مدیرکل بهزیستی ایلام ؛
مدیرکل بهزیستی ایلام گفت:بر اساس آمارها 66 درصد زنان متاهل یکبار خشونت را در زندگی تجربه کرده اند.
کد خبر: ۶۷۹۸۹۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵ 14 November 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛  زهرا همتی  در همایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی با محوریت کنترل خشم افزود: بر اساس همین تحقیق های انجام گرفته حدود 70 درصد کودکانی که مورد آزار و اذیت قرار می گیرند، زیر 10 سال سن دارند.

وی با بیان اینکه مفهوم خشونت این است که ضعیف ترها مورد خشونت قرار می گیرند، ادامه داد: بر اساس آمارها 66 درصد زنان متاهل یکبار خشونت را در زندگی تجربه کرده اند.

مدیرکل بهزیستی ایلام تاکید کرد: متاسفانه در کل دنیا زنان و کودکان بیشتر خشونت را تجربه می کنند که این مساله نیازمند اصلاح نگرش در نحوه برخورد با این قشر است.

همتی با بیان اینکه مردان هیچ حقی برای اعمال خشونت ندارند، افزود: متاسفانه در برخی خانواده ها شیوه تربیتی پسران توام با ابراز خشونت همراه است.

وی با ذکر اینکه ارایه آموزش ها در اصلاح این نگرش ها موثر خواهد بود، افزود: گسترش و تقویت خدمات بهزیستی کاهش خشونت در جامعه را بدنبال دارد.

به گفته همتی، راه اندازی خانه امن ویژه زنان و دختران آسیب دیده از سال 92 در ایلام موجب عدم پنهان کردن خشونت از سوی این قشر شده بطوریکه بسیاری از زنان و دختران خشونت دیده به این مرکز مراجعه کرده اند.

وی با تاکید بر نگاه تخصصی و علمی به مساله خشم گفت: خشم به عنوان حسی طبیعی هیچگاه از بین نمی رود ولی مردم باید نحوه بروز آنرا فرا گیرند.

فرماندار ایلام نیز در این همایش رویکرد دولت تدبیر و امید به آسیب های اجتماعی را دغدغه مند کردن و تدوین برنامه های راهبردی و کلان اعلام کرد.

معروف بسطامی افزود: یکی از مهمترین اقدام ها در این زمینه تشکیل کارگروه اجتماعی مقابله با آسیب های اجتماعی در قالب چهار کمیته در شهرستانهای مختلف استان است.

وی اظهار کرد: این کمیته ها شامل کمیته خشونت با دبیری بهزیستی، اعتیاد با دبیری نیروی انتظامی، طلاق با دبیری سپاه و حاشیه نشینی با دبیری شهرداری است.

فرماندار ایلام همچنین از تدوین طرح جامع پیشگیری از آسیب های اجتماعی برای سال 97 خبر داد و گفت: شناسایی مناطق آسیب زا و پرخطر، برگزاری 50 کارگاه آموزشی مقابله با خشونت، ساماندهی افراد خشونت دیده و ویزیت پنج هزار نفر در مناطق حاشیه شهر ایلام از جمله اقدام های اجرایی در قالب این طرح بوده است.

وی همچنین تقویت روحیه نشاط و امیدواری را از مهمترین راهکارهای مقابله با آسیبهای اجتماعی عنوان کرد.

در ادامه مریم شادیوند، مدیر کل دفتر بانوان و خانواده استانداری ایلام با ذکر اینکه خشم احساسی طبیعی است که باید نحوه بروز آنرا فرا گیریم، گفت: مقابله با این احساس نیازمند کسب مهارت است.

در این همایش یکی از اساتید دانشگاه پیرامون موضوع خشم و راهکارهای مقابله با آن مطالبی را ارایه کرد.

این همایش با مشارکت بهزیستی شهرستان ایلام، شهرداری و خانه سلامت دختران ندای مهر در سالن اجتماعات اداره کل بهزیستی ایلام برگزار شد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار