلات و همچنین ایجاد بازارچه هلالی شمالی هستیم و امیدواریم دولت جهت تسریع در مراودات تجاری بین دو کشور ایران و عراق به این مهم توجه جدی داشته باشد.

وی افزود: علی رغم وجود مشکلات فراوان در بحث اشتغال جوانان استان اما تلاش های فراوانی در طی 6 ماه گذشته انجام شده است بطوریکه در بحث اشتغال فراگیر رتبه اول کشور و در بحث اشتغال روستایی مقام پنجم کشور را کسب کرده ایم./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار